مراحل دریافت ویزای کانادا توریستی

به گزارش بیباپ، کانادا یکی از کشورهایی است که بسیاری از گردشگران، دانشجویان و کارآفرینان به دلایل مختلف به آن علاقه‌مند هستند. این کشور با داشتن طبیعت زیبا، فرهنگ چندرنگ، سیستم آموزشی و بهداشتی برتر و اقتصاد پویا، جذابیت خاصی برای بازدیدکنندگان دارد. اما برای سفر به کانادا، نیاز به دریافت ویزای توریستی یا اقامت موقت (Temporary Resident Visa) دارید. در این مقاله قصد داریم به شما مراحل و شرایط درخواست و اخذ ویزای توریستی کانادا را توضیح دهیم.

مراحل دریافت ویزای کانادا توریستی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

چه کسانی نیاز به ویزای توریستی کانادا دارند؟

برای ورود به کانادا، همه‌ افراد به غیر از شهروندان یا اقامت‌داران دائم این کشور، باید دارای مجوز ورود باشند. مجوز ورود ممکن است گذرنامه الکترونیک (eTA) یا ویزای توریستی باشد. برخی از کشورها با کانادا تفاهم‌نامه دارند که شهروندان آن‌ها فقط با داشتن گذرنامه الکترونیک می‌توانند به صورت توریست به کانادا سفر کنند. ایران جزو این کشورها نبوده و بنابراین شهروندان ایران باید برای سفر به کانادا، ویزای توریستی درخواست و دریافت کنند.

چگونه ویزای توریستی کانادا را درخواست کنید؟

برای درخواست و دریافت ویزای توریستی کانادا، شما مجبور نیستید حضورا به سفارت یا نمایندگی دولت کانادا مراجعه کنید. شما می‌توانید پرونده خود را به صورت آنلاین تشکیل داده و مدارک خود را بارگذاری کنید. البته همچنین امکان درخواست حضوری هم وجود دارد، اما روش آنلاین سریع‌تر و راحت‌تر است. مراحل تشکیل پرونده آنلاین به منظور دریافت ویزای توریستی کانادا به شرح زیر است:

قدم اول: ثبت ‌نام در سایت رسمی کانادا

برای شروع فرآیند درخواست ویزای توریستی کانادا، شما باید ابتدا در سایت رسمی کانادا (www.canada.ca) یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای این کار، شما باید یک نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید و سپس چند سوال امنیتی را پاسخ دهید. این حساب کاربری به شما اجازه می‌دهد که فرم‌ها و مدارک خود را آپلود کنید، هزینه‌ها را پرداخت کنید، وضعیت پرونده خود را پیگیری کنید و با افسر مهاجرتی در ارتباط باشید.

قدم دوم: تکمیل آنلاین فرم‌ها و سوالاتی که به منظور تشکیل پرونده برای اخذ ویزای توریستی کانادا به آن‌ها نیاز است

پس از ثبت نام در سایت، شما باید فرم‌های لازم را پر کنید و به سوالات مربوط به هدف سفر، مدت زمان اقامت، تحصیلات، شغل، تاریخچه مهاجرتی، سلامتی و موارد دیگر پاسخ دهید. این فرم‌ها و سوالات به افسر مهاجرتی کمک می‌کنند تا صلاحیت شما را برای دریافت ویزای توریستی بسنجد. بعضی از فرم‌های مورد نظار برای درخواست ویزای توریستی عبارت‌اند از:

  • فرم IMM 5257: فرم درخواست ویزای اقامت موقت
  • فرم IMM 5707: فرم اطلاعات خانوادگی
  • فرم IMM 5645: فرم جزئیات خانوادگی
  • فرم IMM 5476: فرم استفاده از نماینده (در صورت استفاده از خدمات چشم‌انداز)

قدم سوم: مدارک مورد نیاز برای درخواست و دریافت ویزای توریستی کانادا را بارگذاری کنید

پس از تکمیل فرم‌ها، شما باید مدارک لازم را که نشان دهنده هویت، هدف سفر، تحصیلات، شغل، تاریخچه مهاجرتی، توان مالی و علاقه مندی به بازگشت به کشور خود هستند، بارگذاری کنید. بعضی از مدارکی که باید آپلود کنید عبارت‌اند از:

  • عکس پاسپورت با قابلیت شناسائی
  • گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • تصویر صفحه اول و آخر گذرنامه
  • تصویر ویزاهای قبلی کانادا (در صورت وجود)
  • تصویر ویزاهای دیگر کشورها (در صورت وجود)
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر شناسنامه
  • تصویر سر رسید حساب بانکی
  • تصویر گواهی اشتغال به کار یا مالکیت کسب و کار
  • تصویر گواهی تحصیلی
  • تصویر دعوت‌نامه از شخص یا سازمان میزبان در کانادا (در صورت وجود)
  • تصویر رزرو بلیط رفت و برگشت
  • تصویر رزرو هتل یا محل اقامت
  • تصویر بیمه مسافرتی

این مدارک باید به فرمت PDF، JPG، PNG یا TIFF باشند و حجم هر فایل نباید بیش از 4 مگابایت باشد. همچنین باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی باشند یا در صورت نبودن، ترجمه رسمی آن‌ها را نیز ضمیمه کنید.

قدم چهارم: پرداخت هزینه‌های درخواست و دریافت ویزای توریستی کانادا

پس از بارگذاری مدارک، شما باید هزینه‌های درخواست و دریافت ویزای توریستی کانادا را پرداخت کنید. هزینه‌های شامل عبارت‌اند از:

  • هزینه پردازش درخواست: 100 دلار کانادایی
  • هزینه اخذ اثر انگشت: 85 دلار کانادایی (فقط در صورت لزوم)
  • هزینه پست: بستگی به نحوه ارسال پاسپورت دارد

شما می‌توانید هزینه‌ها را با کارت اعتباری یا بانکی خود پرداخت کنید. پس از پرداخت، شماره رسید پرداخت را ذخیره کنید.

قدم پنجم: ارسال پاسپورت خود به سفارت یا نماینده دولت کانادا

پس از پرداخت هزینه‌ها، شما باید پاسپورت خود را به سفارت یا نماینده دولت کانادا ارسال کنید. شما می‌توانید پاسپورت خود را به صورت حضوری، پست عادی یا پست سفارشی بفرستید. البته قبل از این کار، باید منتظر دریافت اطلاعات لازم از طرف سفارت باشید. سفارت به شما خبر می‌دهد که آیا شما باید اثر انگشت خود را نیز ثبت کنید یا خیر. همچنین به شما یک برچسب پستی می‌دهد که باید روی پاکت پاسپورت خود بچسبانید. این برچسب شامل نشانی سفارت و شماره پرونده شما است. شما باید همراه با پاسپورت خود، رسید پرداخت هزینه‌ها و یک برگه خالی را نیز ارسال کنید. این برگه برای چسباندن ویزای توریستی به پاسپورت شما است.

چقدر زمان لازم است تا ویزای توریستی کانادا صادر شود؟

زمان لازم برای صدور ویزای توریستی کانادا بستگی به موارد مختلفی دارد، از جمله تعداد درخواست‌های در حال بررسی، کشور مبدأ شما، نحوه ارسال مدارک و پاسپورت و موارد دیگر. به طور متوسط، زمان پردازش درخواست ویزای توریستی کانادا برای شهروندان ایران حدود 8 هفته است. البته این زمان ممکن است کوتاه‌تر یا بلند‌تر باشد. شما می‌توانید وضعیت پرونده خود را از طریق حساب کاربری خود در سایت رسمی کانادا پیگیری کنید.

چه مواردی باعث رد درخواست ویزای توریستی کانادا می‌شود؟

افسر مهاجرتی کانادا با توجه به فرم‌ها، مدارک و سوالاتی که شما پاسخ داده‌اید، تصمیم می‌گیرد که آیا شما صلاحیت دریافت ویزای توریستی کانادا را دارید یا خیر. بعضی از عواملی که می‌توانند منجر به رد درخواست شما شوند عبارت‌اند از:

  • عدم اثبات هویت یا تطابق اطلاعات
  • عدم اثبات هدف سفر
  • عدم اثبات توان مالی
  • عدم اثبات علاقه مندی به بازگشت به کشور خود
  • داشتن سابقه جنائی یا نقض قوانین مهاجرتی
  • داشتن مشکلات سلامتی یا امنیتی

چگونه می‌توان در صورت رد درخواست ویزای توریستی کانادا، اعتراض کرد؟

در صورت رد درخواست ویزای توریستی کانادا، شما می‌توانید به صورت کتبی اعتراض خود را به سفارت یا نماینده دولت کانادا اعلام کنید. شما باید دلایل و مستندات خود را به طور واضح و منطقی بیان کنید و نشان دهید که چرا فکر می‌کنید تصمیم افسر سفارت یا نماینده دولت کانادا پس از بررسی اعتراض شما، ممکن است تصمیم خود را تغییر دهد یا به شما اجازه دهد که پرونده خود را مجددا تشکیل دهید. البته این امکان وجود ندارد که شما به دادگاه مهاجرت کانادا شکایت کنید یا از وکیل استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

ویزای توریستی کانادا یکی از مجوزهای ورود به این کشور است که به شما اجازه می‌دهد تا به مدت حداکثر 6 ماه در کانادا به عنوان گردشگر اقامت کنید. برای درخواست و دریافت ویزای توریستی کانادا، شما باید پرونده خود را به صورت آنلاین تشکیل داده و مدارک خود را بارگذاری و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید. سپس باید پاسپورت خود را به سفارت یا نماینده دولت کانادا ارسال کنید. زمان لازم برای صدور ویزای توریستی کانادا حدود 8 هفته است. در صورت رد درخواست، شما می‌توانید به صورت کتبی اعتراض خود را اعلام کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با موفقیت ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید.

انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2592

به "مراحل دریافت ویزای کانادا توریستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل دریافت ویزای کانادا توریستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید