ایجاد پایگاه تخصصی مطالعات هنر و اصفهان پژوهی در اصفهان

به گزارش بیباپ، مدیر کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان شناسی از راه اندازی پایگاه تخصصی مطالعات هنر و اصفهان پژوهی در استان در آینده نزدیک اطلاع داد.

ایجاد پایگاه تخصصی مطالعات هنر و اصفهان پژوهی در اصفهان

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از اصفهان، مریم اثنی عشری مدیر کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان شناسی با اشاره به فراهم شدن 50 درصد از پایگاه تخصصی مطالعات هنر، گفت: تا دو ماه آینده این پایگاه تکمیل و آماده بهره برداری می گردد.

وی گفت: اکنون بعضی کتاب های الکترونیکی معماری و هزار مقاله کاربردی با موضوع هنر به صورت فایل در این پایگاه بارگذاری شده است و قرار است در این زمینه نزدیک به 2 هزار مقاله جمع آوری، لیست و بارگذاری گردد.

مدیر کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان شناسی در ادامه به پیشرفت 30 درصدی پایگاه مطالعات اصفهان پژوهی، اضافه نمود: مقالات تخصصی و کاربردی با موضوع اصفهان در این پایگاه بارگذاری می گردد.

اثنی عشری بیان نمود: کتابخانه هنر یکی از کتابخانه های تخصصی شهر اصفهان است که در دو بخش تخصصی هنر و اصفهان شناسی منابع مختلفی دارد.

وی افزود: حدود 4 هزار کتاب با موضوع اصفهان و 8 هزار کتاب با موضوع هنر های مختلف ازجمله معماری، نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، فرش، صنایع دستی، موسیقی و سینما در این کتابخانه وجود دارد.

مدیر کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان شناسی البته یادآور شد: کتابخانه های تخصصی سینما و موسیقی هم در اصفهان فعالیت دارند، ولی کتب و منابع غنی و کاربردی از این دو هنر در کتابخانه تخصصی هنر هم وجود دارد.

وی درباره نحوه استفاده از کتب این کتابخانه گفت: همه اعضای طرح جامع امانت کتابخانه ای می توانند از منابع این کتابخانه تخصصی استفاده نمایند ولی استفاده از سالن مطالعه عمومی کتابخانه مختص افراد کارشناسی ارشد و دکترا و دانشجویان رشته های مختلف هنری است.

اثنی عشری اعلام کرد: دو سالن پژوهشی هم با میز هایی برای مطالعات و پژوهش های گروهی در این کتابخانه فعال است که به صورت ساعتی و اجاره ای در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد.

وی بعلاوه اظهار کرد: طرح های مختلف معرفی کتاب درزمینهٔ شاخص هنری به صورت مداوم در این کتابخانه برگزار می گردد و در حال حاضر هم این کتابخانه در امور پژوهشی با انجمن فرش همکاری دارد.

مدیر کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان شناسی با اشاره به اینکه این کتابخانه از سال 94 فعالیت خود را شروع نموده است اسم کرد: کتب و منابع جدیدی با نزدیک به 50 میلیون تومان اعتبار در حال اضافه شدن به کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان شناسی است.

کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان شناسی در خیابان استانداری اصفهان روبه روی موزه هنر های معاصر و پشت کاخ عالی قاپو در مجموعه ای به نام شیخ بهایی مستقر است.

منبع:ایرنا

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2132

به "ایجاد پایگاه تخصصی مطالعات هنر و اصفهان پژوهی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد پایگاه تخصصی مطالعات هنر و اصفهان پژوهی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید