خانه های قدیمی تهران که به کافه تبدیل شده اند

به گزارش بیباپ، امروزه خانه های قدیمی تهران یکی از جذاب ترین، باصفاترین و دوست داشتنی ترین مکان ها برای افرادی هستند که روزهای خود را در آپارتمان های کوچک و دلگیر سپری می نمایند. داشتن حیاطی بزرگ با حوضی پر از آب و درختان سرسبزی که بر روی حیاط گسترده شده اند، یکی از زیباترین رویاهای خانواده هاست. حتی جوان ترها نیز این خانه ها را به خانه های مدرن امروزی ترجیح می دهند و دوست دارند تا ساعاتی از روز خود در خانه های قدیمی تهران سپری نمایند. شاید داشتن چنین خانه هایی این روزها به یک آرزو تبدیل شده باشد، اما می توان ساعاتی را در چنین خانه هایی حضور یافت و در حد نوشیدن یک چای و کیک، خوردن صبحانه یا یک دورهمی محبت آمیز، از فضای دلنشین آن ها لذت برد. در اینجا با مورد از کافه های نوستالژیک تهران آشنا می شوید که خانه های قدیمی تهران را برای حضور خود و پذیرایی از مشتریان آماده نموده اند. این مدل از کافه های تهران هم برای جوانان امروزی و هم برای میانسالانی که دوست دارند تا تصاویر دوران کودکیشان را زنده نمایند، انتخاب مناسبی است.

خانه های قدیمی تهران که به کافه تبدیل شده اند

کافه رومنس

یکی از معروف ترین کافه های تهران، کافه رومنس نام دارد. در این کافه همه چیز به همان صورت دست نخورده باقی مانده است. از این رو همان حس و حال قدیمی و صفای خانه های سنتی را برای میهمانان خود ایجاد می نماید. در راهروی ورودی کافه رومنس یک آینه قدیمی دیده می گردد که برای میهمانان بسیار جذاب بوده و مکانی برای دریافت عکس های یادگاری آن هاست. پس از عبور از راهرو یک سالن و چند اتاق را در مقابل خود می بینید که با میز و جایگاه های لهستانی پر شده اند. سالن های مجزای این کافه نیز امکان برگزاری مراسم ها، دورهمی ها و تولدهای محبت آمیز را برای شما فراهم می نماید. نکته جالب توجه این کافه در کارهای فرهنگی است که هر چند وقت یک بار در این مکان برگزار می شوند. از جمله این فعالیت ها می توان به نمایشنامه خوانی، نمایشگاه عکس اشاره نمود. علاوه بر این، کافه رومنس دارای برنامه هفتگی نمایش فیلم سینمایی نیز بوده که برای علاقمندان بسیار جذاب است. اگر دوست دارید یک دورهمی به یادماندنی را در کافه رومنس تجربه کنید، باید به خیابان فردوسی، نرسیده به میدان فردوسی، کوچه ضرابی، پلاک 4 مراجعه نمایید.

خانه قدیمی فرهنگ و هنر واژه

اگر دلتان برای خانه های قدیمی تهران تنگ شده، می توانید به خانه قدیمی فرهنگ هنر و واژه بروید. در بدو ورود در راهرویی پا می گذارید که کف آن با سنگفرش پوشیده شده و در اطراف شما نیز گلدان هایی با گل های رنگارنگ و زیبا قرار داده شده اند. کافه دارای دو بخش فضای باز و سرپوشیده هست. بخش باز کافه در حیاط خانه واقع شده که با میز و جایگاه های چوبی پر شده است. بخش سرپوشیده نیز در اتاق های تو در تو با پنجره های چوبی طراحی شده که نشستن در آن حس نوستالژیک فوق العاده ای را در میهمانان ایجاد می نماید. این خانه در خیابان انقلاب، بین وصال و قدس، کوچه اسکو، پلاک 13 واقع شده و مکانی مناسب برای دورهمی های محبت آمیز و انجام کارهای فرهنگی و هنری هست.

کافه طرفه

خانه مقدم خانه ای متعلق به دوره قاجار بوده که از سال های دور در تهران به جای مانده و امروز به یکی از زیباترین و دلچسب ترین کافه های تهران تبدیل شده است. باغ سرسبز کافه در کنار محیط دلنشین و دوست داشتنی آن، از جمله مواردی است که کافه طرفه را از دیگر کافه های نوستالژیک تهران متفاوت نموده است. کافه طرفه دارای دو بخش فضای سرپوشیده و باز بوده و برای دورهمی های گروهی بالای بیست نفر نیز مناسب است. شما می توانید به همراه دوستان یا خانواده خود به کافه طرفه رفته و یک صبحانه دلچسب را در هوای بهاری و باغ سرسبز آن نوش جان کنید. این کافه در خیابان امام خمینی، بعد از شیخ هادی قرار گرفته است. پس از صرف یک نوشیدنی یا میان وعده خوشمزه، می توانید از موزه مقدم نیز بازدید نمایید.

کافه دیاموند

کافه دیاموند یک ساختمان قدیمی بزرگ با قدمت حدود 120 سال است که قبلا عکاسی بوده، اما بعدها تغییر کاربری داده و به یک کافه دنج با محیطی دلچسب و دوست داشتنی تبدیل شده است. این کافه که یکی از کافه های نوستالژیک تهران بوده، دارای دو سالن سرپوشیده و یک حیاط بزرگ و زیباست. در بدو ورود وارد سالنی می شوید که طراحی مدرنی دارد و چندان حس و حال قدیمی را در شما ایجاد نمی نماید، اما وقتی یکی از میزها برای نشستن انتخاب کنید، عمارت بسیار زیبای دیاموند را در مقابل چشمان خود می بینید که روح شما را زنده می نماید. در بخشی از سالن، کتابخانه بزرگی طراحی شده و امکان مطالعه را برای دوستان اهل کتاب فراهم نموده است. اگر بخواهید می توانید ساعت ها در این بخش از کافه بنشینید و مطالعه کنید. کافه دیاموند یکی از قدیمی ترین کافه های مرکز تهران است که در خیابان انقلاب، خیابان نجات اللهی، خیابان فلاح پور، پلاک 33 قرار گرفته است.

کافه ری را

کافه ری را یکی از معروف ترین کافه های تهران بوده که در خانه ای قدیمی بنا شده است. این خانه فضایی دنج با دیوارها و ستون هایی آجری دارد و حیاط باصفای آن نیز جذابیت این کافه را بیشتر نموده است. المان های که در طراحی این کافه بکار رفته اند، طوری انتخاب شده اند که حس نوستالژیک را در میهمانان کافه ایجاد نموده و آن ها را به گذشته های دور می برند. از جمله این المان ها می توان به میز و جایگاه های چوبی و گلدان های رنگی زیبا اشاره نمود. در کنار فضای جذاب و خوراکی های خوشمزه این مورد از خانه های قدیمی تهران، یک گالری نیز در این مکان راه اندازی شده که برای دوستداران هنر بسیار دیدنی است. کافه ری را در خیابان انقلاب، خیابان حافظ ،خیابان نوفل نوشاتو، کوچه لولاگر قرار گرفته است.

کافه رستوران نان و نمک

خانه فخرالملوک یک بنای تاریخی متعلق به دوران قاجار است که امروزه به یکی زیباترین رستوران های سنتی تهران و همچنین کافه های نوستالژیک تهران تبدیل شده است. این خانه 120 ساله دارای آینه کاری ها و گچبری های فوق العاده زیبایی در قسمت سقف بوده و مقرنس کاری های بی نظیری نیز در آن دیده می گردد. این خانه قدیمی حیاطی کوچک دارد که در وسط آن یک حوض آبی رنگ به چشم می خورد و حس و حالی دوست داشتنی را به میهمانانش می دهد. اگر دوست داشتید یک غذای خوشمزه در یک خانه قدیمی نوش جان کنید، می توانید به کافه رستوران نان و نمک واقع در میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، پایین تر از چهارراه سرچشمه، کوچه نصرالهی، کوچه جاویدی، پلاک 114 مراجعه نمایید.

کافه ایوان

کافه ایوان کمی با کافه هایی که تا اینجا معرفی کردیم، متفاوت است. در اینجا شما در یک خانه قدیمی نیستید، بلکه چشم انداز زیبایی از عمارت مشیرالدوله را در مقابل خود می بینید. این عمارت در سال 1247 توسط یک معمار روسی با نام نیکلای مارکوف ساخته شد. شما هرکدام از میزهای کافه ایوان را انتخاب کنید، عمارت مشیرالدوله را در مقابل چشمان خود خواهید دید. اگر به خیابان منوچهری رفتید و در شلوغی بازار به دنبال محیطی دنج و آرام هستید تا دقایقی را استراحت کنید، پیشنهاد می کنیم سری به کافه ایوان بزنید. این کافه در کوچه پیرنیا 2، پاساژ مرجان قرار گرفته است. وقتی وارد کافه می شوید، دیگر خبری از آن همه شلوغی نخواهد بود. می توانید یک نوشیدنی سفارش داده و در فضای دلنشین کافه نوش جان کنید.

کافه آپ آرت مان

آپ آرت مان یک موسسه فرهنگی بوده که دارای بخش های مختلفی چون فروشگاه صنایع دستی و محصولات هنری هست و کلاس های آموزشی و برنامه های فرهنگی هنری نیز برگزار می نماید. این موسسه دارای گلخانه بسیار زیبایی بوده که در حیاط یک خانه قدیمی طراحی شده است. در این گلخانه میز و جایگاه هایی چیده شده و در آن از میهمانان با نوشیدنی های گوارا و خوراکی های خوشمزه دیگر پذیرایی می گردد. قطعا فضای این کافه برای شما تازگی داشته و با آنچه تاکنون دیده اید متفاوت خواهد بود. پس ویوی بی نظیر و متفاوت کافه آپ آرت مان را از دست ندهید و برای یک بار هم که شده یک دورهمی به یادماندنی با دوستان خود در این مکان داشته باشید. کافه آپ آرت مان که یکی از کافه های نوستالژیک تهران هست، در خیابان ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک 48 قرار گرفته است.

عمارت رو به رو

رو به رو در واقع یک مجموعه فرهنگی هنری است که در یک عمارت قدیمی راه اندازی شده است. در این کافه که یکی از معروف ترین کافه های تهران هست، شما مواردی چون فروش کتاب و محصولات فرهنگی و یک تماشاخانه را خواهید دید. در پشت بام این عمارت نیز فضایی برای کافه و گالری در نظر گرفته شده که برای نوشیدن یک فنجان قهوه داغ یا چای لب سوز پیشنهاد می گردد. عمارت رو به رو در چهارراه ولیعصر، ضلع شمال شرقی، نبش بانک شهر، بن بست کیان پور واقع شده است.

سام کافه فردوسی

سام کافه در ویرانه های یکی از کارخانه های قدیمی تهران با نام آرگو راه اندازی شد. آرگو کارخانه ای 100 ساله بوده که تا حدود 40 سال پیش به فراوری نوشیدنی مشغول بوده است. این کارخانه تا چندی پیش متروکه بوده و هیچ گونه فعالیتی در آن انجام نمی شد. تا اینکه بنیاد پژمان ملک این کارخانه را خرید و آن را تبدیل به یک گالری هنری با رویکرد هنر مدرن نمود. پس از آن شعبه دیگری از سام کافه در این کارخانه افتتاح شد. در اینجا خبری از باغ، گل و گیاه، قاب عکس و اشیای تزیینی نیست. شما در اینجا فقط تصاویری از خرابه های یک کارخانه را در اطراف خود می بینید. نوشیدن یک قهوه داغ در چنین دیزاینی قطعا تجربه ای متفاوت و جدید برای شما خواهد بود. این کافه که یکی از بهترین کافه های تهران هست، در میدان فردوسی، خیابان تقوی، نبش کوچه بهداشت، جنب بنیاد پژمان واقع شده و همه روزه از ساعت 11 صبح تا 8 شب آماده خدمت رسانی هست.

منبع: همگردی
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 269

به "خانه های قدیمی تهران که به کافه تبدیل شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های قدیمی تهران که به کافه تبدیل شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید