تاریخچه فستیوال ونیز ، بزرگترین فستیوال دنیا (تور ایتالیا ارزان)

به گزارش بیباپ، امروز خبرنگاران شما را به بزرگترین و معروف ترین فستیوال تاریخ دعوت نموده است، برگزاری فستیوال ونیز. نمایشی از فرهنگ و هنر ایتالیا که گویی سوار قایقش نموده تا بر روی آب و از میان کانال های باریک شهر به میدان اصلی برسد و همه آن را دیدن و تحسین نمایند. به میان مردم می رویم، مردمی که لباس هایی قدیمی و شکیل بر تن نموده و با ماسک های رنگارنگ صورتشان را پوشانده اند. بر روی سنگ فرش خیابان های ونیز قدم می زنیم تا موسیقی اصیل ایتالیایی، پایکوبی و شعله آتشِ شعبده بازی که از دهانش بیرون می آید را ببینیم و مهمتر از همه تاریخ یکی از قدیمی ترین فستیوال های دنیا را بشنویم بنابرین با ما در تاریخچه فستیوال ونیز همراه باشید، ماسکی به چهره بزنید تا توری مجازی به دیدنی های فستیوال ونیز داشته باشیم.

تاریخچه فستیوال ونیز ، بزرگترین فستیوال دنیا (تور ایتالیا ارزان)

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

برگزاری فستیوال

دیدنی های فستیوال ونیز در صبح روز چهارشنبه ای که آن را چهارشنبه توبه یا چهارشنبه خاکستری می نامند شروع می گردد و به مدت یازده روز تا قبل از زمان روزه داری مسیحیان ادامه دارد. قایق ها از دور دست و سوار بر آب، با مردمان ماسک پوش به سمت کانال های آبی شهر می آیند به سمت میدان اصلی شهر با نام St. Marks Square که زمانی جشنی باشکوه برای نشان دادن قدرت دولت ونیز در آن برپا بوده است. در سال 1162 زمانی که دوک ونیزیویتاله میچیلی دوم نقشهاولریش دوم و 12 توطئه گر دیگر را نقش بر آب می نماید، در ازای بخشش آن ها خراج سالیانه 12 عدد نان، 12 گاو نر و 12 خوک را معین می نماید. مردم در گذشته در چهارشنبه ای که امروزه جشن در آن برگزار می گردد، به میدان می آمدند تا خراج توطئه گران ذبخ گردد و آن ها پیروزی دولت خود را در تاریخچه فستیوال ونیز جشن بگیرند. امروز نیز لباس های بلند زنان و شنل مردان، بر روی همان خیابان ها کشیده می گردد. با ماسک هایی که در طول تاریخ، گاه حتی ممنوع شده اند به این علت که باعث می شدند تا شان اجتماع پنهان بماند، تا فقیر و غنی یکسان باشند. گاه حتی برگزاری فستیوال ونیز نیز ممنوع می شد اما مردم آن را در خفا برگزار می کردند تا این فستیوال، خودش را از دالان های تاریک تایخ تا روشنایی امروز برساند. این روزها هم مثل آن سال ها، پایکوبی و پایکوبی برپا می گردد، تردستی و شعبده بازی. در انتهای روز هم به برترین ماسک جایزه ای ارزنده اهدا می گردد. همین ماسک هایی که اگر به ونیز بیایی، مثل آن ها را در مغازه های سوغاتی فروشی زیاد می بینید، هرچند که به ارزشمندی ماسک های روز فستیوال نیستند. ماسک های فستیوال گران قیمت و تزئین شده هستند، حتی با ورقه های طلا و جواهرات زیرا به مقدار لباس ها مهم هستند، انواع و نام ها مختلفی هم دارند. اما در کنار مردم که از روزها قبل با هزینه بسیار خودشان را برای فستیوال آماده می نمایند، دولـت، شهرداری و هنرمندان بسیاری هم میدان اصلی و محله های مختلف را تزئین می نمایند تا هنر ایتالیایی را برای سه میلیون بازدید نماینده ای که هر سال برای فستیوال به ونیز می آیند، به نمایش بگذارند. برای یازده روز این شهر پر از شادی و رنگ است بنابراین اگر مسافر ونیز هستید، ماه فوریه را برای سفر خود انتخاب کنید البته با دانستن روزهای دقیق جشن زیرا هرساله روزهای برگزاری فستیوال ونیز متفاوت هستند. اگر خودتان را به جشن رساندید و توان مالی داشتید، هزینه کنید، لباسی زیبا و ماسکی ظریف را انتخاب کنید. اگر هم همراه با زوج خود هستید، لباس هایی جفت و شبیه بر تن کنید زیرا یکی از مواردی است که در پوشش فستیوال رعایت می گردد. عکسی یادگاری بگیرید و ونیز را در قرن یازدهم میلادی و در تاریخچه فستیوال ونیز زندگی کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2490

به "تاریخچه فستیوال ونیز ، بزرگترین فستیوال دنیا (تور ایتالیا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه فستیوال ونیز ، بزرگترین فستیوال دنیا (تور ایتالیا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید