کمپ گردشگری در مجموعه جهانی قره کلیسا راه اندازی می گردد

به گزارش بیباپ، خبرنگاران/آذربایجان غربی فرماندار چالدران از ایجاد کمپ گردشگری در مجموعه جهانی قره کلیسا چالدران اطلاع داد.

کمپ گردشگری در مجموعه جهانی قره کلیسا راه اندازی می گردد

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور ارزان تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

حسن محمد زاده در گفت و گو با خبرنگاران، در تشریح اهداف تاسیس کمپ گردشگری در مجموعه دنیای قره کلیسا گفت: این اقدام با هدف ارائه خدمات رفاهی و تفریحی به گردشگران داخلی و خارجی بازدید کننده از این آثار دنیای احداث می شود.

فرماندار چالدران از اتمام مطالعات لازم این طرح اطلاع داد و افزود: زیرساخت این طرح در مجموعه تاریخی قره کلیسا فراهم است و عملیات اجرایی و آن از اوایل سال آینده شروع خواهد شد.

محمد زاده افزود: برای ایجاد کمپ گردشگری در مجموعه دنیای قره کلیسا 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

به گفته دایموند آبراهیمیان، عضو هئیت برگزار کننده مراسم زیارت قره کلیسا به خبرنگاران، مراسم سال گذشته در قره کلیسا شصت و چهارمین دوره برگزاری این آیین مذهبی بود که در این مدت ارامنه با انجام اعمال زیارتی از جمله راز و احتیاج با خدا، روشن کردن شمع، غسل تعمید نوزادان، قربانی کردن گوسفند، از خداوند طلب رحمت و مغفرت گناهان خود کردند.

وی گفت: در مراسم سال گذشته افزون بر 6000 نفر ارامنه از سراسر ایران و بعضی کشورهای دنیا در این مراسم مذهبی حضور داشتند. مراسم مذهبی باداراک به صورت سالانه با حضور ارامنه از کشورهای ارمنستان، سوریه، لبنان، هلند، فرانسه، اتریش، آلمان، کانادا و دیگر کشورهای دنیا برگزار می شود و یکی از هفت آیین مقدس در تمام فرقه های مسیحیت است.

به گزارش خبرنگاران، ریشه این آیین بین المللی به آخرین شامی برمی شود که مسیح (ع) در شب دستگیری خود توسط سربازان رومی با حواریون خورده و از آنجا که یکی از آنان با نام طاطائوس مقدس در قره کلیسا دفن شده، این کلیسای باستانی از اهمیت ویژه ای برای ارامنه برخوردار است.

قره کلیسا که به عنوان اولین کلیسای جامع دنیا مسیحیت در دنیا شناخته می شود، همه ساله میزبان ارمنی های سراسر دنیا برای برگزاری مراسم عشای ربانی است.

قره کلیسا یا کلیسای تادئوس مقدس (به ارمنی:Սուրբ Թադէոսի վանք - به انگلیسی St. Thaddeus Monastery)، نام کلیسایی تاریخی در ایران است که در استان آذربایجان غربی و در جنوب ماکو و 20 کیلومتری شمال شرقی چالدران در کنار روستایی به همین نام واقع شده است.

این کلیسا در سطحی به مساحت 150×200 متر ساخته شده است و با دیوارهای بلند محصور گشته و تا به امروز بیش از ده قرن عمر نموده است. این کلیسا در کنار روستایی به همین نام قرار گرفته است و در دره که به آن مشرف است، درخت هایی چنار و تبریزی کاشته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 994

به "کمپ گردشگری در مجموعه جهانی قره کلیسا راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپ گردشگری در مجموعه جهانی قره کلیسا راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید