بازدید رایگان از موزه ها در روز جهانی موزه

به گزارش بیباپ، روز جهانی موزه

مطابق روال سال های اخیر و همگام با جامعه جهانی، روز 28 اردیبهشت همزمان با روز جهانی موزه بازدید از موزه ها و محوطه های ملی و جهانی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رایگان است.

بازدید رایگان از موزه ها در روز جهانی موزه

محمدرضا کارگر، با بیان این موضوع اشاره نمود که این تسهیلات تنها در روز جهانی موزه برای مردم قرار داده شده است و در سایر روزها تخفیف و یا تسهیلات خاصی برقرار نیست. علاقه مندان در دیگر روزها، همانند روزهای عادی باید با پرداخت ورودی، از موزه ها و سایت های ملی و جهانی تماشا نمایند. کارگر بعلاوه افزود که بازدید از نمایشگاه موزه لوور در تهران نیز روز 28 اردیبهشت رایگان است.

کارگر یکی از برنامه های موزه ها برای جذب توریست در سال را اجرای برنامه های متفاوت در سال دانست و گفت که سیاست و شگردهای تازه باید به کار گرفته گردد. در این روز اتفاقاتی همانند برگزاری نمایشگاه هایی از آثار شاخص موزه ای از مخازن موزه ها، نمایش آثاری از دیگر موزه ها در سراسر کشور در یک موزه، برگزاری جشنواره ها، دوره های آموزشی همانند بازسازی آثار موزه و هر نوع فعایت مرتبط دیگر، می تواند به جذب هرچه بیشتر توریستان یاری کند.

بالا بردن آگاهی مردم نسبت به آنچه در موزه ها مطرح و نمایش داده می گردد نیز عامل موثری در جذب توریست در موزه هاست. برنامه هایی همانند جشنواره های موسیقی اقوام مختلف و یا برنامه هایی متفاوت در موزه های مردم شناسی و به طور کلی ایجاد برنامه های متفاوت و جداب در هر موزه ای به فراخور خود در جذب بازدیدنمایندگان موزه ها تاثیر دارد.

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2473

به "بازدید رایگان از موزه ها در روز جهانی موزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید رایگان از موزه ها در روز جهانی موزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید