انتشار کتابی در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان

به گزارش بیباپ، خبرنگاران/قزوین مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین گفت: برای رسیدن به ایده های معماری پایدار، گریزی نیست جز تدوین استاندارد و مشخص اندازه ثابتی برای حداکثر اندازه مصرف انرژی ساختمان ها که باعث کنترل مصرف انرژی در آن می گردد و کتاب انرژی و طراحی پایدار؛ تعادل پویا با سیستم با این موضوع به وسیله انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است.

انتشار کتابی در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان

علی دل زنده در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به موضوع این کتاب توضیح داد: گرمایش زمین، بحران انرژی، آب و محیط زیست به عنوان عاملی مؤثر در سیاست گذاری کلان در تمام دنیا، رویکرد کشورها را نسبت به مصرف منابع انرژی تغییر داده و افزایش فرایند مصرف سوخت های فسیلی و تجدید ناپذیر بودن آن ها، توجه بسیاری از تحقیقات دنیای را به مهار بحران انرژی جلب نموده است.

وی اضافه نمود: کشورهایی که دیدگاه درون گرا نسبت به این مسئله ندارند، در آینده دچار چالش خواهند شد. یکی از کاراترین و بدیع ترین راه چاره های مطرح شده به منظور کاهش مصرف انرژی و آلودگی های محیطی و همین طور ارتقای کیفیت فیزیکی و متعاقباً فضایی ساختمان ها در راستای تحقق توسعهٔ پایدار، استفاده از روش های طراحی غیرفعال و انرژی کارا در معماری است.

مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین اعلام کرد: درواقع معماری می تواند با استفاده هوشمندانه از انرژی های پاک پایدار، مانند انرژی خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، آب به جای انرژی حاصل از سوخت های فسیلی و با اجرای اصول پایداری، کیفیت زندگی را ارتقا داده و در کاهش مصرف منابع تجدید ناپذیر و بهینه سازی مصرف انرژی های تجدید پذیر مؤثر باشد.

وی یادآور شد: برای رسیدن به ایده های معماری پایدار، گریزی نیست جز تدوین استاندارد و مشخص مقدار ثابتی برای حداکثر مقدار مصرف انرژی ساختمان ها که باعث کنترل مصرف انرژی در آن گردد؛ همهٔ کشورهای دنیا بدون استثنا، برنامه های استراتژیکی برای بهینه سازی مصرف انرژی اندیشیده اند و توانسته اند با کاهش مصرف، گام های مؤثری را برای فرایند روبه رشد فراوریات مختلف، ازجمله صنعت فراوری ساختمان بردارند.

دل زنده یادآور شد: کتاب انرژی و طراحی پایدار؛ تعادل پویا با سیستم تألیف جمال الدین مهدی نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، دکتر علی شرقی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران و فائزه اسد پور دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران در 263 صفحه و قطع خشتی به بهای 140 هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشرشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2155

به "انتشار کتابی در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار کتابی در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید