ابداع دارویی برای مقابله با عفونت ناشی از پیوند کبد

به گزارش بیباپ، دارویی که معمولا برای درمان آسم و یک نوع بیماری التهابی روده استفاده می گردد، ممکن است به عنوان یک داروی ضد عفونت اندام برای یاری به بیمارانی که احتیاج به پیوند کبد دارند، مفید باشد.

ابداع دارویی برای مقابله با عفونت ناشی از پیوند کبد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز،یکی از مسائلی که در جراحی های پیوند کبد رخ می دهد پس زده شدن اندام پیوندی به علت وقوع عفونت است، محققان آمریکایی برای حل این مشکل از دارویی استفاده نموده اند که قبلا به درمان آسم و یک بیماری التهابی روده موسوم به بودزونید یاری نموده است.

این دارو در یک بازه زمانی 12 هفته ای برای یاری به 20 نفر که عمل جراحی پیوند کبد داشته اند، مورد استفاده قرار گرفته و محققان به این نتیجه رسیده اند که چنین اقدامی جلوی پس زده شدن ارگان پیوندی را می گیرد و به مقابله با عفونت های بعد از عمل یاری شایانی می نماید.

آنالیز ها نشان می دهد این دارو تاثیر مثبتی بر روی سیستم ایمنی بدن دارد و برای کسب اطمینان از نتایج مثبت آن در آینده تحقیقات و آزمایش های بیشتری در این زمینه صورت می گیرد.

داروی مذکور که پردنیزولون نام دارد، دارای خواص ضدالتهابی است و قادر به سرکوب دستگاه ایمنی بدن است. پردنیزولون یاری می نماید تا تورم، قرمزی، خارش، و واکنش های حساسیتی کاهش یابند. همچنین این دارو در درمان بیماری های گوناگونی مانند نفروتیک، آسم، آرتریت، نارسایی آدرنال، مسائل پوستی و حساسیت شدید کاربرد دارد. البته داروی یادشده دارای بعضی عوارض جانبی است و از جمله باعث پولی استخوان،افزایش فشار خون و بعضی عوارض گوارشی می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 630

به "ابداع دارویی برای مقابله با عفونت ناشی از پیوند کبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع دارویی برای مقابله با عفونت ناشی از پیوند کبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید