جزئیات تسهیلات بیمه دانشجویی اعلام شد

به گزارش بیباپ، رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به جزئیات ثبت نام بیمه دانشجویی گفت: این بیمه شامل تمام دانشجویانی می گردد که دارای کارت دانشجویی هستند و شامل فارغ التحصیلان سال های قبل نمی گردد.

جزئیات تسهیلات بیمه دانشجویی اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به جزئیات بیمه دانشجویان اضافه نمود: ثبت نام بیمه دانشجویی شروع شده است و دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند، و با پرداخت حق بیمه از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار باشند.

وی اضافه نمود: این تسهیلات فقط شامل دانشجویانی است که در حال حاضر دانشجو بوده و دارای کارت دانشجویی هستند. شامل فارغ التحصیلان سال های قبل نمی گردد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: دانشجویان باید حین تحصیل، درخواست بیمه دانشجویی را ارائه نمایند و بلافاصله بعد از ثبت نام و شروع بیمه پردازی، سوابق بیمه بازنشستگی برای آن ها ایجاد می گردد.

وی ادامه داد: سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه دانشجویی تعریف شده که دانشجویان متقاضی می توانند یکی از آن ها را انتخاب نمایند و دولت نیز دو درصد از حق بیمه را برعهده دارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه نمود: نرخ پرداخت حق بیمه 14 درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است و برای افراد مجرد و فاقد تحت تکفل توصیه می گردد. نرخ پرداخت حق بیمه 16 درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و نهایتاً کامل ترین نرخ پرداخت حق بیمه که 20 بوده و خدمات مربوط به بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را دربرمی گیرد.

وی ادامه داد: تمامی فرایند مربوط به ثبت نام بیمه دانشجویی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی فراهم شده و نیازی به مراجعه حضوری دانشجویان به شعب یا کارگزاری های تأمین اجتماعی نیست و دانشجو از هر زمان که نسبت به ثبت نام اقدام نموده و نرخ حق بیمه را پرداخت کند، از همان روز سوابق بیمه بازنشستگی برای وی لحاظ می گردد.

گنجی اضافه نمود: مدیران کل استان ها از طرف سازمان تأمین اجتماعی و معاونت دانشجویی دانشگاه ها از طرف سازمان امور دانشجویان وزارت علوم مسئول هماهنگی و انجام امور مربوط به اجرای این طرح هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2311

به "جزئیات تسهیلات بیمه دانشجویی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تسهیلات بیمه دانشجویی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید