ویجت های ویندوز 11 چه ویژگی های جدیدی دارند؟

به گزارش بیباپ، ویجت ها یکی از ویژگی های جدیدی هستند که مایکروسافت به ویندوز 11 اضافه نموده است. در واقع این ابزارک ها برای نمایش انواع مختلفی از اطلاعات طراحی شده اند. برای مثال می توان به آب و هوا، اخبار، نتایج ورزشی، سهام مختلف، ترافیک، تفریح، وظایف فهرست شده در مایکروسافت To-Do و… اشاره نمود که شما را از گوشی هوشمند برای دریافت این اطلاعات بی احتیاج می نمایند.

ویجت های ویندوز 11 چه ویژگی های جدیدی دارند؟

این تجربه تقریبا مشابه همان بخش news & interest موجود در ویندوز 10 است. اما، به جای ظاهر شدن از تسک بار، ویجت های ویندوز 11 با رابط کاربری نو از گوشه صفحه نمایش در محیط دسکتاپ ظاهر می شوند.

در این مطلب قصد داریم نگاهی عمیق تر به ویژگی ویجت ها در ویندوز 11 داشته باشیم.

ویجت های ویندوز 11

در نسخه نو ویندوز، برای دسترسی به صفحه ویجت ها می توانید از کلید مخصوص آن روی تسک بار یا از میان بُر Windows+W روی صفحه کلید خود بهره ببرید. بعلاوه اگر از دستگاه های ویندوزی با نمایشگر لمسی استفاده می کنید، می توانید از سمت چپ نمایشگر به وسط آن بکشید تا منوی ویجت ها ظاهر گردد.

پس از باز شدن داشبورد ویجت ها، رابط کاربری آن که با رابط کاربری ویندوز 11 (لبه های گرد و پس زمینه شیشه ای) یکپارچه شده است، تقریبا نیمی از محیط صفحه شما را اشغال می نماید.

در بالای داشبورد ویجت ها می توانید زمان را مشاهده کنید و در باکس مخصوص جست وجوی آن هم می توانید در اینترنت به جست وجو بپردازید، البته بخش جست وجو از مرورگر مایکروسافت اج و موتور جست وجوی بینگ استفاده می نماید.

رابط ویجت ها از دو بخش اصلی تشکیل شده است که شامل بخش ویجت ها و بخش فید شخصی سازی شده است که به وسیله هوش مصنوعی بی وقفه در پی محتوای دلخواه شماست تا شما را به روز نگه دارد.

ویجت های شخصی

با کلیک روی هر ویجت و سپس کشیدن آن به بخش های مختلف رابط کاربری می توانید چینش ویجت ها را تغییر دهید. با کلیک روی منوی سه نقطه که برای هر ویجت در نظر گرفته شده است، می توانید مقدار آن را تغییر دهید یا حتی آن ویجت را حذف کنید. بعلاوه بسته به نوع هر ویجت، گزینه های مختلفی برای شخصی سازی تجربه کاربری آن ها به شما ارائه خواهد شد.

اگر تمایل دارید داشبورد ویجت ها را شخصی سازی کنید، می توانید از گزینه Add widgets یاری بگیرید یا روی عکس پروفایل که در گوشه بالایی سمت راست صفحه واقع شده است کلیک کنید.

پس از آن می توانید ویجت ها را به این صفحه حذف یا اضافه کنید. به علاوه، می توانید وارد حساب مایکروسافت خود شوید تا با دسترسی به امکانات بیشتر، تجربه بهتری از شخصی سازی داشته باشید.

مایکروسافت به اضافه کردن ویجت های نو به ویندوز 11 ادامه خواهد داد، اما تا زمان نگارش این مطلب، شما باید از بین ویجت های زیر انتخاب کنید؛

  • Watchlist: نمایش اطلاعات سهام
  • Traffic: نمایش اطلاعات ترافیکی بر اساس موقعیت مکانی کاربر
  • Esports: اطلاع رسانی درباره نتایج مسابقات ورزشی
  • Weather: نمایش شرایط فعلی آب و هوا با توجه به موقعیت مکانی با امکان دسترسی به پیش بینی های هواشناسی
  • To-Do: نمایش وظایف ثبت شده در سرویس مایکروسافت To-Do
  • Tips: معرفی نکاتی درباره استفاده از ویندوز 11
  • Entertainment: نمایش فیلم های پرطرفدار که با کلیک روی هر یک از آن ها به مایکروسافت استور راهنمایی می شوید تا از راه های مختلف بتوانید به فیلم مد نظر خود دسترسی داشته باشید.
  • Family Safety: گردآوری فعالیت های اخیر اعضا در گروه خانوادگی حساب مایکروسافت کاربر
  • Outlook Calendar: نمایش رویدادهای آینده در تقویم
  • Photos: نمایش تصاویر ذخیره شده کاربر در حساب وان درایو در قالب Slideshow

ویجت های اخبار

بخش دوم مربوط به ویجت های خبری است. شما نمی توانید چینش المان های این بخش را تغییر دهید، اما با کلیک روی منوی سه نقطه آن ها با منوی دیگری به نام See more روبه رو می شوید که با انتخاب دو گزینه اول، فید هوشمند را آگاه می کنید که آیا تمایل دارید مطالب مرتبط بیشتری درباره موضوع مورد نظر ببینید یا نه. اگر خبری را دوست نداشته باشید، می توانید از گزینه های موجود گزینه Hide stories from را انتخاب کنید.

علاوه بر آن، شما به امکاناتی مانند اضافه کردن نظر شخصی یا واکنش با استفاده از ایموجی ها دسترسی دارید و می توانید هر خبر را علامت گذاری کنید تا بعدا دوباره آن را مرور کنید. تمامی خبرهایی که ذخیره می کنید در صفحه My Saves در حساب MSN شما جمع آوری می شوند.

اگر قصد دارید فید خبری خود را بیشتر شخصی سازی کنید، باید روی تصویر پروفایل خود که در گوشه بالای سمت راست واقع شده است کلیک و گزینه Manage your news and interests را انتخاب کنید تا به صفحه My interests دسترسی پیدا کنید. در این صفحه می توانید محتوای دلخواه خود را دنبال یا ترک کنید.

حذف دکمه ویجت از تسک بار

با توجه به اینکه دسترسی به داشبورد ویجت ها به وسیله میان بُر Win+W یا ژست های لمسی سریع تر و ساده تر است، می توانید دکمه ویژه ویجت ها را که در تسک بار قرار گرفته است حذف کنید. برای این کار باید پس از راست کلیک روی دکمه ویجت ها، گزینه Hide from Taskbar را انتخاب کنید.

راه دیگری که برای حذف این دکمه به تسک بار یا افزودن آن به این بخش وجود دارد، رفتن به بخش تنظیمات ویندوز و سربرگ Personalization و سپس انتخاب بخش Taskbar است. در این بخش شما می توانید المان های موجود در تسک بار از جمله دکمه ویجت ها را فعال یا غیرفعال کنید.

البته حذف این دکمه به معنی غیرفعال کردن کامل داشبورد ویجت ها نخواهد بود و تنها یکی از راه های دسترسی به آن مسدود خواهد شد. اگر تمایل دارید ویجت های موجود در داشبورد را به صورت کامل غیرفعال کنید، تنها راه خروج از حساب مایکروسافت است.

در نهایت، ایده اضافه شدن ویجت ها به ویندوز 11 مجذوب کننده و کاربردی است، اما مایکروسافت می توانست با رعایت نکاتی، این بخش را بهتر مدیریت کند. برای مثال ویجت های ارائه شده به وسیله این کمپانی بسیار محدود هستند، برای استفاده از آن ها باید حتما وارد حساب مایکروسافت خود شده باشید و برخی از کارها مانند تغییر تنظیمات و مشاهده محتوا به خروج از محیط داشبورد و استفاده از مرورگر احتیاج دارند.

منبع: Windows Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2146

به "ویجت های ویندوز 11 چه ویژگی های جدیدی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویجت های ویندوز 11 چه ویژگی های جدیدی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید