برداشت 475 هزار تن گندم درآذربایجان شرقی

به گزارش بیباپ، خبرگزاری خبرنگاران-معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی می گردد سال جاری 475 هزار تن گندم در استان برداشت گردد.

برداشت 475 هزار تن گندم درآذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ما در تبریز ،پیش بینی برداشت 475 هزار تن گندم در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، علی رخ افروز در آیین شکرگزاری و جشن برداشت گندم که در روستای قوبوز هشترود برگزار گردید اضافه نمود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته 320 هزار تن مازاد بر احتیاج کشاورزان در 75 مرکز خرید تضمینی می گردد.

وی گفت: از ابتدای فصل برداشت تا به امروز 17 هزار تن گندم مازاد بر احتیاج از کشاورزان خریداری و انبار شده است.

رخ افروز در خصوص نحوه پرداخت مبلغ گندم های خریداری شده از کشاورزان اضافه نمود: مبلغ خرید گندم از کشاورزان ظرف 15 روز به حساب آن ها واریز می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود هم گفت: کشاورزان شهرستان در سال زراعی جاری در 92 هزار هکتار از اراضی به صورت دیم و یک هزار و 300 هکتار به صورت آبی گندم کشت نموده اند.

مجید احمدی اظهار کرد: سال جاری با توجه به خشکسالی که بر منطقه حاکم شده پیش بینی می گردد 85 هزار تن گندم در شهرستان برداشت گردد.

وی گفت: در طول فصل برداشت هشت هزار کشاورز با حدود 350 دستگاه کمباین کار برداشت را انجام خواهند داد و برداشت محصول تا خاتمه مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

در آیین شکرگزاری گندم هشترود که در زبان محلی به آن حالاح لاما می گویند از کشاورزان و کارشناسان نمونه کشاورزی تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2028

به "برداشت 475 هزار تن گندم درآذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت 475 هزار تن گندم درآذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید