خروج از رکود 94 واحد تولیدی استان قزوین در سال جهش تولید

به گزارش بیباپ، عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: با تشکیل جلسات منظم و متعدد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین و با وجود تمام تحیم ها 94 واحد تولیدی قزوین در سال جهش تولید از رکود خارج شد.

خروج از رکود 94 واحد تولیدی استان قزوین در سال جهش تولید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران قزوین، عیسی قبادی در نشست خبری سال جهش تولید که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار گشت، گفت: با تشکیل جلسات منظم و متعدد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین، با وجود تمام تحریم ها و فضاسازی های رسانه ای نه تنها هیچ واحد تولیدی در سال 1399 تعطیل نشد و به یاری خدا و با همت و تلاش همه عزیزان مسئول، 94 واحد تولیدی قزوین در سال جهش تولید از رکود و تعطیلی خارج و به چرخه تولید برگشتند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین مهمترین چالش واحدهای صنعتی و کارگاه های تولیدی در سال جاری را تامین نقدینگی دانست و اضافه کرد: برای رفع این چالش 15 میلیارد و 416 میلیون تسهیلات سرمایه در گردش و همچنین 215 میلیارد تومان از تسهیلات موضوع تبصره 18 قانون بودجه در اختیار صنایع و کارخانجات استان قزوین قرار گرفت.

قبادی گفت : همچنین در چارچوب تسهیلات حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا هم 77 میلیارد تومان در اختیار کارگاه تولیدی آسیب دیده از کرونا قرار گرفت.

وی بزرگ ترین چالش پیش روی واحدهای تولیدی واردات محور را ترخیص کالا و نهاده های تولید از گمرک دانست و یادآور شد: این چالش برخی از واحدهای صنعتی را تا آستانه رکود و تعطیلی هم پیش برد که با همکاری همه جانبه دستگاه قضا، سازمان های دولتی و واحدهای صنعتی مواد و مایحتاج تولید از گمرک ترخیص شدند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1852

به "خروج از رکود 94 واحد تولیدی استان قزوین در سال جهش تولید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج از رکود 94 واحد تولیدی استان قزوین در سال جهش تولید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید