رازهای باقلا پلو با گوشت بوقلمون به روش رستوران های معروف

به گزارش بیباپ، باقالی پلو با گوشت بوقلمون یک غذای لذیذ با بوقلمون است. شوید باقالی پلو با گوشت بوقلمون یکی از محبوب ترین انواع غذاهای مجلسی است که با ظاهر شیک و طعم بی نظیرش می تواند زینت بخش سفره و شما باشد. این غذای خوشمزه و لوکس را می توانید با استفاده از شوید تازه یا خشک تهیه نموده و در مهمانی ها، مجالس و مراسم مهم سرو کنید. اگر شما هم از هواداران انواع غذا با گوشت بوقلمون هستید، با ما در این مقاله از در همراه باشید تا طرز تهیه باقلا پلو با گوشت بوقلمون را به شما آموزش دهیم.

رازهای باقلا پلو با گوشت بوقلمون به روش رستوران های معروف

مواد لازم برای تهیه باقلا پلو با گوشت بوقلمون (برای 4 نفر)

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
برنج3 لیوان فرانسوی دسته دار
باقلا سبز تازه1 لیوان فرانسوی دسته دار
شوید خشک یا تازه4 قاشق غذاخوری
زعفران (دم نموده غلیظ)به مقدار لازم
ماهیچه بوقلمون1 عدد
پیاز3 عدد بزرگ
سیر3 حبه درشت
چوب دارچین1 قطعه
رزماری خشکبه مقدار کافی
برگ بو2 عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه: 30 دقیقه

مدت زمان لازم برای تهیه باقالی پلو با گوشت بوقلمون: 3 ساعت

مراحل طرز تهیه باقلا پلو با گوشت بوقلمون

طرز تهیه باقلا پلو با گوشت بوقلمون هم با شوید تازه و هم با شوید خشک امکان پذیر است. بهتر است این غذا را با ماهیچه بوقلمون (ران بوقلمون) درست کنید.

مرحله اول: مواد اولیه باقالی پلو با بوقلمون را آماده کنید

برای تهیه باقالی پلو با ماهیچه بوقلمون، قبل از هر کاری باید سراغ آماده سازی مواد اولیه آن بروید. بنابراین، ابتدا پوست ماهیچه بوقلمون را جدا کنید. سپس، گوشت بوقلمون را بشویید و آن را به مدت 2 ساعت در محلول نسبتا غلیظ آب و نمک بخیسانید.

برنج را به خوبی بشویید و همراه با مقداری آب و نمک در قابلمه مناسبی بریزید تا برای 2 ساعت خیس بخورد. پیازهای شسته شده و بدون پوست را به صورت خلالی ریز خرد کنید و کنار بگذارید. حبه های سیر را هم بشویید، پوست بگیرید و پس از له کردن کنار بگذارید.

ساقه های ضخیم و قسمت های زرد یا چوبی شده شوید تازه را جدا کنید. سپس، برگ های تر و تازه شوید را به خوبی بشویید و در سبد بریزید تا آب اضافی آن خارج گردد. در ادامه، شوید تازه را ساطوری کنید.

در صورت تمایل، برای پخت باقالی پلو می توانید از شوید خشک یا منجمد شده بهره ببرید. با این حال، شوید تازه با عطر بی نظیری که دارد می تواند باقالی پلوی شما را خوشمزه تر کند. اگر قرار است از شوید منجمد شده بهره ببرید، بسته شوید یخ زده را به مدت 2 ساعت در محیط آشپزخانه قرار دهید تا یخ آن کاملا باز گردد.

برای خرید گوشت بوقلمون، برنج، نمک و شوید خشک می توانید به روش های یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله دوم: گوشت بوقلمون را تفت دهید

در این مرحله از طرز تهیه باقلا پلو با گوشت بوقلمون، ماهیچه بوقلمون را از محلول آب و نمک بیرون بیاورید و با دستمال، کاملا خشک کنید. سپس، تابه مناسبی را روی حرارت میانه بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید تا داغ گردد. گوشت بوقلمون را همراه با مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و زعفران در تابه بریزید و به مقدار ای تفت دهید که همه قسمت های آن طلایی گردد.

برای خرید زردچوبه، فلفل سیاه و زعفران می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله سوم: گوشت بوقلمون را بپزید

پس از سرخ شدن همه قسمت های گوشت بوقلمون، برگ بو، رزماری و چوب دارچین را نیز همراه با پیازهای نگینی و حبه های سیر له شده به تابه اضافه کنید. درب تابه را ببندید و حرارت را ملایم کنید تا بوقلمون آب بیندازد و حداقل به مدت 3 ساعت با حرارت کم کاملا پخته گردد.

در طول این مدت، هر نیم ساعت یک بار بدون باز کردن درب تابه به گوشت بوقلمون سر بزنید و تابه را کمی تکان بدهید تا مواد داخل آن جابه جا گردد.

برای خرید دارچین می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله چهارم: برنج را بجوشانید

در این مرحله از طرز تهیه شوید باقالی پلو با گوشت بوقلمون، قابلمه مناسبی را تا نیمه پر از آب نموده و مقداری نمک و روغن مایع به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. سپس، آب برنجی که قبلا خیس کردید را خالی کنید و برنج خیس خورده را در قابلمه حاوی آب در حال جوش بریزید. حدود 7 دقیقه منتظر بمانید تا برنج قد بکشد.

برای خرید روغن مایع می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله پنجم: باقالی را اضافه کنید

پس از گذشت این مدت، باقالی های سبز و تازه را به قابلمه حاوی برنج و آب در حال جوش اضافه کنید. بسته به مقدار تردی و تازگی باقالی ها حدود 2 تا 4 دقیقه صبر کنید تا باقلا نیز نیم پز گردد.

مرحله ششم: باقالی پلو را آبکش کنید

حالا، باقالی پلوی نیم پز را در سبد بریزید. پیشنهاد می کنیم، سبد حاوی باقالی پلو را برای یکی دو دقیقه زیر آب سرد بگیرید تا نشاسته برنج و باقلا شسته و آبکشی گردد. سپس، سبد را کنار بگذارید تا آب اضافی آن خارج گردد.

مرحله هفتم: باقالی پلو را دم کنید

در این مرحله از طرز تهیه ماهیچه پلو با گوشت بوقلمون، قابلمه مناسبی را روی حرارت میانه بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید. کمی زعفران دم نموده و پودر دارچین نیز به قابلمه اضافه کنید و دلخواه خود را در قابلمه بچینید.

سپس، یک لایه باقالی پلو روی ته دیگ بریزید و مقداری شوید تازه یا خشک را به آن اضافه کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که باقالی پلو و شوید شما تمام گردد. در ادامه، مقداری روغن یا کره را با یک سوم لیوان آب جوش ترکیب نموده و به قابلمه حاوی شوید باقالی پلو اضافه کنید.

درب قابلمه را با دم کنی بپوشانید و ببندید. چند دقیقه منتظر بمانید تا قابلمه بخار کند و کاملا داغ گردد. سپس، حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید باقالی پلو برای یک ساعت و نیم روی حرارت ملایم دم بکشد.

برای خرید کره می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله آخر: باقلا پلو با گوشت بوقلمون را سرو کنید

پس از گذشت این مدت، شوید باقالی پلوی خوشمزه شما کاملا دم کشیده و آماده سرو است. گوشت بوقلمون هم پس از 3 ساعت پخته و جا افتاده شده است. بنابراین، وقت آن است که حرارت را خاموش کنید.

باقالی پلو را در ظرف سرو بریزید. به مقدار یکی دو کفگیر از باقالی پلو بردارید و با مقداری زعفران دم کشیده ترکیب کنید. سپس، پلوی زعفرانی را روی دیس بریزید. روی گوشت بوقلمون هم مقداری زعفران دم نموده و در صورت تمایل، کمی آبلیموی تازه بریزید.

بسته به میل خود، می توانید ماهیچه بوقلمون را در ظرف جداگانه ای قرار دهید یا روی باقالی پلو بگذارید و سرو کنید. این غذا را می توانید با ، و سبزی خوردن نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در طرز تهیه باقلا پلو با گوشت بوقلمون

  • در طرز تهیه باقلا پلو با گوشت بوقلمون می توانید از باقالی منجمد شده بهره ببرید. در این صورت، باید باقالی منجمد را برای 2 ساعت در محیط آشپزخانه بگذارید تا یخ آن کاملا باز گردد. برای دیفراست کردن باقالی یخ زده می توانید از مایکروویو هم یاری بگیرید.
  • برای خوشمزه تر شدن باقالی پلو پیشنهاد می کنیم چند حبه سیر تازه را پوست بگیرید و در هنگام دم کردن پلو لابه لای آن بگذارید. ضمناً، می توانید مقداری برگ سیر تازه را ساطوری کنید و همراه با شوید لابه لای باقالی پلو بریزید.
  • بسته به ذائقه، می توانید مقدار کمی پودر دارچین را نیز لابه لای باقالی پلو بریزید و سپس، آن را دم کنید.
  • بسته به ذائقه، می توانید به مقدار یک قاشق غذاخوری گلاب را به قابلمه حاوی شوید باقالی پلو اضافه کنید. سپس، آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا دم بکشد. در این صورت، غذای شما عطر و طعم منحصر به فردی پیدا می نماید.
  • در صورت تمایل، می توانید مقداری رب گوجه فرنگی را نیز تفت دهید و به گوشت بوقلمون در حال پخت اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

فوت و فن های خوشمزه شدن باقلا پلو با گوشت بوقلمون

سبزی پلو با بوقلمون را چگونه درست کنیم؟

طرز تهیه سبزی پلو با بوقلمون هم درست مشابه همان چیزی است که در دستور بالا گفتیم؛ با این تفاوت که باقالی از دستور پخت حذف می گردد. شما می توانید سبزی پلو را با استفاده سبزیجات تازه یا منجمد شده درست کنید. اگر از سبزیجات یخ زده استفاده می کنید، حتما سبزی پلویی منجمد شده را از یکی دو ساعت قبل در محیط آشپزخانه قرار دهید تا کاملا دیفراست گردد. برای این منظور، می توانید از مایکروویو هم یاری بگیرید.

باقالی پلو با بوقلمون ریش ریش را چطوری درست کنیم؟

برای درست کردن باقالی پلو با بوقلمون ریش ریش، کافی است گوشت بوقلمون را مطابق دستور بالا بپزید. سپس، آن را با چنگال کاملا ریش ریش کنید و در هنگام سرو، لابه لای باقلا پلو بریزید.

چرا باقالی نمی پزه؟

باقالی منجمد شده، باقالی کهنه و باقالی های زرد با پوست تیره برای پخت به زمان بیشتری احتیاج دارند. در غیر این صورت، به احتمال زیاد سفت و چغر می شوند. اگر از این قبیل باقالی ها استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم باقالی را به صورت جداگانه با مقداری آب و نمک بپزید؛ پس از آن که از پخت کامل آن مطمئن شدید، باقالی پخته را نیز درست مانند شوید لابه لای پلو بریزید. سپس، باقالی پلو را مطابق دستور بالا دم کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 28 مهر 1403 بروزرسانی: 28 مهر 1403 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2643

به "رازهای باقلا پلو با گوشت بوقلمون به روش رستوران های معروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای باقلا پلو با گوشت بوقلمون به روش رستوران های معروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید