مقاله: بهترین شهرهای ایران از نظر آب و هوا کدام مناطق است؟

به گزارش بیباپ، به طور کلی هوا اگر خوب باشد، شهر مورد نظر هم برای سفر و هم زندگی جایی مناسب خواهد بود. از این رو، جستجو برای یافتن چنین شهرهایی در داخل ایران در نگاه اول ممکن است ساده باشد، زیرا همه افراد انگشت اشاره خود را به سمت شمال کشور نشانه خواهند گرفت، ولی باید بگوییم اشتباه فکر می کنید!

مقاله: بهترین شهرهای ایران از نظر آب و هوا کدام مناطق است؟

دشت های غربی و مرکزی استان تا کوهپایه های شمالی رشته کوه البرز، آب و هوای معتدل منطقه خزر را می توان تجربه کرد. در ارتفاعات 1500 تا 3000 متری، آب و هوای معتدل کوهستانی وجود دارد که دارای زمستان های طولانی و سرد و تابستان های کوتاه و معتدل است. در این منطقه، برف بخش هایی از استان را حتی تا اواسط فصول گرم سال نیز پوشش می دهد. در حقیقت، حتی در گرم ترین ماه های سال، برف در این منطقه مشاهده می شود.

در این شهر، پاییز اگرچه هوایی معتدل دارد اما بارانی است. به طور کلی، اگر می خواهید از این منطقه بازدید کنید، باید بدانید رشت یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت به ویژه در بهار و ماه های فروردین و اردیبهشت است.

در واقع همدان یکی از سردترین شهرهای ایران است. دما در سردترین روزها ممکن است زیر 30 درجه سانتی گراد (22 درجه فارنهایت) کاهش یابد. بارش برف سنگین در زمستان معمول است و این امر می تواند برای دوره هایی تا دو ماه ادامه داشته باشد. در طول تابستان هوا معتدل، دلپذیر و عمدتاً آفتابی است.

منبع مقاله: بهترین شهرهای ایران از نظر آب و هوا کدام مناطق است؟

انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2138

به "مقاله: بهترین شهرهای ایران از نظر آب و هوا کدام مناطق است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: بهترین شهرهای ایران از نظر آب و هوا کدام مناطق است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید