فراوری گلدان های زیست تخریب پذیر، تغذیه بذرها از گلدان

به گزارش بیباپ، ذبیح الله اسکندری عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و منابع طبیعی کشاورزی و مدیر یک شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: ما در این شرکت پیروز به فراوری انبوه گلدان های زیست تخریب پذیر شدیم که گیاه می تواند از آن تغذیه کند.

فراوری گلدان های زیست تخریب پذیر، تغذیه بذرها از گلدان

وی با بیان اینکه از این گلدان ها می توان برای فراوری انواع نشاهای گیاهی، زراعی، سبزی، صیفی و گیاهان دارویی استفاده کرد: این گلدان های زیست تخریب پذیر از جنس مواد غذایی و مواد مورد احتیاج گیاه هستند و می تواند به جای سفال، سرامیک و پلاستیک استفاده گردد.

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه بذر می تواند از گلدان تغذیه کند، خاطر نشان کرد: این گلدان می تواند ریشه گیاه را حمایت کند و وقتی در بستر خاک قرار می گیرد در عین تغذیه گیاه، پوسیده شده و جذب خاک خواهد شد.

اسکندری بیان نمود: این گلدان در واقع حاوی مواد اولیه معدنی، آلی و کامپوزیتی است که دیگر ضایعات ندارد و در خاک تجزیه و ترکیب می گردد.

وی با بیان اینکه این گلدان ها در 3 نوع به فراوری رسیده اند، تاکید نمود: یکی از این گلدان ها از جنس رس است ؛ این گلدان ترکیبی از مواد آلی گیاهی است و عمری سه ماهه دارد؛ از این گلدان بیشتر برای سبزیجات و صیفی جات استفاده می گردد.

اسکندری با اشاره به دیگر نوع گلدان زیست تخریب پذیر گفت: یکی دیگر از این گلدان ها از جنس الیاف هستند که مقاوم تر از جنس رسی است که تا یک سال می ماند؛ این گلدان از جنس مواد غذایی-گیاهی است که برای نهال مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته مدیر این شرکت دانش بنیان، سومین نوع گلدانی که در این شرکت به فراوری رساندیم برای میوه است که بذر میوه در آن کاشته می گردد؛ رشد می نماید و در بستر خاک تجزیه می گردد. این نوع نیز دو الی سه ماه دوام می آورد.

وی با بیان اینکه این گلدان ها نمونه داخلی ندارد، بیان نمود: نمونه خارجی آن در کشور وجود دارد ولی به دلیل اینکه از قیمت بالایی برخوردار است معمولا به صرفه نیست؛ زیرا این نمونه هایی که فراوری نموده ایم یک دهم قیمت نمونه های خارجی است و می تواند برای مصرف کننده به صرفه باشد.

اسکندری تاکید نمود: به دلیل اینکه این گلدان ها معمولا در مقیاس زیاد مورد استفاده قرار می گیرند ضروری است که قیمتهای پایین تری داشته باشند؛ اکنون ما توانسته ایم این گلدان ها را به فراوری انبوه برسانیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 261

به "فراوری گلدان های زیست تخریب پذیر، تغذیه بذرها از گلدان" امتیاز دهید

1 کاربر به "فراوری گلدان های زیست تخریب پذیر، تغذیه بذرها از گلدان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری گلدان های زیست تخریب پذیر، تغذیه بذرها از گلدان"

2 دیدگاه

HAMIDEH 2 مهر 1400

به نام آفریدگار دانا
درود و ارادت حضور شریف دانش پیشگان کارآمد
اول از اجرای این طرح ابراز خوشحالی می نمایم.
دوم برای تهیه این گلدان ها به چه صورت اقدام نماییم؟
برای تولید نشا و کشت برخی گیاهان می توان استفاده نمود ؟

پاسخ به HAMIDEH

حجت مصطفایی 31 شهریور 1401

سلام وقت بخیر اندازه گلدان هی تجزیه شونده هاتون چه مقدار قیمتش چند
کجای اصفهان هستین
حتما یه شماره و ادرس برای من بفرستین لطفا
و یک ادرس و چند شماره تلفن داخل سایت قرار دهید
و ی شماره من اینجا میزارم لطف کنید داخل واتساب پیام بدهید در مورد گلدان تجذیه شونده حتما من منطزر پیام شما در واتساب هستم
سپاس دروود بر شما

پاسخ به حجت مصطفایی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید