تور ارزان ترکیه: انتشار دو کتاب از مصطفی رحماندوست در ترکیه

به گزارش بیباپ، رئیس اداره مجامع و تشکل های وزارت ارشاد از تصویب حمایت 800 یورویی گرنت برای انتشار دو کتاب از رحماندوست در ترکیه اطلاع داد.

تور ارزان ترکیه: انتشار دو کتاب از مصطفی رحماندوست در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، علی فریدونی، رئیس اداره مجامع و تشکل های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ترجمه و انتشار دو کتاب از مصطفی رحماندوست به وسیله انتشارات فصل ها در ترکیه به زبان ترکی استانبولی اطلاع داد.

وی ادامه داد: سفید تنها سفید خواهد بود و این تری زی آن تری زی عنوان این دو کتاب است که در ایران از سوی انتشارات نیستان منتشر شده است.

فریدونی با اشاره به حمایت کمیته گرنت از انتشار این دو کتاب گفت: دبیرخانه گرنت برای هر یک از این عناوین حمایت 400 یورویی را تصویب نموده است.

رحماندوست در کتاب سفید تنها سفید خواهد بود، داستانی بدون مکان و زمان روایت نموده است که ماجرایی است از زندگی و زیست یک مفهوم. این مفهوم در نگاه او یک رنگ است که زیستی عجیب برای خود متصور می بیند. او در پی شکفتن پیله تنهایی است و در نهایت تنهایی حس می نماید که برای رها شدن از تنهایی و آشنایی با رنگ های تازه باید تن به جدا کردن بخش هایی از وجود خود دهد. نویسنده در این اثر به این نکته توجه نموده که گوهر های رنگارنگ موجود در وجود هر انسانی در صورتی که از سوی او باور گردد، شعله ور شده و خود را به ظهور می رساند. در واقع رهایی از پیله موجود و حرکت به سمت ممکنی که گاه آرزوی انسانی است تنها با رها شدن از خود و دل سپردن به خودی دیگر مقدور خواهد بود که هر دوی آن ها یک موضوع هستند؛ اما گذر از یکی به دیگری کاری است سخت که به سادگی ممکن نیست.

این کتاب بعلاوه با تصویرگری و گرافیک مریم حسنی همراه است که در آن کوشش شده تا از رنگ هویتی انسانی خلق گردد. حسنی در کنار خود به رنگ هویتی انسانی بخشیده است و تجسم انسانی داده؛ که این اتفاق حس انگیزی عمیقی برای مخاطب خود به همراه دارد.

کتاب دیگر رحماندوست یعنی این تری زی آن تری زی نیز داستانی جالب و خواندنی از مردمی را روایت می نماید که در دو طرف خطی دراز و کج و کوله زندگی می نمایند، مردمی که بدون علت از اهالی آن طرف خط بدشان می آید و داستان های بد بسیاری درباره هم می گویند، تا اینکه اتفاقی نو می افتد و همه چیز تغییر می نماید، اتفاقی که نشان می دهد تفاوت ها همواره بد نیستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2178

به "تور ارزان ترکیه: انتشار دو کتاب از مصطفی رحماندوست در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: انتشار دو کتاب از مصطفی رحماندوست در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید