تفریحات رایگان در کوالالامپور

به گزارش بیباپ، مناطق دیدنی کوالالامپور

احتمالا شما بودجه ای را برای بازدید از مناطق دیدنی کوالالامپور کنار گذاشته اید. اما جالب است بدانید که تفریحات دیگری نیز در این شهر توریستی وجود دارند که برای گشت و گذار در آن ها نیازی به صرف هزینه ندارید. این فعالیت های متنوع طعم متفاوتی به تور شما خواهند داد. اگر می خواهید این تفریحات را تجربه کنید با خبرنگاران همراه شوید.

تفریحات رایگان در کوالالامپور

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

قدم زدن در پارک

در میان یکی از بهترین پارک های کوالالامپور، از هوای تازه و چشم اندازهای زیبا لذت ببرید. پارک KLCC در پایه برج های دوقلوی کوالالامپور قرار گرفته است که در آن راستا بسیار زیبایی میان آسمان خراش ها به چشم می خورد. اگر ترجیحتان این است که در مکانی دورتر از هرج و مرج شهر تفریح کنید می توانید به باز گیاه شناسی پردانا بروید، جایی که در آن قدم زدن و یا دوچرخه سواری کنار دریاچه ای زیبا، بسیار لذت بخش است.

بازدید از جاذبه های مذهبی

جاذبه های مذهبی نیز جزو مناطق دیدنی کوالالامپور به شمار می آیند. بیشتر آن ها رایگان هستند و در ناحیه چاینا تاون قرار دارند. شما همچنین می توانید از جاذبه هایی که در اطراف غار باتو نیز وجود دارند، دیدن کنید. شما با بازدید از این جاذبه ها، علاوه بر سنت های مذهبی را فرهنگ مردم مالایایی نیز آشنا خواهید شد.

صخره نوردی در دیواره های غار باتو

اگر لوازم صخره نوردی را خودتان به همراه داشته باشید، این تفریح رایگان است. بالا رفتن از دیوار پشتی از بوتو کیو یک فعالیت مورد علاقه برای بسیاری از مسافران ماجروجو است که به دنبال چیزی بیش از یک سفر ساده هستند. دیوارهای صخره ای عمودی از مبتدی (حتی برای بچه ها) تا پیشرفته طبقه بندی شده اند و می گردد گفت که در کل بیشتر یک تفریح جالب هستند تا اینکه آن را بتوان یک چالش سخت نام گذاری کرد.

طبیعت گردی در کوالالامپور

اگر به فعالیتی پر چالش تر از قدم زدن در پارک علاقه دارید، می توانید به یکی از راستاهای طبیعت گردی بوکیت گیسینگ یا بوکیت ناناس بروید. راستاهای بسیار خوبی در اینجا وجود دارند که در آن ها تجربه ای جنگل های بارانی استوایی مالزی خواهید داشت. اگر به گرما علاقه ای ندارید بهتر است صبح زود در این راستاها طبیعت گردی کنید. بهتر است از اسپری های دور نماینده حشرات نیز بهره ببرید.

تورهای پیاده روی

شما می توانید در یکی از تورهای پیاده روی رایگانی که مناطق دیدنی کوالالامپور را نشان می دهد، عضو شوید. در این تورها یک فرد محلی در نقطه ای تعیین قرار می گیرد و پس از جمع شدن گردشگران، شما را به نقطه های معرف و همچنین جاذبه های پنهان تاریخی می برد. از بهترین مکان های این تورها محله بیک فیلدز، خیابان پتالینگ و روستای تاریخی کامپونگ بارو است.

بازدید از موزه های رایگان

به دنبال موزه های کمتر شناخته شده که تاریخ مالزی را نشان می دهند بروید. موزه پلیس مالزی سطلنتی، به شما تاریخ نیروهای پلی را از اوایل سال 1807 تا به امروز نشان می دهد و همچنین گالری هنر و موزه بانک نگارا، سیستم مالی مالزی را نظیر سکه های قدیمی شامل می گردد.

کشف ادبیات محلی

ریدینگز (Readings) محلی است که استعدادهای ادبیات محلی و خارجی در آن جا ماهی یک بار جمع می شوند تا هنر خود و همکارانشان را به اشتراک بگذارند. میزبان این گردهمایی شرون بیکر، ویراستار، نویسده و مدرس است. تمام مردم و گردشگران می توانند در این گردهم آیی شرکت نمایند و از داستان های کوتاه، اشعار و اجراهای هنری مانند اجرای موسیقی و … لذت ببرند.

لذت بردن از موسیقی خیابانی

اگر کمی در ایستگاه قطار کوالالامپور پرسه بزنید با موسیقی دانان بسیار هنرمندی روبرو می شوید که در آن جا اجرای خیابانی دارند. معمولا این هنرمندان از اوایل غروب پیدایشان می گردد و شما می توانید از این موسیقی های زنده که بسیار نیز متنوع هستند لذت ببرید.

استفاده از حمل و نقل عمومی مخصوص گردشگران

اتوبوس های بنفش رنگی به نام گو کی ال (Go KL) در این شهر آماده شده است که به شما حمل و نقل رایگان برای مناطق دیدنی کوالالامپور و مراکز تجاری ارائه می دهد. البته این اتوبوس ها که بسیار کاربردی هستند در بعضی از ساعات بسیار شلوغ می شوند.

بازدید از گالری سیتی کی ال

گالری سیتی کی ال برای آن هایی که می خواهند در خصوص تاریخچه شهر بیشتر بدانند، مقصد بسیار خوبی است. البته این گالری ورودی می خواهد اما این مبلغ بسیار کم می باشد (1 دلار). مطمئنا پرداخت این هزینه کم برای کسب اطلاعات زیادی در خصوص مالزی و مردم آن بسیار ارزشمند است. عکس از سازه آی لاو کی ال در محوطه بیرونی گالری، رایگان است.

پرسه زدن در میدان مردکا

میدان مردکا از لحاظ تاریخی اهمیت ویژه ای دارد، چرا که استقلال مالزی در این نقطه اعلام شد. این جا همچنین در جلوی مقر فرماندهی سلطنتی انگلیسی-مالایی مالزی است. این منطقه توسط ساختمان های اختصاص داده شده به تاریخ غنی مالزی احاطه شده است، بنابراین می توانید در یکی از تورهای رایگان این منطقه شرکت کنید و در خصوص فرهنگ های بسیاری که تبدیل به بخشی از مالزی مدرن شده اند، اطلاعات کسب کنید.

بازار پاسار پرکوما گودیز

این جا بازار بسیار عجیب و غریبی است که شما می توانید هر چیزی را که می خواهید به طور رایگان در اختیار داشته باشید! آن ها می گویند چیز که برای ما اهمیتی ندارد شاید برای فرد دیگری بسیار ارزشمند باشد. پس در این بازار شما افرادی را پیدا خواهید کرد که وسایل، لباس ها و … را که دیگر نمی خواهند، به طور رایگان بساط می نمایند. شما هم اگر لوازمی دارید که آن ها را دیگر نمی خواهید، می توانید به آن ها بپیوندید و آن ها را روی پارچه ای بچینید تا شاید فردی که واقعا به دردش می خورد، آن را پیدا کند. این بازار البته به طور دائم برگذار نمی گردد و شما باید در سفرتان به مالزی و بازدید از مناطق دیدنی کوالالامپور از محلی ها سراغ آن را در صورت موجود بگیرید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 373

به "تفریحات رایگان در کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات رایگان در کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید