مقاصد محبوب دوستداران حیوانات؛ دیدار اخلاقی با جانوران

به گزارش بیباپ، آیا شما نیز به حیوانات علاقه دارید و از هواداران حقوق آن ها هستید؟ پس با بهترین مراکز گردشگری حمایت از حیوانات در دنیا آشنا شوید، مکان هایی که نه تنها تجربه ای فراموش نشدنی از روبرو با حیوانات را برای شما به ارمغان می آورند؛ بلکه به نجات و حفاظت آن ها نیز یاری می نمایند.

مقاصد محبوب دوستداران حیوانات؛ دیدار اخلاقی با جانوران

سفر به مقاصد هیجان انگیز همواره همراه با تجربه ها و فرصت های نو بی شمار است. یکی از جلوه های تازه هر مقصد، نوع و بافت حیات وحش آن به شمار می رود. اگر برای تماشا فیل ها به تایلند سفر نموده اید یا در جست وجوی لاماها، به پرو رفته اید، به خاطر داشته باشید که پیش از انتخاب مقصد مناسب، نیازمند کمی تحقیق هستید. در زیر به معرفی و آنالیز تعدادی از مقاصد محبوب دوستداران حیوانات می پردازیم، مکان هایی که نه تنها برای گردشگران مجذوب نماینده محسوب می شوند، بلکه به حفظ حیوانات بومی و محیط زیست نیز یاری می رسانند.

شنا با گاوهای دریایی در بلیز

اگر تنها به تماشا حرکت کند گاوهای دریایی روی شن های ساحل علاقه دارید، می توانید به فلوریدا سفر کنید؛ اما اگر دنبال هیجان بیشتری هستید، موسسه دیسکاور کورپز (Discover Corps) در بلیز، به شما امکان می دهد تا به تمامی در دنیای گاوهای دریایی غرق شوید. دیسکاور کورپز برای علاقه مندان فرصتی فراهم می آورد تا با فعالیت های علمی و داوطلبانه، به آن ها در زمینه حفظ گاو های دریایی یاری نمایند. با پیشنهاد سفری هشت روزه، شما می توانید با شمارش گونه در خطر گاو دریایی هند غرب، آنالیز شرایط سلامت آن ها و مقدار گیری فاکتورهای اصلی محیطی و موثر بر این گونه، در برنامه های حفاظتی دیسکاور کورپز سهمی داشته باشید. بعلاوه در طول جهت، می توانید از سواحل دست نخورده و آبسنگ های مشهور جهانی تماشا کنید.

دیدار با فیل ها در چیانگ مای؛ تایلند

حتما شما نیز از کلک های توریستی رایج در تایلند، آنجا که برای گرفتن چند عکس اینستاگرامی جالب، فیل ها را به سواری دادن مجبور می نمایند، خبر دارید. متاسفانه این مکان ها به سواستفاده و رفتار بد با این حیوانات آرام و بزرگ جثه شناخته شده اند، حیواناتی که نمی توان آن ها را مانند سگ یا اسب به موجوداتی خانگی تبدیل کرد. اما منطقه حفاظت شده الفنت نیچر (Elephant Nature Reserve) در چیانگ مای تایلند، رفتاری اخلاقی و انسانی با این موجودات خارق العاده در پیش گرفته است. الفنت نیچر هدف خود را روی توانیابی و بازپروری فیل هایی متمرکز می نماید که از مراکز توریستی و اقامتگاه ها نجات پیدا نموده اند. در این مرکز، نمی توانید از فیل ها سواری بگیرید؛ بلکه می توانید از تماشای آن ها هنگام بازی در گل یا لگدکوب کردن چمنزارها لذت ببرید و از امنیت آن ها احساس آرامش کنید.

شنا با لاک پشت های دریایی در جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس مملو از انواع و اقسام موجودات بومی بی نظیر است. کمپانی ری ادونچرز (REI Adventures) با همکاری برنامه بین المللی داوطلبان محافظت از محیط زیست (Conservation Volunteers International Program) طرح ویژه ای را با نام تعطیلات داوطلب برای گردشگران سرسخت طبیعت در نظر گرفته است. این سفر 11 روزه داوطلبی هر چند قیمت پایینی ندارد؛ اما به شرکت نمایندگان امکان می دهد تا همراه با گردآوری اطلاعات علمی درباره جمعیت لاک پشت های دریایی بومی، در سن کریستوبال و جزایر ایزابلا نیز به گشت وگذار بپردازند. اطلاعات به دست آمده یاری بزرگی به پیشبرد تحقیقات دکتر جودیث دنکینگر در زمینه حفظ و حمایت این حیوانات جالب خواهد نمود. بخشی از ماموریت های گردآوری اطلاعات شامل عکاسی زیر آب با لاک پشت های دریایی می گردد، فرصتی که بعید به نظر می رسد هرگز بتوانید امکان آن را جز در این برنامه به طور قانونی بدست آورید.

ردیابی نهنگ های گوژپشت در هاوایی

نهنگ های گوژپشت از گونه های اجتماعی حیوانات به شمار می فرایند و هاوایی برترین مکان برای تماشا آن ها است. برای این کار، تنها کافی است در سواحل موای سوار قایق شوید و به کشور نهنگ ها بروید؛ جایی که ممکن است این پستانداران مهربان بدون نگرانی برای گفتن سلام به شما نزدیک شوند. نگران چیزی نباشید! هیچ خطری از جانب نهنگ ها و دیگر موجودات دریایی قایق شما را تهدید نخواهد نمود. پیش از سفر بهتر است بدانید که اخیرا نام نهنگ های گوژپشت بعد از 50 سال از فهرست گونه های در خطر خارج شده است.

آویزان شدن با تنبل ها در کاستاریکا

به نظر می رسد که تمام پناهگاه های تنبل در کاستاریکا، آنطور که از آن ها انتظار می رود، مکانی امن برای این موجودات دوست داشتنی نیستند. برای اجتناب از به دام افتادن در موسسه های تقلبی حمایت از تنبل ها، می توانید در تور شبانه مونته ورد کلاود فارست (onteverde Cloud Forest) شرکت کنید. در این تورها، راهنمای طبیعت شناس شما را به سفری در منطقه ها محافظت شده خواهد برد؛ جایی که می توانید از تماشا انواع گیاهان و حیوانات از جمله تنبل ها در محیط طبیعی زندگی شان لذت ببرید.

منبع: کجارو / curiosity.com
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2281

به "مقاصد محبوب دوستداران حیوانات؛ دیدار اخلاقی با جانوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاصد محبوب دوستداران حیوانات؛ دیدار اخلاقی با جانوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید