واکسن چینی کرونا برای بچه ها 3 ساله ایمن است

به گزارش بیباپ، نتایج یک مطالعه نشان می دهد که واکسن چینی کرونا به نام کروناوک برای بچه ها سه ساله و عظیم تر ایمن و موثر است.

واکسن چینی کرونا برای بچه ها 3 ساله ایمن است

به گزارش خبرنگاران، بر اساس نتایج این مطالعه که در مجله لنست (Lancet Infection Diseases) منتشر شده است، تزریق کروناواک، واکسن کووید 19 ساخته شده به وسیله شرکت چینی زیست دارویی سینوواک برای بچه ها و نوجوانان بی خطر است و یک پاسخ آنتی بادی قوی ایجاد می نماید.

این مطالعه که بر 550 کودک و نوجوان 3 تا 17 سال انجام شد، نشان داد که تزریق 2 دوز این واکسن، واکنش آنتی بادی قدرتمندی در این گروه سنی ایجاد می نماید.

بر اساس نتایج این مطالعه در بدن بیش از 96 درصد بچه های که 2 دوز واکسن را دریافت نموده اند، آنتی بادی مقاوم به ویروس SARS-CoV-2 به وجود آمده بود، بیشترین عارضه جانبی مشاهده شده پس از دریافت واکسن هم درد در محل تزریق بود.

نتایج این مطالعه، ایمنی واکسن های کووید 19 را هر چه بیشتر تأیید می نماید. به گفته محققان، واکسیناسیون افراد 12 تا 17 سال به کنترل مقدار انتقال کرونا یاری می نماید. علاوه بر آن شدت بیماری کرونا را در این گروه سنی کاهش می دهد.

محققان گفتند: نتایج این مطالعه نشان داد که کروناواک در بچه ها و نوجوانان به خوبی تحمل و باعث ایجاد واکنش های ایمنی شدید شد. این موضوع سیار دلگرم کننده است و نشان می دهد که مطالعات بیشتر در منطقه ها دیگر و با جمعیت بیشتر و چند قومی، می تواند داده های ارزشمندی را برای اطلاع دادن به استراتژی های ایمن سازی که شامل بچه ها و نوجوانان است، فراهم کند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به کووید19 اواسط ماه دسامبر 2019 (24 آذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به اسم ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به علت حساسیتی که دارد، نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر جهانی شناسایی و اعلام می نماید.

اولین بار، شرکت داروسازی فایزر آمریکا آبان ماه 1399 اظهار داشت که به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا 90 درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل نموده است.

علاوه بر این کشورهای زیادی همانند ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه فراوری واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب نموده اند. در حال حاضر در بسیاری از کشورها واکسیناسیون علیه ویروس کووید 19 در حال اجرا است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2036

به "واکسن چینی کرونا برای بچه ها 3 ساله ایمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن چینی کرونا برای بچه ها 3 ساله ایمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید