تعدادی از زیباترین استخرهای طبیعی دنیا را بشناسید

به گزارش بیباپ، دریاچه ها و استخرهای طبیعی اغلب بر اثر رانش،آتشفشان، فروپاشی کوه ها، ذوب شدن یخ ها و خیلی موارد دیگر طبیعی تشکیل می شوند و هر کدام ویژگی های منحصربه فرد و خاص خودشان را دارند.

تعدادی از زیباترین استخرهای طبیعی دنیا را بشناسید

غار ویتومو گلو وُرم، نیوزلند

نقاط نورانی که در تصویر می بینید افکت نیست و متعلق به موجودات بسیار ریزی است که تمام دیوار این غار را پوشانده اند. در این غار می توان قایق سواری، غواصی یا شنا کرد.

گودال آبی دین، باهاما

زمانی این غار خشک بود اما در عصر یخبندان و از آب شدن یخ ها، دوباره جان گرفت و ژرف ترین گودال آبی دنیا را ایجاد کرد.

ریو سِکرِتو، مکزیک

بر خلاف نامش دیگر یک غار مخفی نیست و سال 2005 کشف شد. از آن موقع این غار آبی بسیار محبوبیت پیدا کرده است. وجود استالاکتیت و استالاگمیت (رسوبات نوک تیز آهک در سقف و کف غار) این غار را به یکی از مجذوب کننده ترین نقاط مخصوص شنا در دنیا تبدیل کرده است.

دریاچه غار قبرس، اونتاریو، کانادا

این غار در پارک ملی بروس پنینسولا واقع شده است و برای دسترسی به آن باید از جهت پیاده روی بروس عبور کنید و به بالای دودکش سنگی طبیعی بروید.

غار پروسپرو، برمودا

غار پروسپرو تابع قوانین برمودا نیست و زمانی به عنوان یک کلوپ هم مورد استفاده قرار می گرفته است. در حال حاضر از دریاچه این غار تنها برای شنا استفاده می شود.

غار آبی رنگ، ایتالیا

زمان مناسب برای شنا در این غار بعد از 5 بعد از ظهر است. البته باید مراقب قایق هایی که در همان حوالی در حال حرکت هستند هم باشید.

سنوته ایک کیل، یوکاتان، مکزیک

این گودال در اثر فروپاشی یک غار تشکیل شده است. به این نوع استخرهای طبیعی (سِنوته) می گویند. کلمه ای قدیمی از زبان مایان ها. عمق زیاد، درخت های موی پیچ در پیچ و دیوار سنگ آهکی، از این استخر مرموز یک نوع بسیار حیرت آور و دوست داشتنی ساخته اند.

هوم استید کریتر، یوتا

فرقی نمی کند چه زمانی از سال به این استخر بروید، چون آبش از چشمه های آب گرم تامین می شود، همیشه در دمایی بین 32 تا 35 درجه سانتیگراد قرار گرفته است. عمر این دهانه پر آب 1000 سال است و قرار گرفتنش در اوج جریان هوا را آسان می کند و آن را در معرض تابش نور خورشید قرار می دهد.

سنوته زاکاتون، مکزیک

سنوته زاکاتون عمیق ترین گودال آب دنیا است و عمقی برابر با 305 متر دارد. منشا آب این گودال یک چشمه آب گرم است.

سوکه پوثولس، بریتیش کلمبیا،کانادا

یخچال های در حال ذوب از عصر یخبندان و یک صخره یبزرگ باعث به وجود آمدن سوکه پوثولس در ونکور شده اند. این آب در تابستان خنک و قابل تحمل است، اما در باقی سال به دلیل دمای پایین قابل شنا نیست.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2387

به "تعدادی از زیباترین استخرهای طبیعی دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعدادی از زیباترین استخرهای طبیعی دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید