آنالیز دلایل ناباروری مردان و زنان توسط محققان دو مرکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی

به گزارش بیباپ، به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی؛ خبرنگاران با همکاری پژوهشگاه های ابن سینا و رویان در یک برنامه لایو اینستاگرامی دلایل و روش های درمانی ناباروری مردان و زنان را توسط محققان این پژوهشگاه ها مورد آنالیز قرار می دهد.

آنالیز دلایل ناباروری مردان و زنان توسط محققان دو مرکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، در روزهای سه شنبه 14 و چهارشنبه 15 مرداد ماه با برگزاری برنامه های لایو اینستاگرام محققان پژوهشگاه های رویان و ابن سینا به سوالات مخاطبان خبرنگاران در مورد ناباروری مردان و زنان توضیحاتی را ارائه خواهند داد.

بر اساس برنامه زمان بندی شده برنامه لایو اینستاگرام پژوهشگاه ابن سینا روز سه شنبه 14 مرداد ماه از ساعت 15 تا 16 با حضور اعضای هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا، دکتر آتوسا کریمی جراح و فلوشیپ زنان زایمان و ناباروری و دکتر سعید آراسته جراح و فلوشیپ کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان برگزار می گردد.

در روز چهارشنبه 15 مرداد ماه نیز از ساعت 13 تا 14 و 30 دقیقه موضوع نازایی زنان با حضور اعضای هیات علمی پژوهشگاه رویان، دکتر مهری مشایخی، متخصص نازایی و فلوشیپ و دکتر مریم حافظی، متخصص و فلوشیپ نازایی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

در این دو برنامه متخصصان به سوالات مطرح شده توسط مخاطبان پاسخ خواهند داد.

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس متون علمی، ناباروری، ناتوانی یک زوج در باردار شدن پس از یک سال رابطه جنسی بدون جلوگیری از بارداری است.

ناباروری در 10 تا 15 درصد از زوج ها دیده می گردد و علل آن می تواند مربوط به زن یا مرد یا هر دو باشد. بر اساس آمارها حدود 40 درصد از مسائل ناباروری مربوط به مردان، 40 درصد مربوط به زنان و حدود10 درصد مربوط به هر دو است و در مقابل در حدود 10 درصد از زوج ها نیز عامل ناباروری تعیین نیست.

محققان این حوزه در دو دهه اخیر گام های مهمی در زمینه تشخیص و درمان ناباروری برداشته اند به گونه ای که با روش های ارائه شده حدود 65 درصد از زوج های نابارور صاحب فرزند شده اند.

اختلال در تخمک گذاری، اختلال در لوله های رحمی، آندومتریوز، اختلال درگردن رحم یا رحم، مسائل دستگاه ایمنی بدن، اختلالات مربوط به اسپرم، ناهنجاری های مربوط به ساختمان بدن و اختلالات ژنتیکی از جمله دلایل ناباروری در زنان و مردان عنوان شده است.

برگزاری برنامه لایو این دو پژوهشگاه پاسخی به ابهامات موجود در این حوزه خواهد بود و از همین رو مخاطبان گرامی خبرنگاران می توانند سوالات خود را که توسط خبرنگاران نیز محفوظ خواهد بود را در ذیل همین خبر و در بخش نظرات درج و ثبت نمایند تا در این برنامه زنده که در لایو اینستاگرام خبرنگاران و در ساعات ذکر شده پخش خواهد شد به آنها پاسخ داده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1270

به "آنالیز دلایل ناباروری مردان و زنان توسط محققان دو مرکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دلایل ناباروری مردان و زنان توسط محققان دو مرکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید