چین هزاران تبعه خود را از ویتنام خارج کرد

به گزارش بیباپ، خبرنگاران: مقامات پکن در پی گسترش اعتراضات ضدچینی در ویتنام که به کشته و زخمی شدن ده ها تبعه چینی منجر شده است، هزاران شهروند خود را از این کشور تخلیه کرد.

چین هزاران تبعه خود را از ویتنام خارج کرد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ در پی کشته و زخمی شدن چندین تبعه چینی در ویتنام و گسترش تظاهرات ضدچینی در این کشور، پکن حدود 3 هزار تن از اتباع خود را از این کشور خارج کرد.

شینهوا در این رابطه گزارش کرد که شهروندان با یاری سفارت چین در ویتنام به کشور بازگردادنده شده اند.

در گزارش شینهوا آمده است 16 تن از شهروندان چینی نیز که به شدت زخمی شده اند امروز صبح (یکشنبه) از طریق یک پرواز اختصاصی امدادی از سوی دولت چین از ویتنام خارج شدند.

تصمیم دولت چین برای اعزام و استقرار سکوی حفاری نفت هایانگ شیائو 981 در آب های مورد مناقشه دریای چین جنوبی به شورش های ضدچینی در ویتنام منجر شد.

روز گذشته نیز دولت چین به اتباع خود توصیه کرد که به خاطر برگزاری تظاهرات (ضدچینی) از سفر به ویتنام خودداری نمایند.

وزارت خارجه چین با انتشار پیامی در وبگاه خود اظهار داشت: وزارت خارجه به اتباع چینی توصیه می نماید تا به صورت موقت به ویتنام سفر ننمایند؛ همچنین به شهروندان و تأسیسات و نهادهای چینی مستقر در ویتنام توصیه کرد که تا هشیاری خود در خصوص تهدیدات و ریسک های احتمالی را به منظور تقویت اقدامات امنیتی پیشگیرانه افزایش داده و از ترک محل استقرار خود اجتناب نمایند.

چین و ویتنام سالیان طولانی است که در خصوص جزایر و مناطقی از دریای چین جنوبی با یکدیگر اختلاف دارند.

پکن در حالی تقریبا بر تمامی عرصه دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارد که این منطقه از سوی کشورهای برونئی، ویتنام، مالزی و فیلیپین نیز مورد ادعا است. این باور وجود دارد که این منطقه حاوی منابع و ذخایر عظیم نفت و گاز است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 343

به "چین هزاران تبعه خود را از ویتنام خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین هزاران تبعه خود را از ویتنام خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید