امیری: بستر های حقوقی حمایت از استارت آپ ها ایجاد می گردد

به گزارش بیباپ، معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بازدید از کارخانه نوآوری آزادی بدین خاطر است که بستر های حقوقی و قوانین حمایت از فعالیت استارت آپ ها را ایجاد کنیم.

امیری: بستر های حقوقی حمایت از استارت آپ ها ایجاد می گردد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز هشتم دی ماه 98 در بازدید از کارخانه نوآوری آزادی به عنوان شعبه اول پارک فناوری پردیس در کشور گفت: از آنجایی که بنده اطلاع دقیقی از استارت آپ ها ندارم باید دید که این استارت آپ ها چه ویژگی هایی دارند که مورد تایید رئیس جمهور هستند.

امیری ادامه داد: گویا یک شتاب دهنده همیشه از استارت آپ حمایت می نماید این استارت آپ ها مبتنی بر یک ایده نوآورانه هستند به طوری که باید در اقتصاد کشور صندلی خود را بیابند و پس از حمایت تجاری سازی شوند اکنون شاهد رشد بالای این استارت آپ ها در کشور هستیم.

وی گفت: طبق اطلاعاتی که به من داده شده است این کارخانه در هشت موضوع و سرفصل به ارائه خدمات می پردازد. ما در اینجا حضور پیدا نموده ایم تا بستر های حقوقی و قوانینی که باید از این فعالیت ها حمایت کند را ایجاد کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در کشور های دیگر آینده پژوهی و حکومت داری پیشاپیش بستر های حقوقی را فراهم می نمایند و اگر با پدیده نوظهوری روبرو شوند بلافاصله صندلی حقوقی آن را تعریف خواهند کرد، اضافه نمود: بحث حمایت های حقوقی بستر بسیار مهمی است که باید به دنبال ایجاد آن باشیم. بهتر است از تجربه دیگر کشور ها در این زمینه استفاده کنیم و از صفر شروع نکنیم، زیرا کشور های دیگر در این زمینه از ما جلوتر هستند.

وی با بیان اینکه با ارائه نامه ای به جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور درخواست ارائه لایحه برای حمایت از بحث های فناورانه باید داشته باشیم، اضافه نمود: در سال های گذشته این قانون در مجلس به تصویب رسیده است به طوری که بحث شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها و فعالیت های فناورانه به شکلی که امروزه شاهد آن هستیم در آن موقع وجود نداشت اکنون باید خلا های این قانون برطرف گردد. پیشنهاد ما این است که در هر بند آن اگر خلایی احساس می کنیم اصلاحیه ای برای آن پیشنهاد می دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 765

به "امیری: بستر های حقوقی حمایت از استارت آپ ها ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیری: بستر های حقوقی حمایت از استارت آپ ها ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید