سفر به کوه های معروف کانادا

به گزارش بیباپ، کانادا با داشتن مناظر طبیعی زیبا و کوه های بلند و بکر، یکی از بهترین مقاصد برای علاقه مندان به کوهنوردی و طبیعت گردی است. از میان رشته کوه های متعدد این کشور، چند کوه به دلیل زیبایی و ارتفاع خود، محبوبیت و شهرت بیشتری دارند. در این مقاله به معرفی چند کوه معروف کانادا و نکاتی درباره سفر به آنها خواهیم پرداخت.

سفر به کوه های معروف کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

کوه های راکی

شاید معروف ترین رشته کوه کانادا، کوه های راکی باشد که از غرب این کشور تا مرکز آن کشیده شده است. این کوه ها دارای قله های بلند، یخچال های طبیعی، دره های عمیق و جنگل های انبوه هستند.

کوه مک کینلی در ایالت بریتیش کلمبیا با ارتفاع بیش از 3900 متر، بلندترین نقطه کوه های راکی است. بالا رفتن از این کوه کار دشواری است ولی مناظر زیبایی در اختیار کوهنوردان قرار می دهد.

کوه بانف در ایالت آلبرتا نیز با ارتفاع بیش از 3600 متر، یکی دیگر از قله های مرتفع و معروف کوه های راکی است. این کوه در میان دره ای زیبا با رودخانه و جنگل های انبوه قرار گرفته و مناظر خیره کننده ای دارد.

کوه ویسلر در ایالت بریتیش کلمبیا با ارتفاع 3000 متر نیز از جاذبه های معروف کوه های راکی به شمار می رود. یکی از ویژگی های این کوه، شکل مشخص آن است که به صورت یک سوت دیده می شود.

بهتر است برای صعود به قله های بلند کوه های راکی، حداقل چند روز زمان در نظر گرفت. همچنین لازم است تجهیزات کامل کوهنوردی از جمله کفش، لباس گرم، طناب، کلاه، عینک و ... را به همراه داشت.

کوه های مونارک

در شرق کانادا، رشته کوه مونارک در امتداد مرز ایالت های کبک و نیوبرانزویک قرار گرفته است. این کوه ها پوشیده از جنگل انبوه و دارای دره های عمیق و رودخانه های پرآب هستند.

کوه کارتیه در ایالت کبک با ارتفاع 1268 متر بلندترین نقطه رشته کوه مونارک محسوب می شود. مسیر صعود به این کوه نسبتا ساده است ولی مناظر دیدنی زیادی را شامل می شود.

کوه مون آلبرت در نیوبرانزویک نیز با ارتفاع 876 متر، یکی دیگر از قله های محبوب این رشته کوه است. در فصل تابستان می توان از طبیعت بکر اطراف این کوه بهره مند شد.

برای پیمایش در کوه های مونارک، نیازی به تجهیزات سنگین کوهنوردی نیست اما حتما باید کفش و لباس مناسب پیاده روی در طبیعت را به همراه داشت. همچنین آب و غذای کافی برای یک روز پیاده روی الزامی است.

کوه های ساحل شمال غربی

در شمال غربی کانادا و امتداد اقیانوس آرام، رشته کوه ساحل شمال غربی قرار گرفته است. این کوه ها عمدتا در ایالت بریتیش کلمبیا قرار دارند.

کوه کوئین شارلوت با ارتفاع بیش از 4000 متر، بلندترین نقطه این رشته کوه است. قله این کوه به دلیل شیب تند و سنگلاخی بودن، صعودی دشوار دارد.

کوه گاریبالدی با ارتفاع حدود 2700 متر نیز یکی دیگر از کوه های معروف این ناحیه است که در میان دره ای سرسبز واقع شده است.

جزایر هیسیتا نیز که در ساحل شمال غربی کانادا قرار دارند، طبیعت بکر و کوه های زیبایی دارند که ارزش دیدن را دارند.

بهتر است حداقل چند روز برای کوهنوردی در کوه های ساحل شمال غربی در نظر گرفت تا بتوان از طبیعت زیبای آنها لذت برد. همچنین با توجه به آب و هوای مرطوب این منطقه، تهیه لباس و کفش ضد آب ضروری است.

کوه های تورنگا

در شمال ایالت کبک، رشته کوه تورنگا قرار گرفته که حدود 160 کیلومتر طول دارد. این کوه ها پوشیده از جنگل های کاج و صخره های بزرگ و دیدنی هستند.

کوه مون دوف با ارتفاع حدود 1100 متر، بلندترین نقطه این رشته کوه به شمار می رود. مسیر صعود به قله این کوه چندان سخت نیست.

کوه مون لوئیس نیز با ارتفاعی در حدود 950 متر، یکی دیگر از قله های کوه تورنگا محسوب می شود که دیدنی است.

پارک ملی تورنگا نیز در همین رشته کوه قرار دارد که مکانی عالی برای پیاده روی و استراحت در طبیعت است.

بهتر است حداقل 2 تا 3 روز را برای طبیعت گردی و کوهنوردی در کوه های تورنگا در نظر بگیرید. همچنین توصیه می شود از راهنما استفاده کنید تا بتوانید بهتر از زیبایی های این منطقه بهره مند شوید.

نتیجه گیری

کانادا با داشتن کوه های متعدد و زیبا، یکی از بهترین مقاصد برای علاقه مندان به کوهنوردی است. کوه های راکی، مونارک، ساحل شمال غربی و تورنگا از معروف ترین و دیدنی ترین رشته کوه های این کشور محسوب می شوند.

برای سفر به این کوه ها لازم است زمان و بودجه کافی در نظر بگیرید و تجهیزات مناسب کوهنوردی را همراه داشته باشید. همچنین استفاده از راهنما برای آشنایی بیشتر با منطقه توصیه می شود. پیمایش در کوه های کانادا می تواند تجربه ای فراموش نشدنی برای علاقه مندان به طبیعت باشد.

انتشار: 19 دی 1402 بروزرسانی: 19 دی 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 524

به "سفر به کوه های معروف کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کوه های معروف کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید