20 وسیله ورزشی که برای آغاز ورزش یوگا باید داشته باشید

به گزارش بیباپ، آغاز یک ورزش و برنامه تمرینی تازه می تواند چالش برانگیز باشد. بسیاری از تازه کارها اطلاعات کافی ندارند و نمی دانند چگونه باید این کار را انجام دهند و برای آغاز به چه چیزهایی احتیاج دارند.

20 وسیله ورزشی که برای آغاز ورزش یوگا باید داشته باشید

یوگا یکی از برترین فعالیت های بدنی است که می توانید در خانه انجام دهید و با فواید بی نظیر آن برای بهبود سلامتی و تناسب اندام روبه رو شوید. ولی برای نتیجه گرفتن باید بدانید به چه وسیله هایی احتیاج دارید. این وسیله ها به شما یاری می نمایند ورزش بهتر و ایمن تری داشته باشید، برترین استفاده را از وقت خود ببرید و بعلاوه احتمال آسیب دیدگی را کاهش دهید.

در نوشته امروز می خواهیم همین وسیله ها را آنالیز کنیم و ببینیم برای انجام تمرین های یوگا به کدام تجهیزات ورزشی احتیاج خواهید داشت تا بهتر و ایمن تر ورزش کنید. در ادامه 20 وسیله ورزشی عالی را معرفی می کنیم که ورزش یوگا را آسان تر و لذت بخش تر می نمایند. جدا از این، چند مورد از برترین محصولات و بعلاوه چند نکته مهم را هم برای انجام بهتر تمرین های یوگا آنالیز می کنیم. پس با ما همراه باشید.

برای انجام تمرین های یوگا به چه وسیله هایی احتیاج دارید؟

نخستین نکته ای که باید بدانید این است که برای نتیجه گرفتن لازم نیست هزینه های سرسام آور داشته باشید و چندین وسیله متنوع را بخرید. خیلی از ورزشکاران ممکن است بدون احتیاج به این وسیله ها ورزش نمایند، بنابراین استفاده از آن ها ضروری نیست. با وجود این، وسایل ورزشی می توانند ایمنی ورزش را افزایش دهند و به تازه کارها یاری نمایند فعالیت بدنی بهتر و کارآمدتری داشته باشند و به بدن خود آسیب نزنند.

بعضی وسیله های یوگا کاملا اساسی و ضروری به شمار می روند. برای نمونه، بیشتر کسانی که به طور منظم و حرفه ای تمرین های یوگا را انجام می دهند از وسیله های زیر استفاده می نمایند.

  • زیرانداز یوگا
  • کیف زیرانداز یوگا
  • لباس های ورزشی راحت
  • قمقمه
  • آجر یوگا
  • بند و کمربند یوگا

شما برای اجرای بهتر بسیاری از تمرین های یوگا به این وسیله ها احتیاج دارید. جدا از این وسیله ها بعضی وسایل دیگر هم وجود دارند که اگرچه ضروری نیستند ولی همچنان می توانند ایمنی ورزش را افزایش دهند و یاریتان نمایند نتیجه بهتری از جلسه های ورزشی خود بگیرید. افزون بر این، گاهی اوقات بدن شما را بیشتر به چالش می کشند و ورزشتان را سختتر می نمایند تا فشار بیشتری به بدن خود وارد کنید و عملکرد جسمانی و ورزشی خود را بهبود ببخشید.

در ادامه این وسیله ها را آورده ایم. وسیله های ورزشی که در ادامه می بینید شامل بعضی وسایل ضروری و بعضی وسایل یاریی می شوند که از بدنتان حمایت می نمایند و برترین گزینه برای حفظ سلامتی و ایمنی تازه کارها به شمار می روند. شما با آنالیز این وسایل می توانید دید بهتری نسبت به انجام تمرین های یوگا در خانه داشته باشید. بنابراین، با یاری هدایت و آنالیز های این نوشته کوشش کنید وسایل مورد احتیاج خود را تهیه کنید و به آسانی در خانه تمرین های یوگا را انجام دهید.

1. زیرانداز یوگا

زیرانداز یوگا یکی از اساسی ترین وسیله های ورزشی برای اجرای تمرین های یوگا به شمار می رود. در حقیقت، اگر بخواهید تنها یک وسیله برای این ورزش بخرید بدون شک باید به سراغ زیرانداز یوگا بروید.

استفاده از زیرانداز یوگا مزایای زیادی دارد. برای نمونه، شما روی این وسیله محکم قرار می گیرید و سُر نمی خورید. اجرای تمرین های یوگا و قرار گرفتن در شرایط های گوناگون گاهی اوقات سخت می گردد و حفظ تعادل را سخت می نماید. در صورتی که روی زیرانداز نباشید ممکن است همواره لیز بخورید و احتمال آسیب دیدگی را افزایش دهید. از آنجا که زیرانداز یوگا جلوی لیز خوردن را می گیرد باعث می گردد ورزش ایمن تری داشته باشید و با خیال راحت تمرین ها را انجام دهید.

جدا از این، نرمی زیرانداز در مقایسه با زمین باعث می گردد فشار کمتری به مفاصل وارد گردد و احساس بهتری هنگام ورزش داشته باشید. این وسیله جلوی احساس درد و خستگی را می گیرد و یاریتان می نماید از ورزش خود بیشتر لذت ببرید و برای مدت زمان طولانی تری در شرایط های فیزیکی یوگا قرار بگیرید.

2. کیف و کاور زیرانداز یوگا

زمانی که بحث وسیله های ورزشی یوگا به میان می آید یکی از وسیله هایی که معمولا نادیده گرفته می گردد کیف و ساک یوگا است. اگرچه این وسیله ضروری نیست ولی باعث می گردد نظم بیشتری به وسایل خود بدهید و جلسه های ورزشی کارآمدتری داشته باشید.

کیف و کاور زیرانداز یوگا یک وسیله عالی برای نگه داری از زیرانداز خواهد بود. شما می توانید زیرانداز یوگا را در این وسیله قرار دهید و همواره آن را مرتب و سالم نگه دارید. به طور کلی، زیرانداز یوگا در خطر آسیب تماشا، تا خوردن و پارگی است. اگر آن را پس از ورزش به حال خود رها کنید به احتمال زیاد زیر دست و پا خواهد آمد و آسیب خواهد دید، اگر هم بخواهید آن را در پلاستیک یا سایر ساک های ورزشی که مناسب زیرانداز یوگا نیستند قرار دهید قطعا با تاخوردگی یا حتی پاره شدن زیرانداز روبه رو خواهید شد.

به همین علت، شما با استفاده از کیف مخصوص زیرانداز یوگا می توانید عمر زیرانداز خود را افزایش دهید و نظم بیشتری هم داشته باشید. فرقی ندارد بخواهید در خانه ورزش کنید یا به کلاس های یوگا بروید، در هر صورت کیف زیرانداز یوگا از وسایل شما مراقبت می نماید و جلوی آسیب تماشا آن ها و هدر رفتن هزینه هایتان را خواهد گرفت. حتی بعضی از این کیف ها می توانند جدا از زیرانداز وسیله های دیگری را هم درون خود جا دهند و یک وسیله کاملا کاربردی برای نگه داری از وسایل ورزشی یوگا به شمار بروند. بنابراین، خرید این وسیله کاملا کارآمد و منطقی خواهد بود.

3. حوله یوگا

زیرانداز و کیف یوگا جزو وسایل کاربردی برای اجرای تمرین های یوگا به شمار می روند. حوله یوگا هم یک وسیله کاربردی و مهم برای یوگای داغ خواهد بود.

یوگای داغ و بیکرام سبکی از یوگا هستند که در دمای بالاتر از دمای معمول اتاق انجام می شوند و منجر به عرق کردن شدید و پاکسازی بدن می شوند. به همین علت شما برای یوگای داغ باید از حوله بهره ببرید تا زیرانداز خود را خشک نگه دارید و احتمال لیز خوردن را کاهش دهید. بدون شک عرق کردن باعث می گردد روی زیرانداز سُر بخورید. شما با انداختن یک حوله یوگای مناسب روی زیرانداز می توانید جلوی لیز خوردن را بگیرید و ورزش ایمن تری داشته باشید.

حوله های یوگا در مقایسه با حوله های معمولی کاربردی تر هستند و بهتر می توانند عرق را جذب نمایند و جلوی لیز خوردن را بگیرند. بنابراین، اگر خواستید یوگای داغ یا بیکرام را امتحان کنید، حتما یک حوله یوگا هم تهیه کنید تا جلسه تمرینی بهتر و ایمن تری داشته باشید.

4. قمقمه و بطری آب

هیدراته و سیرآب نگه داشتن بدن هنگام ورزش بسیار اهمیت دارد و بسیاری از کسانی که به تازگی یوگا یا هر ورزش دیگری را آغاز می نمایند ممکن است این نکته را از یاد ببرند.

یوگا اگرچه ممکن است یک فعالیت سبک در نظر گرفته بگردد، ولی به بدن فشار می آورد و منجر به احساس تشنگی می گردد. شما حتی اگر احساس تشنگی نکنید هم همچنان به نوشیدن آب و حفظ سطح مایعات بدن احتیاج خواهید داشت. به همین علت باید یک قمقمه یا بطری آب همراه خود داشته باشید و زمان تعیینی را برای نوشیدن مقداری آب گوارا در نظر بگیرید.

به طور کلی، شما باید آب کافی بنوشید و مایعات و الکترولیت های از دست رفته به علت عرق کردن را جایگزین کنید. اهمیت این موضوع هنگام انجام تمرین ها و ورزش های شدیدتر از جمله یوگای داغ بیشتر هم می گردد. از آنجا که با یوگای داغ فشار زیادی به بدن وارد می کنید و مایعات زیادی از دست می دهید حتما باید آب کافی همراه خود داشته باشید و بدنتان را هیدراته نگه دارید. پس یادتان باشد هنگام اجرای تمرین های یوگا یک قمقمه هم کنار خود بگذارید و به میزان کافی آب بنوشید.

5. لگینگ و شلوار یوگا

خیلی از مردم اهمیت لباس های ورزشی را از یاد می برند و با همان لباس های معمولی که در خانه تن می نمایند به اجرای تمرین ها و ورزش های گوناگون می پردازند.

لباس های ورزشی به بدن شما یاری می نمایند آزادی بیشتری داشته باشد و دمای خود را حفظ کند. این لباس ها بعلاوه بهتر عرق را جذب می نمایند و باعث می شوند بدن خود را خشک نگه دارید.

لباس های مناسب یوگا راحت هستند، به خوبی کش می آیند و بعلاوه رطوبت را جذب می نمایند. شما با پوشیدن این لباس ها احساس بهتری خواهید داشت، آزادتر خواهید بود و به خوبی بدنتان را حرکت خواهید داد. جدا از این، کمتر از عرق خیس می شوید و شادابی بیشتری هم خواهید داشت.

البته حواستان باشد لباس های مناسب و کاملا میزان را تهیه کنید. لباس های زیادی تنگ آزادی و دامنه حرکتی شما را محدود می نمایند و نمی گذارند تمرین ها را به درستی انجام دهید. لباس های زیادی گشاد هم ممکن است همواره حرکت نمایند و زیر دست و پا بیایند. برای نمونه، اگر در بعضی حرکات مجبور باشید پاهای خود را در هوا نگه دارید ممکن است شلوارتان پایین بیفتد و تعادل و تمرکزتان را به هم بریزد.

بنابراین، یادتان باشد لگینگ و شلوارهای کاملا میزان تن کنید که به تنتان می چسبند ولی در عین حال نرم و کشسان هستند و اجازه می دهند به آسانی بدن خود را حرکت دهید.

6. آجر یوگا

آجر یوگا یکی دیگر از وسایل پرطرفدار و کاربردی یوگا است که معمولا از چوب پنبه، فوم، لاستیک یا چوب ساخته می گردد و تمرین های زیادی را با یاری آن می گردد انجام داد.

شما می توانید استفاده های گوناگونی از آجر یوگا داشته باشید. برای نمونه، اگر نتوانید دست یا پای خود را به نقطه تعیینی کش دهید و برسانید می توانید از یک آجر یوگا بهره ببرید و دست و پای خود را به آن برسانید تا اجرای تمرین برایتان آسان تر گردد.

مثلا در بعضی تمرین ها باید بایستید و بدن خود را خم کنید و دست ها را به زمین برسانید، ولی ممکن است بدنتان انعطاف کافی نداشته باشد و نتوانید دستان خود را به زمین برسانید. در این مواقع می توانید یک یا دو آجر یوگا روی زمین بگذارید و دستان خود را به آن ها برسانید تا اجرای تمرین آسان تر گردد.

شما بعلاوه می توانید آجر یوگا را زیر زانو، پاها، کمر و… قرار دهید تا فشار وارده به بدن حین اجرای بعضی تمرین ها کاهش پیدا کند و ورزشتان آسان تر گردد و امنیت بیشتری هم داشته باشید. این به ویژه برای تازه کارها یا افرادی که آسیب دیدگی خاصی دارند اهمیت دارد و مفید است.

به طور کلی، آجر یوگا کاربردهای زیادی دارد و باعث می گردد سود بیشتری از جلسه ورزشی خود ببرید. بعلاوه به حمایت بیشتر از بدن یاری می نماید، ایمنی را افزایش می دهد و منجر به کاهش احتمال از دست دادن تعادل و آسیب دیدگی می گردد.

7. بند و کمربند یوگا

بند و کمربند یوگا وسیله های مناسبی برای بهبود انعطاف پذیری بدن هنگام اجرای تمرین ها هستند. اگر تازه کار باشید و پیشتر تمرین های انعطافی انجام نداده باشید بد نیست اگر برای خرید کمربند یوگا برنامه ریزی کنید و با یاری این وسیله انعطاف پذیری خود را بهبود ببخشید.

استفاده از این وسیله آسان است و شما می توانید تمرین های گوناگونی را با یاری آن انجام دهید. برای نمونه، می توانید کمربند را دور کف پاهای خود قرار دهید و دو سر آن را با دستان خود نگه دارید. شما با کشیدن کمربند به سمت خودتان می توانید به ماهیچه ها فشار بیاورید و آن ها را نرم کنید.

این استفاده از کمربند یوگا باعث می گردد تنش و خشکی ماهیچه ها را برطرف کنید و نرمی و انعطاف پذیری بیشتری به دست بیاورید. بهبود انعطاف پذیری هم منجر به کاهش آسیب دیدگی، حفظ ایمنی، افزایش دامنه حرکتی مفاصل بدن، افزایش پویایی و تحرک و بهبود فرم بدن می گردد.

8. کش های ورزشی

اگرچه به کمربند یوگا شبیه هستند، ولی کش های ورزشی دارای ویژگی های خاص خود هستند و به همین علت تأثیر متفاوتی روی اجرای تمرین های یوگا می گذارند.

کاربرد اصلی کش های ورزشی تقویت بدن و قوی تر کردن ماهیچه ها است تا بهتر بتوانید تمرین های یوگا را انجام دهید. یعنی زمانی که بتوانید به این کش ها عادت کنید و نیرو و توان بیشتری به دست بیاورید، اجرای یوگا آسان تر می گردد و برای مدت زمان بیشتری می توانید شرایط های فیزیکی سخت و تعادلی یوگا را حفظ کنید. بنابراین، باید دید کلی تری به کش های ورزشی داشته باشید و آن ها را تنها به چشم یک وسیله ورزشی برای یوگا نبینید.

در عوض باید کش های ورزشی را یک وسیله ویژه و عالی برای بهبود عملکرد ورزشی در نظر بگیرید و با استفاده از آن تناسب اندام خود را بهبود ببخشید. خوبی کش های ورزشی این است که در میزان ها و مقاومت های گوناگونی پیدا می شوند و برای هر کسی مناسب هستند. شما با یاری این وسیله های ورزشی می توانید همواره به بدن خود فشار وارد نموده و پیشرفت کنید.

9. حلقه یوگا

حلقه یوگا یک تکیه گاه توخالی و دایره ای شکل است که به کشش بهتر بدن، برطرف تنش ماهیچه ها و بهبود انعطاف پذیری یاری می نماید.

این وسیله مزایایی مشابه با آجر یوگا دارد و باعث می گردد هنگام اجرای تمرین های یوگا بهتر از بدن خود حمایت کنید. شما می توانید بدنتان را روی این وسیله قرار دهید و خودتان را رها کنید تا ماهیچه ها کش بیایند و نرم شوند. خوبی دیگر آن هم این است که به علت دایره ای بودن می تواند بچرخد و منجر به کشیدگی بیشتر بدن و ماهیچه ها گردد.

حلقه یوگا به شما یاری می نماید تمرین ها را با ایمنی بیشتری انجام دهید و بعلاوه جلوی شکل گیری درد و ناراحتی را بگیرید. شما اگر به کمردرد یا مسائل ستون فقرات دچار باشید می توانید از حلقه یوگا برای کاهش درد بهره ببرید و با دراز کشیدن روی آن و حرکت به جلو و عقب تنش و درد ماهیچه ها و مفاصل را از بین ببرید.

با در نظر داشتن همه این ها پی می بریم حلقه یوگا یک انتخاب عالی برای بهبود انعطاف پذیری بدن، کاهش درد، جلوگیری از آسیب تماشا و حمایت بیشتر از بدن هنگام اجرای تمرین های یوگا خواهد بود. این فواید بعلاوه باعث می شوند ماهیچه ها را ریکاوری کنید و کیفیت خوابتان را هم بهبود ببخشید.

10. فوم رولر

فوم رولر یک وسیله فوق العاده برای ماساژ دادن بدن است که کارکرد ورزشی را بهبود می بخشد و منجر به کاهش آسیب دیدگی ها می گردد. ورزشکاران بسیاری از این وسیله استفاده می نمایند، زیرا دارای فواید فراوانی برای بهبود سلامتی و آماده سازی ماهیچه ها برای ورزش است. این وسیله تا حدودی به حلقه یوگا شبیه است، ولی مقاومت بیشتری دارد و تأثیر زیادی روی بهبود کارکرد ماهیچه ها می گذارد.

شما با استفاده از فوم رولر می توانید هم بعضی از تمرین های یوگا را انجام دهید، هم بدن خود را ماساژ دهید تا ماهیچه ها و مفاصل را نرم کنید و درد و ناراحتی را از بین ببرید. به طور کلی، فوم رولر یک وسیله عالی برای درمان کمردرد و درد مفاصل و بعلاوه افزایش سرعت بهبودی و ریکاوری ماهیچه ها به شمار می رود.

دلایل فراوانی برای استفاده از فوم رولر وجود دارند. این وسیله می تواند ورزش و تناسب اندام شما را به سطح جدیدی برساند و اجازه دهد سریع تر بهبودی پیدا کنید و کارکرد ورزشی خود را هم ارتقا دهید. شما با استفاده از این وسیله می توانید انعطاف پذیری بدن را بهبود ببخشید، گردش خون را تقویت کنید، استرس و فشار روی بدن را کاهش دهید، درد و کوفتگی های عضلانی را درمان کنید و بعلاوه جلوی آسیب تماشا را بگیرید.

11. ماساژور برقی

اکنون که بحث ریکاوری و بهبود ماهیچه ها پس از تمرین با استفاده از فوم رولر به میان آمد باید به سراغ ماساژورهای برقی هم برویم که یک وسیله عالی برای کاهش درد عضلانی و بهبود ماهیچه ها به شمار می روند.

بیشتر وسیله هایی که در این نوشته معرفی نموده ایم برای اجرای تمرین های یوگا مناسب هستند، ولی شما باید حواستان به ریکاوری پس از ورزش هم باشد تا نه تنها سطح تناسب اندام خود را ارتقا دهید، بلکه احتمال آسیب دیدگی را هم به حداقل برسانید.

ماساژورهای برقی منجر به نرم و شل شدن ماهیچه ها می شوند و خستگی را از تن به در می نمایند. این کار فکر شما را هم آزاد و شفاف می نماید و باعث می گردد احساس شادابی و پرانرژی بودن کنید. همه این ها برای افزایش سرعت ریکاوری و بهبود تناسب اندام عالی هستند.

البته باید بگوییم ماساژورهای برقی معمولا قیمت بالایی دارند، ولی این وسایل با توجه به فوایدشان بسیار کاربردی و مناسب هستند. ماساژورهای برقی می توانند گردش خون را افزایش دهند، درد عضلانی را از بین ببرند، سوخت وساز را بهبود ببخشند و کاهش وزن و بهبود کیفیت خواب را هم در پی داشته باشند.

استفاده از این وسیله پس از ورزش یا پس از یک روز کاری پراسترس می تواند آرامش زیادی به شما بدهد و جلوی مسائل جسمی و روانی را بگیرد تا زندگی سالم تری داشته باشید. پس شاید بد نباشد اگر برای خرید این وسیله برنامه ریزی کنید.

12. بالش مدیتیشن

کوشن و بالش مدیتیشن برای کسانی که اهل مراقبه و مدیتیشن هستند یک گزینه عالی و کاربردی به شمار می روند. این وسایل از بدن شما حمایت می نمایند و فشار وارده به مفاصل را کاهش می دهند. بعلاوه فرم مناسب بدن را حفظ می نمایند و جلوی آسیب به ستون فقرات و کمر را می گیرند.

این بالش ها در شکل ها و میزان های گوناگونی پیدا می شوند و شما با توجه به سلیقه تان می توانید آن ها را بخرید و بهره ببرید. این وسایل احساس آرامش بیشتری به شما می دهند و یاریتان می نمایند با خیالی راحت مدیتیشن داشته باشید و در بدنتان احساس درد و ناراحتی نکنید.

13. کیسه شنی

کیسه شنی یکی دیگر از وسایل جالب یوگا است که به ایجاد آرامش در بدن یاری می نماید و یک گزینه عالی برای کاهش درد و بهبود آسیب دیدگی ها به شمار می رود. به طور کلی، از این وسیله در یوگای ترمیمی استفاده می گردد و برای کسانی که به آسیب دیدگی دچار هستند توصیه می گردد.

کیسه شنی از یک محفظه محکم و بسته بندی شده شکل گرفته که معمولا با شن پر شده است. وزنه های مچ دست و پا هم به همین شیوه فراوری می شوند. این وسیله در میزان ها و وزن های گوناگونی فراوری می گردد و بهتر است آن هایی را بخرید که زیادی سنگین نیستند ولی در عین حال فشار مناسبی به اندام های بدن وارد می نمایند و حملشان برای چند دقیقه آسان است.

شما هنگام اجرای تمرین های یوگا می توانید این وسیله را روی اندام های خود قرار دهید تا فشار وارده منجر به کاهش درد و افزایش احساس آرامش گردد. این فایده چیزی شبیه به آغوش کشیدن است که هورمون های آرامش بخش را ترشح می نماید و کارکرد دستگاه عصبی بدن را بهبود می بخشد.

شما بعلاوه می توانید از این وسیله به عنوان تکیه گاه یا برای ایجاد تعادل بهره ببرید و حرکات سخت و تعادلی یوگا را بهتر انجام دهید. برای نمونه، می توانید در یک شرایط خاص قرار بگیرید و کیسه شنی را روی پای خود بگذارید تا پایتان ثابت بماند و تعادلتان را از دست ندهید. این برای تازه کارها و کسانی که به آسیب دیدگی دچار هستند بسیار سودمند خواهد بود.

14. چشم بند

ایجاد آرامش نکته بسیار مهمی برای اجرای تمرین های یوگا یا مراقبه است. شما با استفاده از انواع چشم بندها می توانید دستگاه عصبی خود را تنظیم کنید، خلق وخو را تقویت کنید، آرامش بیشتری به دست بیاورید و بعلاوه منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شوید.

این وسیله قیمت پایینی دارد و یک انتخاب عالی برای آرامش فکر و از بین بردن استرس خواهد بود. شما حتی اگر نخواهید تمرین های یوگا را انجام دهید باز هم می توانید از چشم بند برای احساس آرامش و خواب بهتر بهره ببرید. پس حتما خرید این وسیله را در نظر داشته باشید.

15. صندلی یوگا

اگر با تحرک مشکل داشته باشید، بدنتان آسیب دیده باشد یا دامنه حرکتی تان محدود شده باشد می توانید از صندلی یوگا برای اجرای تمرین ها بهره ببرید و ایمنی ورزش خود را افزایش دهید.

شما می توانید بسیاری از تمرین های یوگا را در حالت نشسته انجام دهید. این کار برای افراد سالمند یا آسیب دیده بسیار مفید است. جدا از این، می توانید بدن خود را روی این وسیله رها کنید تا از بدنتان حمایت کند و منجر به افزایش دامنه حرکتی گردد. افزایش دامنه حرکتی هم با بهبود انعطاف پذیری همراه خواهد بود.

شما بعلاوه می توانید از این وسیله برای حفظ تعادل و کاهش احتمال آسیب دیدگی بهره ببرید. بنابراین، اگر تازه کار هستید یا فکر می کنید برای اجرای تمرین های یوگا به یاری احتیاج دارید حتما یک صندلی یوگا برای خودتان تهیه کنید.

16. گوشی، تبلت یا لپ تاپ

شاید با تماشا نام این وسایل کمی تعجب کنید، ولی استفاده از تکنولوژی یاری زیادی به ورزش و فعالیت بدنی می نماید. برای نمونه، شما می توانید از این وسایل برای گوش دادن به موسیقی های آرامش بخش بهره ببرید و جلسه ورزشی خود را در آرامش کامل انجام دهید. بعلاوه می توانید انواع تمرین ها و ویدیوهای آموزشی را در اینترنت ببینید و ورزش کارآمد و مناسب تری داشته باشید.

به طور کلی، تکنولوژی می تواند یاری زیادی به آسان تر شدن زندگی کند. پس بد نیست اگر از این وسایل به نفع خودتان بهره ببرید و کیفیت ورزشتان را ارتقا دهید. شما می توانید از نرم افزارهای آموزشی، ویدیوهای اینترنتی، کلاس های آنلاین و… یاری بگیرید و به آسانی در خانه ورزش کنید.

پس اگر به هر علتی نخواستید در کلاس های حضوری شرکت کنید سری به اینترنت بزنید و از محتواهای آموزشی برای ورزش در خانه بهره ببرید.

17. عکس و عود

شما برای اجرای تمرین های یوگا باید محیط مناسبی داشته باشید. این محیط مناسب به معنای کم نور بودن، زیبا بودن، خوش بو بودن و بعلاوه آرامش بخش بودن است. شما می توانید محیط خانه را با استفاده از وسایل گوناگونی از جمله شمع، چشم بند، موسیقی و… آرامش بخش کنید. یکی دیگر از وسایل کارآمد برای این کار هم عکس ، تابلو و عود هستند.

شما با قرار دادن عکس و تابلوهای زیبا و آرامش بخش انگیزه بیشتری به خودتان می دهید و بعلاوه فکرتان را آرام تر می کنید. استفاده از عود هم منجر به آرامش فکر و غرق شدن در دنیا درونی فکرتان می گردد.

شما بعلاوه می توانید عکس های مرتبط با یوگا را در پیرامون خود قرار دهید تا احساس کنید در یک کلاس ورزشی هستید. این کار یاری زیادی به حفظ انگیزه و پایبند ماندن به برنامه ورزشی تان می نماید. پس اگر خواستید در خانه تمرین های یوگا را انجام دهید حتما با یاری این وسایل مکان مناسبی برای ورزش آماده کنید.

18. طناب

طناب برای انجام تمرین های دیواری یوگا مناسب است. شما در این تمرین ها باید در حالت ایستاده قرار بگیرید و در کنار دیوار ورزش کنید. بنابراین، آویزان شدن از طناب های دیواری منجر به حمایت از بدن و اجرای مناسب تمرین ها می گردد.

این وسیله در بیشتر کلاس ها و باشگاه های یوگا پیدا می گردد و به شما این امکان را می دهد تا از دیوار به عنوان یک تکیه گاه یا نیروی مقاومتی برای قرار دادن بدن در شرایط های خاص بهره ببرید. آویزان شدن از طناب به بدن شما یاری می نماید تنش های عضلانی را از بین ببرد، انعطاف بیشتری به دست بیاورد و بعلاوه جریان خون را بهبود ببخشد.

استفاده از این وسیله بعلاوه برای بهبود فرم بدن و مسائل ستون فقرات مفید است. شما با تکیه به طناب و کشیدن بدن می توانید فشار روی مهره ها را کاهش دهید و جلوی احساس درد و ناراحتی را بگیرید. البته یادتان باشد نصب و استفاده از این وسیله کار سختی است. برترین کار این است که ابتدا در باشگاه های یوگا از آن ها بهره ببرید و به خوبی با نحوه کارکردشان آشنا شوید، سپس اگر خواستید از آن ها در خانه خود بهره ببرید به سراغ افراد متخصص بروید و از آن ها هدایت بگیرید.

19. پارچه یوگا

پارچه یوگا هم یک وسیله برای آویزان شدن و اجرای تمرین های هوایی و حرکات کششی ضدجاذبه است. از این وسیله بیشتر در سویینگ یا یوگای هوایی استفاده می گردد.

ساده ترین تعریف از یوگای هوایی این است که یک تمرین یوگا به شمار می رود، آمیزه ای از حرکات سنتی یوگا و تمرین های پیلاتس است و با یاری بند و پارچه های هاموک انجام می گیرد تا از بدن حمایت کند و آن را نگه دارد. ورزشکاران با تکیه کردن به بند یا هاموک که به سقف وصل شده و از آن آویزان است و انتهای آن کم وبیش یک متر با زمین فاصله دارد می توانند حرکات گوناگونی مانند آویزان یا شناور شدن را اجرا نمایند.

هاموک های مخصوص یوگای هوایی بسیار محکم هستند و می توانند وزن زیادی را تحمل نمایند، با این حال بسیار نرم هستند و کار با آن ها آسان و لذت بخش است. به علت این آویزان و شناور شدن ها به این نوع از تمرین ها یوگای ضدجاذبه یا معلق شدن هم می گویند، زیرا بیشتر جلسه های تمرینی را با آویزان شدن از هاموک سپری می کنید.

این وسیله درست مانند صندلی یوگا گزینه مناسبی برای کسانی است که مسائل حرکتی و آسیب دیدگی دارند. شما با تکیه به پارچه یوگا می توانید فشار وارده به مفاصل را کاهش دهید و بهتر از بدن خود حمایت کنید.

20. ویبراتور لاغری

آخرین وسیله ای که قرار است معرفی کنیم قیمت بالایی دارد و شاید برای هر کسی مناسب نباشد، ولی بد نیست نگاهی به فواید آن بیندازیم.

ویبراتورهای لاغری یک دستگاه لرزشی هستند که بدن را می لرزانند و منجر به آب شدن چربی می شوند. ورزشکاران زیادی ممکن است از این وسیله برای یوگا استفاده نمایند و با ایستادن روی آن تمرین های تعادلی یوگا را انجام دهند.

این وسیله تأثیر زیادی روی کالری سوزی و افزایش سوخت وساز بدن می گذارد و خیلی از مردم مدعی هستند که انتخاب فوق العاده ای برای کاهش وزن به شمار می رود. شما هم می توانید با آنالیز این دستگاه، مزایای آن و بعلاوه قیمتی که دارد ببینید آیا برایتان مناسب است یا نه. با توجه به تأثیر آن روی کاهش وزن می توانید با استفاده از آن وزن خود را مدیریت کنید، تمرین های یوگا را بهتر انجام دهید و سلامتی تان را هم بهبود ببخشید.

برترین وسیله ها برای انجام یوگا در خانه

اکنون که وسیله های مورد احتیاج برای اجرای تمرین های یوگا را آنالیز کردیم به سراغ چند نمونه از برترین و محبوب ترین محصولاتی که می توانید از فروشگاه خبرنگاران بخرید می رویم. شما بعلاوه می توانید محصولات مشابه را در خبرنگاران ببینید تا خرید بهتری برای خودتان رقم بزنید.

1. زیرانداز یوگا مدل Razor کد 3

این زیرانداز از فوم انعطاف پذیر فراوری شده و دارای ضخامت و میزان مناسبی است که اجرای تمرین های یوگا را آسان می نماید. بعلاوه وزن کمی دارد و شما بدون هیچ دردسری می توانید آن را حمل کنید. جدا از این، دارای کیف یا کاور هم هست که آن را به انتخاب بهتری تبدیل می نماید.

این زیرانداز در رنگ های گوناگونی عرضه شده و شما به سلیقه خود می توانید آن را بخرید. با توجه به ویژگی های آن، قیمت و بعلاوه دارا بودن کاور می توانیم این زیرانداز را انتخاب بسیار مناسبی در نظر بگیریم.

2. قمقمه مانیا مدل دمبلی

این قمقمه به شکل دمبل فراوری شده و به همین علت انتخاب جالبی برای نوشیدن آب هنگام ورزش به شمار می رود. شما حتی می توانید آن را با آب پر کنید و به عنوان یک دمبل واقعی بهره ببرید و تمرین های گوناگونی را انجام دهید.

این قمقمه جنس پلاستیکی محکمی دارد، دارای گنجایش 1.3 لیتری است و در رنگ های متنوعی هم عرضه می گردد. افزون بر این، قیمت پایینی هم دارد و می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

3. شلوار ورزشی آلشپرت مدل WUH698-602

این شلوار از پلی استر تهیه شده، جذب تن می گردد و در عین حال نرمی بالایی دارد و برای اجرای تمرین های یوگا یا سایر ورزش ها مناسب است.

رنگ زیبا، طرح دار بودن و دارا بودن سایزبندی باعث می گردد این لگینگ را انتخاب کارآمد و مناسبی برای خانم ها در نظر بگیریم. شما بعلاوه می توانید سایر محصولات مشابه و شلوارهای ورزشی برای مردان را هم در خبرنگاران ببینید و بخرید.

4. آجر یوگا مدل Yogimats کد 03-Black بسته 2 عددی

این آجرهای یوگی مت جنس محکمی دارند و دارای ویژگی ضد لغزش بودن، عایق حرارت و نرمی و انعطاف پذیری هستند. بعلاوه در میزان استانداری فراوری می شوند و می توانند برای هر کسی که می خواهد یوگا کار کند مناسب باشند.

جدا از این ها، رنگ بندی و قیمت پایین آجرهای یوگی مت را به انتخاب بسیار خوبی تبدیل می نمایند. بسته بندی 2 عددی آن ها هم باعث می گردد بدون دردسر آجرهای مشابه و یک میزان را تهیه کنید و در خانه تمرین های یوگا را انجام دهید.

5. کمربند یوگا تارتن مدل LINE 2

این کمربند با طول 3 متر و عرض 3 سانتی متر عرضه می گردد و از کتان تهیه شده است. نرمی، سبکی، ضخامت مناسب و بعلاوه دارا بودن سگک فلزی و محکم این کمربند را یک انتخاب عالی برای اجرای تمرین های یوگا در سطح ابتدایی تا پیشرفته تبدیل می نماید.

افزون بر این، کمربند یوگا تارتن قیمت پایینی دارد، استفاده از آن آسان است و شما بدون هیچ دردسری می توانید آن را پس از ورزش بشویید و تمیز کنید.

6. کش ورزشی تن زیب مدل SuperStrong200

کش ورزشی تن زیپ دارای طول 2 متری است و از جنس لاتکس تهیه شده است. این کش نیروی مقاومتی بالایی دارد و می تواند تا 3 برابر طول عادی اش کش بیاید.

از خوبی های این کش می توانیم به دسته های محکم و قلاب کارآمد آن اشاره کنیم. شما می توانید به آسانی از این وسیله در خانه بهره ببرید و جدا از تمرین های یوگا انواع تمرین های قدرتی را هم انجام دهید و ماهیچه های خود را تقویت کنید.

7. حلقه یوگا مدل professional

این وسیله از فایبرگلاس تهیه شده و وزن و میزان مناسبی دارد. شما با هر سطح تناسب اندامی می توانید از این حلقه یوگا بهره ببرید و انواع تمرین های نشسته یا خوابیده یوگا را انجام دهید. بعلاوه می توانید از این وسیله برای برطرف گرفتگی و خشکی ماهیچه ها بهره ببرید و انعطاف پذیری بدن خود را بهبود ببخشید.

8. فوم رولر مدل 36

این فوم رولر طول بلندی دارد و می تواند به خوبی پاها و بالاتنه شما را ماساژ دهد. بعلاوه سبک است و جنس محکمی دارد که از فوم و پلی استر تهیه شده است.

این فوم رولر قیمت به نسبت بالایی دارد، ولی یک ویژگی برتر آن توپُر بودن است و به همین علت دارای مقاومت و استحکام خیلی خوبی است. فوم رولرهای توخالی نه تنها ممکن است وزن های بالا را تحمل ننمایند، بلکه پس از مدتی می شنمایند یا ترک می خورند. ولی این فوم رولر به علت توپر بودن انتخاب مناسبی برای کسانی است که وزن بالایی دارند یا می خواهند خرید مطمئنی داشته باشند. جدا از این، برجستگی های روی آن هم نرم هستند و منجر به کبودی یا آسیب تماشا پوست نمی شوند.

9. چشم بند طب و صنعت کد 87100

این چشم بند جنس نرم و ضدحساسیتی دارد و شما می توانید بدون هیچ مسئله ای آن را برای مدت زمان های طولانی روی چشم های خود قرار دهید تا آرامش بیشتری به دست بیاورید، بهتر تمرین های یوگا را انجام دهید و بعلاوه خواب ژرف و باکیفیت تری داشته باشید.

چشم بند طب و صنعت دارای دوخت و جنس باکیفیتی است و قیمت آن هم مناسب است. اگر بخواهید تمرین های یوگا را در محیطی آرام انجام دهید یا بخواهید شب ها بهتر بخوابید می توانید این وسیله را از خبرنگاران بخرید و بهره ببرید.

10. ماساژور برقی اوآبس مدل KH-515

این ماساژور برقی دارای یک طراحی ارگونومیک است، وزن کمی دارد و استفاده از آن آسان و لذت بخش است. به علت شارژی بودن شما می توانید آن را با خود حمل نموده و هر زمان که خواستید بهره ببرید.

این وسیله به خوبی شارژ نگه می دارد، کیفیت ساخت خوبی دارد و شما بعلاوه می توانید سرعت آن را به دل خواه تنظیم کنید و از آن برای ریکاوری ماهیچه ها، برطرف تنش و کاهش درد عضلانی و عصبی یاری بگیرید.

با این نکات به آسانی در خانه تمرین های یوگا را اجرا کنید

اجرای تمرین های یوگا در خانه می تواند فواید فراوانی داشته باشد. برای نمونه، لازم نیست برای کلاس های ورزشی هزینه کنید یا وقت زیادی را برای رفت و آمد هدر دهید. بعلاوه مجبور نیستید با برنامه ورزشی سایر مردم سازگار شوید، در عوض می توانید خودتان برنامه مناسبی را آماده نموده و با توجه به توانایی، سطح تناسب اندام و سبک زندگی تان ورزش کنید.

شما با در نظر داشتن بعضی نکات می توانید به آسانی در خانه ورزش کنید و سلامتی خود را بهبود ببخشید. در ادامه چندتا از همین نکات را آورده ایم که یاریتان می نمایند جلسه یوگای بهتری در خانه داشته باشید.

1. مکان مناسبی را برای ورزش تعیین کنید

شما برای اجرای حرکات یوگا تنها به یک فضای کافی به میزان زیرانداز یوگای خود احتیاج خواهید داشت. هر کجا که بتوانید این زیرانداز را قرار دهید می تواند سالن یوگای شما به شمار برود.

با وجود این، باید فضای اتاق ها و خانه را به میزان کافی خلوت و مرتب نگه دارید. هرچه محیط شما خلوت تر باشد، انگیزه و تمرکز بیشتری برای ورزش خواهید داشت. بنابراین، فضای خانه را تمیز و مرتب کنید، زیراندازتان را روی زمین قرار دهید و به هیچ چیز جز این محیط کوچک برای ورزش توجه نکنید.

2. از موسیقی یاری بگیرید

از بین حواس پنج گانه، حس شنیداری سریع تر به مغز منتقل می گردد. شما می توانید از این حس یاری بگیرید تا ورزش بهتر و کارآمدتری داشته باشید و بعلاوه خانه تان را به محیطی مناسب برای ورزش کردن دگرگون کنید.

اگر می خواهید تمرین های یوگا را در خانه انجام دهید حتما از موسیقی های آرامش بخش و موردعلاقه خودتان یاری بگیرید تا حال وهوای ورزشی بیشتری پیدا کنید. استفاده از هدفون و هندزفری هم باعث می گردد حس بهتری به موسیقی داشته باشید و آن را با تمام وجود احساس کنید.

3. فضا و محیط خانه را ملایم و آرامش بخش کنید

اکنون که اهمیت موسیقی و حس شنیداری را می دانید باید روی حس بینایی و بویایی خود هم کار کنید. سالن ورزشی شما باید از هر نظر برای ورزش مناسب باشد. شما برای اجرای یوگا به آرامش بالایی احتیاج دارید. این آرامش را می توانید با تمرکز روی حواس پنج گانه خود به دست بیاورید.

همانگونه که گفتیم، با گوش دادن به موسیقی می توانید آرامش بیشتری از راه حس شنیداری پیدا کنید. برای حس بینایی و بویایی هم باید محیط خانه را تاریک یا کم نور نگه دارید و بعلاوه از خوش بونماینده، روغن های اسانسی یا شمع های معطر بهره ببرید.

تا جای ممکن کوشش کنید لامپ های اضافی را خاموش نگه دارید. اگر در روز ورزش می کنید و فضای خانه پرنور است می توانید چشم هایتان را ببندید یا از چشم بند بهره ببرید تا جلوی نور خورشید را بگیرید. هنگام اجرای حرکات به صورت خوابیده هم می توانید یک حوله روی چشم ها قرار دهید تا آرامش بیشتری به دست بیاورید.

رایحه مطبوع هم تأثیر بسیاری روی سیستم عصبی بدن می گذارد. برای همین همواره خانه و فضای ورزشی خود را تمیز نگه دارید و از خوش بونماینده های گوناگون یاری بگیرید.

4. وسایل یاریی خود را آماده کنید و در دسترس قرار دهید

اگر بخواهید در خانه ورزش کنید همواره باید وسیله های ورزشی را مرتب و در دسترس نگه دارید تا هم وقتتان برای استفاده از آن ها هدر نرود، هم انگیزه تان را از دست ندهید. زیرا بسیاری از مردم ممکن است حوصله استفاده از وسیله های نامرتب را هنگام ورزش کردن نداشته باشند. هرچه این وسیله ها مرتب تر باشند، حس بهتری نسبت به استفاده از آن ها خواهید داشت.

بنابراین، کوشش کنید همواره وسایل ورزشی خود را مرتب کنید، آن ها را پس از ورزش بشویید و برای جلسه بعدی خود آماده نگه دارید تا همواره با نظم ورزش کنید و انگیزه خود را بالا نگه دارید.

سخن پایانی

یوگا یکی از برترین فعالیت های بدنی است که می توانید در خانه انجام دهید و با فواید بی نظیر آن برای بهبود سلامتی و تناسب اندام روبه رو شوید. اگرچه برای این فعالیت بدنی تنها به فضای کافی و بدن خود احتیاج دارید، ولی انجام تمرین های یوگا با استفاده از وسیله های ورزشی می تواند بسیار کارآمدتر باشد و باعث گردد هم نتیجه بهتری بگیرید، هم احتمال آسیب تماشا را کاهش دهید و ایمنی بیشتری داشته باشید.

وسیله هایی که در این نوشته آنالیز کردیم انتخاب های بسیار مناسبی برای انجام تمرین های یوگا در خانه به شمار می روند. اگرچه همه آن ها ضروری نیستند، ولی هر کدام دارای ویژگی های منحصربه فرد خود است و یاری زیادی به اجرای بهتر تمرین ها می نماید.

شما با آنالیز این وسیله ها و فواید آن ها می توانید دید بهتری نسبت به ورزش در خانه داشته باشید و ببینید استفاده از کدام تجهیزات یاریتان می نماید تا بهتر ورزش کنید. بنابراین، وسایل و نکاتی را که آنالیز کردیم در نظر داشته باشید و با استفاده از آن ها یک باشگاه خانگی برای یوگا تهیه نموده و به طور منظم ورزش کنید تا سلامتی خود را بهبود ببخشید و زندگی سالم تری داشته باشید.

منبع: OriGym

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2461

به "20 وسیله ورزشی که برای آغاز ورزش یوگا باید داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 وسیله ورزشی که برای آغاز ورزش یوگا باید داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید