ایران و آژانس به توافق رسیدند، متن بیانیه:به بازرسان آژانس اجازه داده می گردد نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی معین شده اقدام نمایند

به گزارش بیباپ، ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ادامه مذاکرات فنی توافق کردند.

ایران و آژانس به توافق رسیدند، متن بیانیه:به بازرسان آژانس اجازه داده می گردد نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی معین شده اقدام نمایند

به گزارش خبرنگاران، رئیس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از دو ساعت مذاکره از ادامه مذاکرات فنی در چارچوب پروتکل الحاقی در وین و سپس تهران خبر دادند.

متن بیانیه به این توضیح است:

جناب آقای رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس)، در روز یک شنبه مورخ 21/06/1400 به تهران سفر و با جناب آقای محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران (سازمان)، ملاقات نمود.

1. طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و بعلاوه ضرورت رسیدگی به موضوعات فی مابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

2. در چارچوب تعاملات و همکاری های موجود فی مابین، طرفین تصمیم گرفتند ملاقاتهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. به همین دلیل، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل ملاقات خواهد کرد و مدیرکل هم در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد تا مشورت های سطح بالا با هدف تقویت همکاری های میان ایران و آژانس در حوزه های مختلف و بحث درخصوص موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

3. به بازرسان آژانس اجازه داده می گردد تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی معین شده و جایگزینی کارت های حافظه آن ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام کنند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف نهاده شد.

>>> جزئیات را بخوانید:

گروسی: ما توافق کردیم،خوشحالم گفت وگوهای ما مثبت بود/اسلامی:برای دوربین های نظارتی توافق کردیم

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2091

به "ایران و آژانس به توافق رسیدند، متن بیانیه:به بازرسان آژانس اجازه داده می گردد نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی معین شده اقدام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و آژانس به توافق رسیدند، متن بیانیه:به بازرسان آژانس اجازه داده می گردد نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی معین شده اقدام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید