افزایش تعداد رشته های آموزش صنایع دستی در نظرآباد

به گزارش بیباپ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نظرآباد از افزایش تعداد رشته های آموزش صنایع دستی در این شهرستان اطلاع داد.

افزایش تعداد رشته های آموزش صنایع دستی در نظرآباد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، مهدی کاظمی با اعلام این خبر اضافه نمود: آموزش رشته های صنایع دستی در نظرآباد از سال 1384 در فرهنگسرای هنر این شهرستان شروع شد که ابتدا دو رشته درزمینهٔ گلیم بافی و دوخت های سنتی فعال بود.

او اضافه نمود: از سال 1392 حوزه فعالیت درزمینهٔ آموزش و ترویج صنایع دستی بیشتر شد و با توجه به استقبال هنرجویان و متقاضیان رشته های آموزشی به 10 رشته و مراکز آموزشی نیز افزایش یافت و انتها در پاییز 1397 با اضافه شدن رشته های جدید قلم زنی و جاجیم بافی تعداد رشته های آموزشی در این شهرستان به 12 عدد ارتقا پیدا کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نظرآباد اضافه نمود: تعداد هنرجوها در هر ترم در حدود 150 الی 200 نفر است که پس از سرانجام هر ترم با آزمونی که اداره کل استان برگزار می نماید می توانند کارت مهارت در سطوح مقدماتی و پیشرفته دریافت و پس از اخذ مدارک با اشتغال در خانه از تسهیلات مشاغل خانگی بهره مند شوند.

تمامی هنرمندانی که در این اداره مدرک دریافت نموده اند هرساله در نمایشگاه های شهرستانی و استانی برای عرضه و فروش تولیدات خود شرکت می نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1030

به "افزایش تعداد رشته های آموزش صنایع دستی در نظرآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد رشته های آموزش صنایع دستی در نظرآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید