تور آلمان: تحقیقات آلمان از سانسور در گوشی شیائومی

به گزارش بیباپ، دیده بان امنیت سایبری فدرال آلمان در حال اجرا یک آنالیز فنی از تلفن همراه ساخت شرکت شیائومی چین است.

تور آلمان: تحقیقات آلمان از سانسور در گوشی شیائومی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

سخنگوی وزارت کشور آلمان این خبر را بدون دادن جزییات بیشتر درباره نوع آنالیز که این سازمان انجام می دهد، به رویترز اظهار داشت.

سازمان امنیت سایبری دولتی لیتوانی هفته گذشته اظهار داشت تلفنهای شیائومی یک قابلیت داخلی برای شناسایی و سانسور واژه هایی نظیر تبت را آزاد کنید، زنده باد استقلال تایوان یا جنبش دموکراسی دارند. در گزارش مرکز امنیت سایبری ملی لیتوانی آمده بود تلفن شیائومی اطلاعات گوشی را به صورت رمزنگاری شده به سروری در سنگاپور ارسال می نماید که خلاف مقررات دیتای اروپایی است. اما سخنگوی شیائومی اظهار داشت این شرکت به مقررات حفاظت از دیتای عمومی اتحادیه اروپا پایبند است.

شیائومی روز دوشنبه اظهار داشت از یک کارشناس خارج از این شرکت برای ارزیابی ادعاهای مطرح شده از سوی لیتوانی درباره وجود قابلیتهای سانسور در گوشیهای ساخت این شرکت استفاده می نماید.

طبق اطلاعات شرکت استراتژی آنالیتیکس، شیائومی برای نخستین بار در سه ماهه دوم سال 2021 بزرگترین فروشنده تلفن هوشمند در اروپا شد و 12.7 میلیون دستگاه گوشی در این منطقه به بازار عرضه کرد.

شیائومی به همراه سایر رقیبان چینی پس از این که شرکت هواوی هدف تحریمهای آمریکا نهاده شد و فعالیت واحد تلفن هوشمند این شرکت فلج شد، سهم بازارشان را افزایش دادند.

بر اساس گزارش رویترز، پس از درخواست آمریکا برای ممنوعیت استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی با اشاره به نگرانیهای امنیت ملی و احتمال جاسوسی چین با استفاده از تجهیزات این شرکت، آلمان نگرانیهای امنیتی درباره استفاده از فناوری شرکتهای چینی مانند هواوی در شبکه 5G داشته است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2112

به "تور آلمان: تحقیقات آلمان از سانسور در گوشی شیائومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: تحقیقات آلمان از سانسور در گوشی شیائومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید