از باقالی نان درست کنید، تا سالم بمانید

به گزارش بیباپ، یک پروفسور می گوید تغییر آرد گندم به آرد تهیه شده از حبوبات، نان ها را سالم تر و پایدارتر می نماید.

از باقالی نان درست کنید، تا سالم بمانید

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین، به گفته محققان، بریتانیا باید به خوردن نانی که با باقالی درست شده است روی بیاورد، زیرا این نان پایدارتر خواهد بود و به راحتی مواد مغذی کلیدی را تأمین می نماید.

به گفته دانشمندان دانشگاه ریدینگ استفاده از آرد تهیه شده از باقالی، می تواند یکی از بزرگترین تغییرات در مواد غذایی بریتانیا در یک نسل باشد.

پروفسور جولی لاوگرو که رهبری این تحقیق را بر عهده دارد گفت که به نظر او باقلی می تواند برای مصرف نمایندگان بریتانیایی مجذوب نماینده باشد. در حالی که کیفیت تغذیه ای نان را بهبود می بخشد و اثرات زیست محیطی را کاهش می دهد.

او می گوید: ما باید فکر می کردیم که بیشتر مردم چه می خورند و چگونه می توانیم تغذیه شان را بدون تغییر رژیم غذایی بهبود داد.

نود و شش درصد مردم در بریتانیا نان می خورند و 90 درصد آن نان سفید است که در بیشتر موارد حاوی سویا است.

ما قبلاً آزمایش هایی انجام داده ایم و متوجه شده ایم که آرد باقالی می تواند مستقیماً جایگزین آرد سویا وارداتی و مقداری از آرد گندم گردد که مواد مغذی کمی دارد.

ما می توانیم باقالی را در اینجا پرورش دهیم و نان غنی از باقالی را با کیفیت تغذیه ای بهتر فراوری و آزمایش کنیم.

این پروژه با بودجه 2 میلیون پوندی دولت پشتیبانی می گردد و محققان، کشاورزان و سیاست گذاران را گرد هم می آورد تا مصرف نمایندگان بریتانیایی را به خوردن بیشتر حبوبات تشویق کند، که در حال حاضر بیشتر به سمت خوراک دام می روند.

محققان بعلاوه راه هایی برای بهینه سازی پایداری و کیفیت غذایی لوبیا های کشت شده در بریتانیا پیدا خواهند کرد مانند پرورش گونه های پرمحصول و همکاری با کشاورزان برای تشویق آن ها به تغییر زمین های فراوری گندم به باقالی.

باقالی سرشار از پروتئین، فیبر و آهن است و مواد مغذی که ممکن است در رژیم های غذایی بریتانیا کم باشد، اما بیشتر مردم تمایلی به استفاده از آن ندارند، زیرا تجربه پخت و پز و خوردن آن را ندارند.

محققان بعلاوه غذا های تهیه شده از باقالی را که فراوری می نمایند به سالن های دانشجویی دانشگاه و مراکز پذیرایی دانشگاه عرضه می نمایند تا دانشجویان می خواهند محصولات را ارزیابی نمایند.

مت تبیت که خدمات پذیرایی دانشگاه را اداره می نماید و در این برنامه تحقیقاتی مشارکت دارد و گفت: از دانشجویان خواسته می گردد محصولات تهیه شده یا غنی شده با باقالی مانند نان و هوموس را ارزیابی نمایند.

از آن ها سؤالاتی درباره اندازه احساس سیری، اندازه علاقه آن ها به غذا ها پرسیده می گردد.

امیدواریم باقالی سیری را بهبود بخشد و بعلاوه فواید تغذیه ای را در محصولاتی که خوردن آن ها لذت بخش است ارائه دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2499

به "از باقالی نان درست کنید، تا سالم بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از باقالی نان درست کنید، تا سالم بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید