43 هزار خودروی برقی پورشه به تعمیرگاه رفتند

به گزارش بیباپ، به گفته پورشه خودروی برقی این شرکت تحت شرایط خاص در حین رانندگی با سرعت زیاد می تواند خاموش گردد، اما در حالت خاموشی به راه خود ادامه دهد. ترمز خودرو هم عمل می نماید.

43 هزار خودروی برقی پورشه به تعمیرگاه رفتند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

شرکت خودروسازی آلمانی پورشه به علت خطای نرم افزاری 43 هزار خودرو برقی مدل تایکان را در سراسر دنیا فراخواند. تایکان نخستین خوروی برقی پورشه است که به اسم برترین خودرو سوپر اسپرت سال 2020 انتخاب شده بود.

کنسرن خودروسازی پورشه به علت خطای نرم افزاری تقریبا همه نسخه های نخستین خودروی برقی مدل تایکان Taycan را برای معاینه فنی فراخوانده است. شرکت پورشه اعلام نموده که خودرو های تایکان را به خاطر یک اقدام پیش گیرانه فراخوانده است.

به گفته پورشه خودروی برقی این شرکت تحت شرایط خاص در حین رانندگی با سرعت زیاد می تواند خاموش گردد، اما در حالت خاموشی به راه خود ادامه دهد. ترمز خودرو هم عمل می نماید.

مسئولان کنسرن پورشه بعلاوه گفتند تا کنون این خطا در 130 مورد در میان 43 هزار خودرو فروخته شده در سراسر دنیا مشاهده شده، اما تا کنون هیچ گونه تصادفی رخ نداده و یا خسارتی اقتصادی به بار نیاورده است. طبق گفته شرکت پورشه نرم افزار الکترونیکی مربوط به قدرت خودرو و کنترل موتور باید آنالیز و به روز گردد.

فراخوان پورشه شامل مدل های Taycan و Taycan Cross Turismo می گردد که از سال 2020 تا 2021 در آلمان و سایر کشور های دنیا به فروش رفته است. در آلمان سه هزار و 400 خودرو از مدل های یاد شده فروش رفته است.

تایکان که اولین خودرو برقی پورشه آلمان است به اسم برترین خودرو سوپراسپرت سال 2020 معرفی شده بود.این محصول با یک بار شارژ می تواند حدود 350 کیلومتر را طی کند. با شارژسریع، باتری خودرو در مدت 22 دقیقه 80 درصد شارژ می گردد. شارژ کامل باتری ها با برق شهری حدود 10 ساعت طول می کشد.

پورشه تایکان در بازار آمریکا تا کنون با قیمت پایه 150 هزار دلار عرضه شده است.

منبع: دویچه وله

منبع: فرادید
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2011

به "43 هزار خودروی برقی پورشه به تعمیرگاه رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "43 هزار خودروی برقی پورشه به تعمیرگاه رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید