رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: بازار سرمایه یکی از مهمترین منابع اقتصادی بودجه سال آینده است

به گزارش بیباپ، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون مالی مجلس می گوید در بودجه 1400 حدود 95 هزار میلیارد تومان عرضه سهام دیده شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: بازار سرمایه یکی از مهمترین منابع اقتصادی بودجه سال آینده است

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز (چهارشنبه) در سمینار تخصصی آنالیز لایحه بودجه و تاثیر آن بر بازار سرمایه کشور گفت: در بودجه 1400 حدود 95 هزار میلیارد تومان عرضه سهام دیده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین پیشنهادی مطرح شده است مبنی بر اینکه اگر اوراق سلف نفتی در سررسید خود به تسویه کالایی منجر گردد، راهکاری برای افزایش فروش نفت خواهد بود و به طور قطع به ظرفیت سازی در حوزه فرآورده ها نیز یاری می نماید.

به گفته پورابراهیمی، راه اندازی پالایشگاه های کوچک هم سرعت خواهد گرفت و علاوه بر آن 15 درصد افزایش ظرفیت برای پالایشگاه های فعلی در بخش فرآورده ها پیش بینی شده است که این فرآورده ها ارزش اضافه کرده بالایی برای کشور ایجاد می نمایند.

رئیس کمیسیون مالی مجلس توضیح داد: افزایش عرضه و فروش نفت در بورس انرژی و مولدسازی دارایی های دولت از دیگر اقدامات و راهکارهایی است که به تحقق پیش بینی های درآمدی بودجه یاری خواهد نمود و مجلس هم آماده هرگونه همکاری و مساعدت در این زمینه است.

پور ابراهیمی در ادامه از طراحی سامانه نظارت لحظه ای و برخط بر فرآیند اجرای بودجه اطلاع داد و گفت: هم اکنون ساختار نظارتی مجلس بر اجرای بودجه یک ساختار سنتی و درواقع یک سامانه نظارتی پس از وقوع است که در قالب گزارش سالانه تفریغ بودجه اعمال می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1565

به "رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: بازار سرمایه یکی از مهمترین منابع اقتصادی بودجه سال آینده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: بازار سرمایه یکی از مهمترین منابع اقتصادی بودجه سال آینده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید