طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار: برترین شهرها برای خرید ویلا در شمال

به گزارش بیباپ، همه ما ایرانی ها خاطرات خوشی از شمال داریم و سواحل طولانی و جنگل های انبوه آن همواره زیبایی بی نظیری داشته است. خیلی از ما به داشتن یک خانه یا ویلا در این خطه زیبا فکر کردیم، اما در کدام بخش از این بهشت زیبا؟

طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار: برترین شهرها برای خرید ویلا در شمال

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اگر شما هم به داشتن خانه یا ویلا در شهرهای شمالی کشور فکر نموده اید و مایل هستید در بخشی از این خطه زیبای کشور، خانه خریداری کنید، مانیشن مرجع معرفی ویلا در شمال هدایت های کاربردی در اختیار شما قرار می دهد.

همه ما ایرانی ها خاطرات خوشی از شمال داریم و سواحل طولانی و جنگل های انبوه آن همواره زیبایی بی نظیری داشته است. خیلی از ما با سفر به شمال به داشتن یک خانه یا ویلا در این خطه زیبا فکر کردیم؛ اما سوال اینجا است که در کدام بخش از این بهشت زیبا؟ دونبش مرجع معرفی ویلا در شمال سعی می نماید هدایت های کاربردی در اختیار شما قرار دهد.

کدام استان شمال؟

وقتی صحبت از شمال می کنیم، شاید خیلی از فکر ها به سمت جاده چالوس، نوشهر و متل قو برود؛ اما خطه شمال بسیار پهناور است و هر قسمت آن زیبایی های منحصر به خودش را دارد و به تفکیک سه استان شمالی در خصوص ویژگی های هرکدام برای خرید ویلا در شمال بحث می کنیم. برای مشاهده فهرست این ویلاها و قیمت های آن ها به صفحه خرید ویلا در شمال مراجعه کنید.

استان مازندران

استان مازندران شلوغ ترین و پررونق ترین منطقه برای خریدوفروش و بعلاوه رهن و اجاره ویلا در منطقه شمال محسوب می گردد و البته زیبایی های بی نظیر این استان، نزدیک بودن به شهر تهران و مردمان مهمان نواز آن از دلایل مهم این اتفاق هستند. با کمی تحقیق در بازار املاک مازندران متوجه خواهید شد که معمولا این استان را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می نمایند و ما هم به صورت جداگانه در خصوص این دو قسمت صحبت می کنیم.

شرق مازندران

شرق مازندران از مرز استان مازندران با استان گلستان آغاز می گردد و تا شهر بابلسر امتداد می یابد. این منطقه با توجه به ویژگی های جغرافیایی نتوانسته به بازار مجذوب کنندهی برای ویلا تبدیل گردد. زیرا از شهرهای آن مثل ساری تا اولین جنگل ها باید 50 تا 60 کیلومتر به سمت جنوب رفت و برای رسیدن به ساحل نیز مسافت 30 کلیومتری به سمت شمال را باید طی کرد؛ به همین دلیل معمولا افرادی که هدف شان زندگی در شمال است و نه سرگرمی، در این منطقه ها در پی ویلا هستند. بورس ترین منطقه در شرق مازندران برای ویلا را باید بلوار دریا در شهر ساری دانست. جالب است بدانید که قیمت ویلا در شرق مازندران از غرب آن گران تر است.

غرب مازندران

به جرات می توان غرب مازندران را به عنوان بورس ویلای ایران و پررونق ترین منطقه برای خریدوفروش ویلا در شمال در نظر گرفت. غرب مازندران به دلیل نزدیکی جنگل به دریا و بعلاوه نزدیکی به مرکز، بیشتر مشتریان ویلا در شمال را به سمت خودش جذب نموده و این منطقه را باید به 3 قسمت اصلی تقسیم کرد. منطقه اول حد فاصل آمل چمستان و نور، منطقه دوم نوشهر، متل قو و نمک آبرود و منطقه سوم، عروس شمال یعنی شهر رامسر است.

حدفاصل آمل، چمستان و نور

این منطقه را می توان مرکز ویلا در استان مازندران دانست و تنوع بسیار بالایی در انتخاب ویلا چه از لحاظ قیمت که از 100 میلیون تا چند میلیارد وجود داره و چه از لحاظ نوع ساحلی یا جنگلی می توانید پیدا کنید. وجود بازارهای محلی، جنگل های زیبا مثل لاویج و مردمان خون گرم این منطقه، هر کسی را برای داشتن خانه دوم در این منطقه تشویق می نماید. بورس ترین بازار ویلا در این منطقه، شهر چمستان است که می توانید برای مشاهده ویلاهای آن به صفحه خرید ویلا در چمستان بروید.

منطقه نوشهر، متل قو و نمک آبرود

منطقه نوشهر تا نمک آبرود از قدیم تا به اکنون همواره برای مرکز نشینان منطقه محبوب بوده است. تلکابین نمک آبرود، ییلاق کلاردشت، جاده چالوس و بازارهای متنوع آن، این منطقه را برای خریدران ویلا بسیار مجذوب کننده نموده و نزدیک ترین نقطه شمال به تهران محسوب می گردد؛ تهرانی هایی که از ترافیک این شهر بزرگ فرار می نمایند و به شمال پناه می آورند، علاقه ای به ترافیک های شمال نشان نمی دهند و تمایل دارند در همین منطقه ها صاحب ویلا باشند.

رامسر

به راستی که رامسر نه تنها عروس شمال که عروس ایران است و نزدیکی کوه های سرسبز به ساحل خزر، مجموعه های سرگرمیی فراوان از جلمه تلکابین و شهربازی رامسر، آب گرم ها، جنگل های زیبایی مثل دالخانی، کاخ مرمر و بسیاری از دیدنی های متنوع در این منطقه، رامسر را به شهری بی نظیر برای زندگی تبدیل نموده است. در این منطقه به دلیل نزدیکی کوه به جنگل، هر دو نوع ویلای ساحلی و جنگلی را می توانید با فاصله کمی از هم انتخاب کنید. قیمت های ویلا در این منطقه نیز نسبت به زیبایی ها و قطب گردشگری بودن آن، مبلغ مناسبی دارند.

استان گیلان

استان زیبای گیلان با مردمان خون گرم خودش همواره خاطرات خوشی را به فکر تداعی می نماید و شهرهای زیبای آن از جمله لاهیجان، انزلی و رشت را نمی توان از یاد برد؛ اما استان گیلان نسبت به استان مازندران در زمینه ویلا، رونق کمتری دارد و می توان بورس ویلا در این استان را به دو قسمت انزلی و زیبا کنار تقسیم کرد.

بورس ویلا در بندر انزلی

در بندر انزلی معروف ترین بازار ویلاها شهرک معروف دهکده ساحلی است که معروفیت زیادی دارد و تنها نکته این شهرک قیمت ویلاهای آن است که با توجه به امنیت بالا و متراژ ویلاها، قیمت های آن از یک میلیارد به بالا است. بعلاوه نزدیکی به بازارهای آزاد بندرانزلی و دیدنی های خود بندر از جمله تالاب انزلی از دیدنی های این منطقه است.

بورس ویلا در زیباکنار

محدوده زیباکنار در حدفاصل کیاشهر تا سه راه حسن رود است و در واقع بورس ویلاسازی و بازار ویلای استان گیلان در این محدوده واقع شده است. البته قیمت های ویلا در این منطقه نیز بسیار مناسب تر است و از 150 تا 200 میلیون تومان به بالا می توان ویلا پیدا کرد. بعلاوه این منطقه یکی از بکرترین و آرام ترین سواحل خزر را در بر دارد.

شرایط کلی خرید ویلا در استان گیلان

نکته مهمی که خرید ویلا در استان گیلان برای خریداران آن دارد، شهروند منطقه آزاد انزلی شدن است که در آینده امتیازات جالبی برای افراد به همراه دارد. نکته دیگری که باید به آن اشاره نمود، کم ترددتر بودن استان گیلان نسبت به استان مازندران است. بعلاوه محیطی که ویلاها در آن قرار دارند از امنیت و آرامش بالاتری برخوردار است.

استان گلستان

شاید کمتر کسی به خرید ویلا در استان گلستان اندیشیده باشد؛ اما جالب است بدانید که بکرترین جنگل های شمال در استان گلستان واقع شده و طبیعت های زیبایی مثل جنگل های درازنو، نهارخوران و آبشارهای خان ببین فوق العاده دیدنی هستند. خرید ویلا در استان گلستان به دو قسمت اصلی ساحلی و جنگلی تقسیم می گردد که بازار هرکدام منطقه مشخصی از استان گلستان هستند.

خرید ویلای ساحلی در گلستان

مرسوم ترین بازار ویلا در قسمت ساحلی، 2 بندر اصلی این استان هستند؛ بندر ترکمن که بیشتریت مردم آن را ترکمن های نجیب شکل می دهند و بندر گز که بندری پرتردد و تجاری است.

خرید ویلای جنگلی در گلستان

اگر به داشتن یک ویلا در جنگلی بکر و دست نخورده علاقه دارید، استان گلستان گزینه مجذوب کنندهی محسوب می گردد و روستاهای ییلاقی و جنگلی اطراف گرگان دارای ویلاهایی در منطقه ها بکر و زیبای استان گلستان هستند که معروف ترین این روستاها، روستای بسیار زیبای حضرت است.

زندگی در استان گلستان

با توجه به اینکه شهر گرگان در مرکز این استان واقع شده و با صرف زمان اندکی می توانید به منظره ها دیدنی این استان دسترسی داشته باشید، داشتن یک آپارتمان در شهر گرگان نیز می تواند انتخاب مجذوب کنندهی برای شما باشد. جالب است بدانید شهر گرگان از قدیمی ترین شهرهای ایران است و دیدنی های فراوانی از جمله دیوار باستانی گرگان را در خودش جای داده است. برای مشاهده فهرست آپارتمان ها در گرگان می توانید به صفحه خرید آپارتمان در گرگان مراجعه کنید.

کلام آخر

داشتن یک ویلا در هرکدام از استان های شمالی می تواند مجذوب کنندهیت های خودش را داشته باشد و با توجه به علایق و روحیات خودتان و البته در نظر گرفتن بعد مسافت، می توانید هرکدام از این مقصدها را برای داشتن ویلا یا حتی یک آپارتمان انتخاب کنید. یادمان باشد که خیلی ها حتی بودجه لازم برای داشتن یک خانه برای خودشان را هم ندارند. به امید روزی که هر ایرانی در کنار داشتن خانه خودش، بتواند یک ویلای ییلاقی یا سرگرمیی هم داشته باشد.

منبع: کجارو
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2276

به "طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار: برترین شهرها برای خرید ویلا در شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار: برترین شهرها برای خرید ویلا در شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید