پکن اقدام واشنگتن در تعلیق پروازها به چین را غیر منطقی خواند

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سفارت چین در آمریکا در بیانیه ای اظهار داشت که اقدام تلافی جویانه واشنگتن در تعلیق ده ها پرواز به مقصد چین غیرمنطقی است و این مسئله باید خاتمه یابد.

پکن اقدام واشنگتن در تعلیق پروازها به چین را غیر منطقی خواند

لیو پنگ یو سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در این باره گفت: بسیار غیرمنطقی است که آمریکا پروازهای خطوط هوایی چین را تعلیق می کند. ما از طرف آمریکایی می خواهیم که از ایجاد اختلال و محدودیت در پروازهای عادی مسافربری خطوط هوایی چینی دست بردارد.

پیشتر دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام نموده بود که 44 پرواز از آمریکا به چین را به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورده است. تعلیق این پروازها به چین از 30 ژانویه شروع می گردد و شامل پروازهایی از شرکت های هواپیمایی شیامن (Xiamen)، شرکت هواپیمایی جنوبی چین و ایر چین می گردد.

لازم به ذکر است که دولت چین اخیراً چندین پرواز آمریکایی به مقصد چین را به علت افزایش تعداد مسافرانی که تست کرونای آنها مثبت شده بود، لغو کرد.

سخنگوی سفارت چین در این باره شرح داد که تصمیم دولت چین برای تعلیق بعضی پروازها به مقصد چین به طور مؤثر به جلوگیری از توسعه فرامرزی ویروس کرونا در میان افزایش قابل توجه تعداد موارد مبتلا به این ویروس به داخل چین، یاری نموده است.

لیو گفت که سیاست چین در این زمینه به طور یکسان در خصوص خطوط هوایی چینی و خارجی و به شیوه ای منصفانه و شفاف اعمال شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2323

به "پکن اقدام واشنگتن در تعلیق پروازها به چین را غیر منطقی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن اقدام واشنگتن در تعلیق پروازها به چین را غیر منطقی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید