استپر موتور را چه زمانی تعویض کنیم؟ با علائم خرابی و نحوه تمیز کردن آن آشنا شوید

به گزارش بیباپ، استپر موتور را می توان یکی از مهم ترین قطعات خودرو به تعداد آورد که وظیفه مدیریت و تنظیم دور موتور را بر عهده دارد. وظیفه استپر موتور این است که دور موتور را در حالتی که درجا کار می نماید، در صورت لزوم افزایش یا کاهش می دهد.

استپر موتور را چه زمانی تعویض کنیم؟ با علائم خرابی و نحوه تمیز کردن آن آشنا شوید

خبرنگاران - بعضی خرابی استپر را نادیده می گیرند که این نادیده گرفتن باعث بروز خسارات زیادی می گردد و می تواند به اجزای موتور آسیب برساند. در این مطلب درباره استپرموتور، علائم خرابی استپرموتور و نحوه تمیز کردن یا تعویض آن صحبت می کنیم.

استپرموتور چه زمانی خراب می گردد؟

بعضی اقدامات باعث خرابی استپرموتور می شوند که می توان از انجام آنها خودداری کرد تا خرابی را به تعویق بیندازیم. روشن کردن خودرو بدون مکس ده ثانیه می تواند باعث بروز مشکل گردد. زمانی که خودرو را روشن می کنید، به مدت ده ثانیه جهت فیکس شدن استپر در محور خود صبر کنید.

بعضی از رانندگان هنگام استارت زدن پدال گاز را بیش از حد فشار می دهند که می تواند باعث خرابی استپرموتور گردد. برای روشن شدن خودرو به هیچ وجه گاز ندهید این کار بر عهده استپرموتور است. با گاز دادن شما استپر به یکباره باز شده و دچار آسیب می گردد.

استپرموتور را بی علت تمیز نکنید!

یکی دیگر از دلایل خرابی استپر موتور باز کردن و تمیزکردن آن است. بار ها مشاهده شده، بی علت بعضی رانندگان برای تشدید شتابگیری، استپر را باز نموده و تمیز کاری می نمایند. اینکار فقط به استپر فابریک و بدون نظیر خودرو صدمه می زند و چه بسا هیچ تاثیری هم در فرایند شتابگیری نخواهد گذاشت و تنها استپر را خراب می نماید. وظیفه استپر موتور فقط تنظیم دور آرام موتور خودرو است.

و در انتها آخرین موردی که باعث خرابی استپر موتور می گردد آلودگی هوا است. ذرات و عناصر معلق در هوا باعث گیر کردن سوزن استپر شده و در نتیجه در دراز مدت باعث خرابی آن می گردد، که اجتناب ناپذیر است.

منبع: yjc

منبع: بیت ران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2062

به "استپر موتور را چه زمانی تعویض کنیم؟ با علائم خرابی و نحوه تمیز کردن آن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استپر موتور را چه زمانی تعویض کنیم؟ با علائم خرابی و نحوه تمیز کردن آن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید