هوای پایتخت برای همه گروه ها ناسالم شد

به گزارش بیباپ، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم اکنون (10 دی ماه) و طی 24 ساعت گذشته در محدوده ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفته است.

هوای پایتخت برای همه گروه ها ناسالم شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بنا بر پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات امروز (10 دی ماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته همراه با انباشت آلاینده ها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم قرار گرفته است.

طی روز عدم وزش باد مؤثر باعث تجمع آلاینده ها می شود و کیفیت هوا در بیشتر نواحی در شرایط نامطلوب باقی خواهد ماند.

با حاکمیت وارونگی و سکون جو تا اواخر وقت و با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم در بیشتر مناطق دورازانتظار نخواهد بود.

با عدم وزش باد مؤثر تا صبح فردا (11 دی ماه) و با آغاز تردد خودرو ها و تجمع آلاینده ها از ساعات قبل برقراری شرایط ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر مناطق پایتخت را شاهد خواهیم بود.

تداوم این شرایط جوی طی روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری خواهد کرد همچنین پیش بینی می شود در ساعات پایانی فردا (11 دی ماه) کیفیت هوا در شرایط ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس قرار بگیرد که ناشی از افزایش ترافیک، پایداری جو و عدم وزش باد مؤثر است.

در چنین شرایطی توصیه می شود مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، بچه ها و سالمندان از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند. افراد دیگر نیز فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 165 بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 162 است و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1648

به "هوای پایتخت برای همه گروه ها ناسالم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای پایتخت برای همه گروه ها ناسالم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید