کتاب تویه دروار تنگه پرستاره در دامغان رونمایی شد

به گزارش بیباپ، زهرا خادمیان در مصاحبه با خبرنگاران ضمن اشاره به انتشار و رونمایی از کتاب تویه دروار تنگه پرستاره در دامغان گفت: در این کتاب به معرفی روستای تویه دروار، پیشینه، شاعران و عالمان مشهور، جاذبه های طبیعی، گیاهان دارویی، معادن، چشمه ساران، کلاته و دیگر ظرفیتها و جاذبه های منطقه در 170 صفحه به صورت چاپ سیاه و سفید پرداخته شده است.

کتاب تویه دروار تنگه پرستاره در دامغان رونمایی شد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ شاپرک تراکت از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی اضافه نمود: همچنین در این کتاب تصاویر از مناظر روستای تویه دروار، امامزاده، چشمه انگورستانی، آسیاب آبی، مسجد جامعه تویه دورار، کاروانسرای قوشه، آئین عزاداری حمل نخل، تعزیه، چشمه قلقل و کوچه های دروار به صورت رنگی به چاپ رسید.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان گفت: کتاب در نوبت اول و در سه هزار جلد از سوی انتشارات امیرکبیر شهرستان ساری چاپ و منتشر شد.

منطقه تویه دروار از توابع بخش امیرآباد شهرستان دامغان است که یک هزار و 563 نفر جمعیت دارد و از آنالیز اسناد تاریخی موجود چنین بر می آید که قدیمی ترین نام این روستا به علت داشتن درختان تنومند و فراوان گز که در حاشیه رودخانه ها می روئیدند و رشد می کردند گزوار بوده و همچنین مدت کوتاهی به علت واقع شدن در دره به دره وار مشهور و سپس نام تویه دروار بر آن گذاشته شد.

این منطقه کوهستانی و خوش آب و هوا با 150 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 50 کیلومتری شمال غرب دامغان و در 75 کیلومتری شرق شهرسمنان واقع و آب و هوای نواحی شمالی این روستا به ویژه در همجواری رشته کوه های البرز بسیار دلپذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 833

به "کتاب تویه دروار تنگه پرستاره در دامغان رونمایی شد" امتیاز دهید

4 کاربر به "کتاب تویه دروار تنگه پرستاره در دامغان رونمایی شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تویه دروار تنگه پرستاره در دامغان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید