خبرنگاران اعضای هیات داوران نخستین دوره جایزه ملی عارف معرفی شدند

به گزارش بیباپ، قزوین - خبرنگاران - اعضای هیات داوران نخستین دوره جایزه ملی عارف با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین منصوب شدند.

خبرنگاران اعضای هیات داوران نخستین دوره جایزه ملی عارف معرفی شدند

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، پس از پیشنهاد دبیر جایزه ملی عارف، محمد حسین اسماعیلی در احکام جداگانه ای،داریوش پیرنیاکان، سیامک جهانگیری، دکتر هومان اسعدی و رضا پرویززاده را به عنوان هیات داوران نخستین دوره این رویداد هنری منصوب کرد.

پیش از این همچنین سید حسین میثمی به عنوان دبیر نخستین دوره جایزه ملی عارف از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین منصوب شده بودند.

در متن حکم اعضای هیات داوران نخستین دوره جایزه ملی عارف آمده است: نظر به پیشنهاد دبیر جایزه عارف و با توجه به سوابق و تجارب ارزنده شما در حوزه موسیقی و تصنیف، به موجب این ابلاغ به عنوان عضو هیات داوران نخستین دوره جایزه ملی عارف منصوب می شوید،شایسته است بر اساس آیین نامه ، با هماهنگی رئیس و دبیر جایزه در مورد داوری آثار ارسالی این جایزه اقدام لازم را معمول فرمایید.

هدف از برگزاری جایزه ملی عارف حمایت از توسعه موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی به عنوان یکی از شاخصه های مهم فرهنگی کشور، ارتقای سطح آثار موسیقایی در حوزه تصنیف، ارتقای سلیقه شنیداری جامعه و ایجاد پویایی و تحرک در جامعه موسیقی کشور است.

حمایت و پشتیبانی از تولیدات هنری در زمینه تصنیف و ترانه در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی، یاری به ایجاد فضای ذهنی و زبانی نو در ترانهها و تصنیفهای ایرانی، شناسایی استعدادها و ارزیابی توان هنری کشور در حوزه تصنیف و ترانه، توجه به موسیقی ایرانی در جهت توسعه فرهنگی در سطح ملی و بین المللی و اندیشه ورزی و ارتقای ذائقه فرهنگی و هنری جامعه به وسیله هنر شریف و نجیب موسیقی ایرانی از دیگر اهداف این رخداد فرهنگی و هنری است.

پاسداشت عارف قزوینی شاعر و تصنیف ساز و ترانه سرای عظیم کشور و سازنده بسیاری از آواهای ماندگار همچون از خون جوانان وطن لاله دمیده... از دیگر اهداف این رویداد ملی است.

این جشنواره در سطح ملی و در بخش های تصنیف سازی و بخش آثار تولیدی (آلبوم - تک آهنگ) برگزار می گردد.

ابوالقاسم عارف قزوینی متولد 1259 خورشیدی در قزوین شاعر، ترانه سرا، تصنیف ساز و موسیقی دان نامدار ایرانی بود که در مبارزه ملت ایران برای تحقق مشروطیت با استفاده از ترانه های سیاسی و اجتماعی خود نقش مهمی را در آگاهی و بیداری افکار عمومی ایفا کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1768

به "خبرنگاران اعضای هیات داوران نخستین دوره جایزه ملی عارف معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعضای هیات داوران نخستین دوره جایزه ملی عارف معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید