افسانه دریاچه هوان کیم در محله قدیمی هانوی؛ ویتنام

به گزارش بیباپ، دریاچه هوان کیم هانوی در مرکز تاریخی شهر هانوی قرار گرفته است. این دریاچه حدود 12 هزار هکتار مساحت دارد و معنای لغوی آن شمشیر بازیافته است که از داستان ها و افسانه های اساطیری ویتنام گرفته شده است. شهر هانوی مرکز و یکی از بزرگترین شهرهای کشور غنی و دیدنی ویتنام است. موزه های مختلف، محله های قدیمی با بافت شهری مجذوب کننده و دریاچه هوان کیم و برج لاک پشت از دیدنی های زیبای این شهر مهم و تاریخی هستند. اگر در خصوص دیدنی های کشور ویتنام و دریاچه هوان کیم اطلاعات ندارید به شما توصیه میکنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

افسانه دریاچه هوان کیم در محله قدیمی هانوی؛ ویتنام

دریاچه هوان کیم هانوی واقع در شهر هانوی

همانطور که اشاره کردیم شهر بزرگ و تاریخی و تماشای هانوی یکی از بزرگترین شهرها و مرکز کشور ویتنام است. کشور ویتنام از لحاظ تماشای ها و مراکز جهانگردی سرگرمیی و طبیعی و تاریخی کشور غنی محسوب می شود و سالانه هزاران جهانگرد را به سمت خود جلب می نماید. یکی از پر جهانگرد ترین و معروف ترین شهرهای جهانگردی کشور ویتنام شهر هانوی است. تورهای جهانگردی شهر هانوی در سالهای اخیر هواداران بسیار زیادی پیدا نموده و بسیاری از مردم برای تماشای آثار تاریخی و یا طبیعت این شهر مانند محله های قدیمی و زیبا و موزه های فراوان و دریاچه هوان کیم هانوی به این کشور سفر می نمایند.

دریاچه هوان کیم یکی از معروف ترین و محبوب ترین ترین جاذبه های جهانگردی در دل این شهر زیبا و تاریخی است که علاوه بر مسافران و جهانگردان محل گردش و سرگرمی افراد ساکن شهر هوان نیز به شمار می رود و بسیاری از افراد ساعت های طولانی را در کنار این دریاچه در آرامش می گذارد. بعلاوه برج لاک پشت نیز در نزدیکی دریاچه قرار گرفته که در آن تعدادی لاک پشت بزرگ در آب زندگی می نمایند.

چرا از دریاچه هوان کیم هانوی بازدید کنیم؟

این دریاچه نه تنها به تنهایی بسیار زیبا است بلکه وجود یک معبد زیبا، برجی در وسط دریاچه و پلی بر روی دریاچه ظاهری رویایی و تماشایی به آن بخشیده است. این دریاچه یکی از مهم ترین منطقه ها جهانگردی و جهانگردی شهر هانوی و حتی کل کشور ویتنام محسوب می شود و برنامه ریزی و رسیدگی مناسب مسئولین نیز باعث شده تا کشور ویتنام در سال 2019 به عنوان یکی از 10 کشور برتر برای جهانگردی در جهان انتخاب شود. تورهای جهانگردی و برنامه های سرگرمیی برای جهانگردانی که به ویتنام و شهر هانوی سفر می نمایند باعث رغبت و تمایل بیشتر مسافران به سفر به این کشور و بازدید از دریاچه هوان کیم هانی شده است.

بخش های تماشای دریاچه هوان کیم هانوی

مساحت این دریاچه زیبا که در شهر بزرگ و تاریخی و تماشای هانوی واقع شده است حدود 12000 هکتار است و با زیبایی های طبیعی و مصنوعی و دست ساز خود به یکی از برترین مراکز سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت برای جهانگرد ها و جهانگردان و حتی ساکنین شهر هانوی تبدیل شده است. در وسط دریاچه هوان کیم هانوی عمارت نسبتا بزرگی به نام برج لاک پشت وجود دارد که البته رفت و آمد به این قسمت از دریاچه امکان پذیر نیست.

در ساحل شمالی دریاچه یا جزیره جاده واقع شده است که معبد نگوک سان در این جزیره قرار گرفته است. علاوه بر این پل بسیار زیبا و خیره نماینده ای به رنگ قرمز در این ناحیه ساخته شده که مسیری برای رسیدن از قسمت جزیره به معبد محسوب می شود. بعلاوه تقریبا در هر روز هفته و هر ساعت از شبانه روز برنامه های سرگرمیی و سرگرم نماینده مانند موسیقی زنده در اطراف این دریاچه وجود دارد که می تواند راه بسیار مفرح و مناسبی برای زیباتر کردن سفر شما محسوب شود.

برج لاک پشت در دریاچه هوان کیم هانوی در ویتنام

درست در وسط دریاچه هوان کیم هانوی عمارتی بزرگ به نام برج لاک پشت وجود دارد و دلیل نام گذاری این عمارت به این نام این است که لاک پشت های زیاد و البته کمیاب و نادری در این دریاچه و در کنار برج لاک پشت زندگی مینمایند. یکی از نمونه لاک پشت هایی که در این دریاچه زندگی می نماید بسیار کمیاب است و تنها سه عدد از این گونه لاک پشت در جهان وجود دارد که یکی از آن ها در این دریاچه زندگی میکند. به همین خاطر و برای مراقبت از این نمونه های جانوری نادر رفت و آمد به عمارت برج لاک پشت در دریاچه هوان کیم ممنوع است.

تاریخچه اساطیری دریاچه هوان کیم هانوی

تاریخچه دریاچه هوان کیم هانوی ویتنام و دلیل نامگذاری آن به یک افسانه قدیمی باز می شود. طبق این افسانه در زمان جنگ با چینی ها یک شمشیر جادویی که متعلق به دریاچه بوده است به امپراطور لی لوی داده می شود. پس از اتمام جنگ امپراطور به دریاچه باز می شود تا شمشیر جادویی را به صاحبش بازگرداند و لاک پشتی که مسئول بازپس گیری شمشیر بوده شمشیر را از او گرفته و به دریاچه باز می گرداند. به همین خاطر نام این دریاچه در لغت به معنی شمشیر بازگردانده شده است.

در یک قسمت از دریاچه بنایی زیبا که به نام معبد نگوک سان معروف است واقع شده است که تاریخ ساخت آن به قرن 19 میلادی برمی شود. این معبد نوعی ادای احترام به قهرمان ملی ویتنام به نام تران هونگ دآ او محسوب می شود.

برترین زمان برای مسافرت به شهر هانوی

پوشش گیاهی این منطقه سرسبز و پر از انواع درختان است و می توان گفت که فضای سبز بسیار زیبا و مطلوبی دارد به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که فصل های پاییز و بهار را برای ملاقات از دریاچه هوان کیم هانوی انتخاب کنید چون نسیم خنک و آب و هوای خنک و معتدل در این فصول می تواند برای همه لذت بخش تر باشد.

از لحاظ زمان بندی در طی شبانه روز باید بگوییم که در صبح ها اطراف این دریاچه محلی برای انجام مراسم آدابی و دینی به نام تایچی است، در شب ها نیز تعداد جمعیت افراد تقریبا بسیار زیاد می شود. علاوه بر این، این منطقه نیز مانند تمام نقاط سرگرمیی و جهانگردی جهان در آخر هفته بسیار شلوغ و پر از ازدحام است. پس انتخاب زمان به سلیقه خودتان بستگی دارد. اگر در پی گذراندن زمانی آرامش بخش در کنار دریاچه هستید پیشنهاد می کنیم که بعد از ظهر را برای رفتن به این دریاچه انتخاب کنید.

رستوران ها، هتل ها و سایر منطقه ها تماشای دریاچه هوان کیم

دریاچه هوان کیم هانوی نیز مانند سایر نقاط مهم جهانگردی و جهانگردی در تمام کشورهای جهان خدمات و فعالیت های دیگری مانند موزه ها و هتل ها و فستیوال ها و بازارچه ها را به سمت خود جذب می نماید. در این مورد نیز می توانیم به چند هتل مناسب و با کیفیت برای اقامت شما اشاره کنیم:

  • هتل چی بوتیک: 700 متر
  • هتـل اپریکات: 1 کیلومتر
  • هتل اورنیتال: 1.7 کیلومتر
  • هتـل مارولوس: 1.2 کیلومتر
  • هتل پالمی: 1.7 کیلومتر

مسلما ما در هر شرایطی احتیاج به پیدا کردن یک رستوران خوب و با کیفیت برای سرو غذا هستیم، به همین خاطر نیز در ادامه لیستی از برترین رستوران های اطراف دریاچه برای شما فراهم نموده ایم:

  • رستوران مادام ین: 1.6 کیلومتر
  • رستـوران چست نات: 1.7 کیلومتر
  • رستوران هانگ هوی: 1.7 کیلومتر
  • کافه رستوران گکو: 1.7 کیلومتر
  • رستوران گاردن هاوس: 1.8 کیلومتر

یکی از اصلی ترین و تاثیر گذارترین نکات مهم در سفر آشنایی با فرهنگ و تاریخ و تمدن بشری شهر و کشور مقصد است و موزه ها برترین مکان برای کسب اطلاعات کامل و معتبر در خصوص موضوعات مختلف هستند. شما هنگام سفر به شهر هانوی مجبور نیستید که تنها از دریاچه زیبای آن تماشا کنید بلکه با ملاقات از موزه هایی که در نزدیکی دریاچه قرار گرفته اند می توانید اطلاعات خود در خصوص کشور ویتنام و شهر زیبای هانوی را نیز افزایش دهید:

  • موزه زنان ویتنام: 700 متر
  • مـوزه پلیس ویتنام: 1.2 کیلومتر
  • موزه تاریخ ارتش ویتنام: 1.8 کیلومتر
  • معبد ادبیات: 3.6 کیلومتر
منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2430

به "افسانه دریاچه هوان کیم در محله قدیمی هانوی؛ ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسانه دریاچه هوان کیم در محله قدیمی هانوی؛ ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید