گواهینامه پذیرش استان کبک - CAQ

به گزارش بیباپ، CAQ چیست؟

CAQ مخفف واژه Quebec Acceptance Certificate است که به معنی گواهینامه پذیرش دانشگاهی از استان کبک در کانادا است. افراد پذیرش شده از دانشگاه های این ایالت باید گواهی نامه (CAQ) را از دولت کانادا دریافت کنند تا بتوانند مجوز انجام سایر مراحل مربوط به دریافت ویزا و مهاجرت تحصیلی خود به کبک را نیز فراهم کنند. نکته دیگر این است که گواهی نامه پذیرش دانشگاهی همراه با اجازه تحصیل یا study permit از سوی دولت کانادا صادر می گردد.

گواهینامه پذیرش استان کبک - CAQ

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

گفتنی است دانشجویانی که قصد تحصیل به مدت بیش از 6 ماه را در کبک را داشته باشند ملزم به اخذ CAQ می باشند. همچنین معمولاً در وبسایت دانشگاه های استان کبک کانادا، می توانید به راهنماهای مناسبی در رابطه با شرایط و چگونگی دریافت گواهینامه پذیرش استان کبک دست یابید.

مراحل و نحوه دریافت گواهینامه پذیرش کبک (CAQ)

جهت دریافت این گواهینامه ابتدا باید در وبسایت پذیرش کبک کانادا ثبت نام نموده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. سپس فرم های مرتبط با CAQ را که به صورت آنلاین برای شما نمایش داده می شوند را پر نمایید. .

سوالات موجود در فرم ها معمولا درباره مشخصات فردی و اطلاعات اولیه فرد متقاضی است. از دیگر نکات حائز اهمیت می توان به این نکته شاره کرد که اگر دانشجویی پذیرش تحصیلی خود را برای ترم بعدی موکول کند دیگر نیازی به اخذ CAQ نمی باشد.

در مرحله آخر برای صدور CAQپس از پر کردن فرم های مربوطه، نام کاربری و رمز عبوری انتخاب می گردد و سپس هزینه مربوط به صدور گواهینامه جهت پرداخت به شما نمایش داده خواهد شد.

برای صدور CAQ مدارک زیر را به آدرس اداره مهاجرت پست کنید. (در نظر داشته باشید که تا قبل از رسیدن مدارک، پرونده CAQ آنالیز نمی گردد.)

  1. چک لیست موجود در اکانت کاربری شما (Your personal check list)
  2. نامه پذیرش (پرینت مهر و امضادار نامه Admission)
  3. یک قطعه عکس
  4. کپی از صفحات مشخصات پاسپورت

هزینه دریافت گواهینامه پذیرش استان کبک (CAQ)

پرداخت هزینه CAQ به صورت آنلاین بوده و با کارت های ارزی مستر کارت یا ویزا کارت قابل پرداخت است. این هزینه در امسال یعنی 2020 میلادی برابر با 116 دلار کانادا می باشد.

نکات دریافت گواهینامه CAQ

  1. برای صدور CAQ تمکن اقتصادی افراد مورد آنالیز قرار نمی گیرد و Bank statement توسط بخش صدور ویزای سفارت کانادا در آنکارا مورد آنالیز قرار می گیرد.
  2. در فرآیند دریافت گواهینامه CAQ نیازی به ارسال مدارک تحصیلی و ریز نمرات نمی باشد.
  3. هزینه گواهینامه پذیرش دانشگاهی کبک جدا از هزینه های سفارت و اپلیکیشن فی است و همچنین به هزینه ای که برای دریافت اجازه تحصیل (استادی پرمیت) به دولت کانادا پرداخت می کنید، ربطی ندارد.
  4. حتی در صورت پذیرفته نشدن شما برای دریافت CAQ هزینه پرداختی شما عودت داده نخواهد شد و در صورت انصراف نیز بازگردانده نمی گردد
  5. مدت زمان صدور گواهی پذیرش کبک از زمان پرداخت، بین 1 تا 1 ماه و نیم می باشد. از این رو با توجه به فشرده بودن مراحل اپلای، پیشنهاد می گردد بلافاصله بعد از دریافت پذیرش اقدام به پرداخت کنید.
  6. مدت زمان فعال بودن اکانت برای پرداخت CAQ تا پیش از پرداخت، حداکثر 90 روز است.
  7. زمان پر کردن فرم هایی که در سایت برای شما نمایش داده می گردد نهایت 30 دقیقه است و در صورت باز بودن فرم ها بیش از این مدت، صفحه غیرفعال می گردد و فرآیند پر کردن فرم ها باید مجددا صورت گیرد. بنابراین ضروری است پیش از آغاز پر کردن فرم ها، مدارک زیر در دسترس شما باشند:
  • پاسپورت
  • اطلاعات کامل دانشکده (Department) و دانشگاهی که در ایالت کبک به شما پذیرش داده است.
  • اطلاعات برنامه درسی (Program) که در آن پذیرفته شده اید: نام برنامه، تاریخ آغاز و خاتمه، هزینه شهریه
  • اطلاعات کامل شخص یا نهاد مسئول در رابطه با هزینه تحصیلات شما در کبک
  • اطلاعات کامل شخص یا نهاد مسئول در رابطه با اپلیکیشن شما
  • در صورت داشتن گواهی قبلی CAQ، آخرین گواهی پذیرش قبلی کبک

پس از تایید نهایی و صدور گواهی پذیرش، ایمیلی از CAQ دریافت خواهید کرد که قادر خواهید بود از آن برای ارائه در مراحل بعدی اپلای مثل ارائه به دانشگاه مقصد و تکمیل مراحل پذیرش بهره ببرید.

منبع: اینترنت
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1352

به "گواهینامه پذیرش استان کبک - CAQ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گواهینامه پذیرش استان کبک - CAQ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید