گرما، جان یک پدر و فرزند را گرفت

به گزارش بیباپ، خبرنگاران : فرماندار دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: جسد پدر 28 ساله و فرزند هفت ساله اش در بیابان های گرم جازموریان در نزدیکی روستای دمیتان از بخش جلگه چاه هاشم این شهرستان که بر اثر گرما جان خودشان را از دست داده بودند کشف شد.

گرما، جان یک پدر و فرزند را گرفت

به گزارش به نقل از ایسنا، مجتبی شجاعی شامگاه شنبه اظهارداشت: طبق آنالیز نخست و شواهد پیداست که این 2نفر بیش از 48 ساعت قبل بر اثر مفقود شدن و متعاقب آن گرما و تشنگی در بیابان جازموریان فوت نموده اند .

وی اضافه نمود: نزدیک به یک هفته متوسط دمای هوا در دلگان نزدیک به 50 درجه و بیش از آن بوده و آلودگی زیست محیطی جازموریان و حرکت ریزگردها در هوا نیز مردم را آزار داده به شکلی که ستاد مدیریت بحران این شهرستان به حالت آماده باش در آمده است .

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ در شبانه روز گذشته دلگان با بیشینه دمای 50.3 درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد و بالاترین دمای این شهر در چند سال اخیر را ثبت کرد.

محسن حیدری اضافه نمود: این دومین روز متوالی است که دمای هوای دلگان در غرب سیستان و بلوچستان به 50 درجه سلسیوس می رسد.

وی گفت: براساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان گرمای هوا در استان ادامه دارد و در بعضی مناطق انتظار می رود بر شدت گرما و افزایش دما اضافه نموده گردد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: موج گرمای فعلی مستقر در استان ممکن است بعضی رکوردهای دمایی بلند مدت شهرهای استان را که عمدتا در تابستان ها به ثبت رسیده است را جابجا کند.

وی گفت: توصیه اکید می گردد برای عبور از موج گرما نسبت به عدم رفت و آمدهای غیر ضروری در فضای باز، صرفه جویی و مدیریت منابع آب و برق، تهویه مناسب گلخانه ها و مرغداری ها، و برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی اقدام گردد.

حیدری اضافه نمود: در شبانه روز گذشته فرایند افزایش دمای هوا در زاهدان نیز ادامه یافت و برای نخستین بار از ابتدای سال زراعی تا کنون بیشینه دمای هوا به 41 درجه سلسیوس رسید.

حیدری توضیح داد: در 24 ساعت گذشته بیشینه دمای 18 شهر استان بین 40 تا 50 درجه سلسیوس شد.

وی ادامه داد: پس از دلگان، بیشترین دمای های ثبت شده به ترتیب در شهرهای، ایرانشهر با 47.8، هامون 47.7، زابل و هیرمند 47.6، زهک 47 و بزمان 46 درجه سلسیوس ثبت شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1998

به "گرما، جان یک پدر و فرزند را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرما، جان یک پدر و فرزند را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید