لاغری سریع خوب نیست، مگر اینکه این راه را بروید

به گزارش بیباپ، کاهش سریع وزن سالم ترین روش برای تناسب اندام نیست. اغلب نتیجه معکوس می دهد و منجر به برگشت تمام (یا بیشتر) وزن رفته می گردد. چرا که آنچه بیش از همه از دست رفته آب بدن بوده نه چربی های انباشته.

لاغری سریع خوب نیست، مگر اینکه این راه را بروید

به گزارش بیباپ به نقل از ایرنا ، با این اوصاف، بعضی احتیاج به دیدن نتایج سریع دارند تا احساس اعتماد به نفس و موفقیت نمایند و انگیزه لازم در آنها ایجاد گردد تا حرکت به سمت تغییر سبک زندگی را آسان تر پیش بگیرند. این همان هدف نهایی و بهترین راه برای دستیابی به لاغری پایدار است. اما اگر در ابتدا انگیزه کاهش سریع چند کیلوگرم از وزن خود را دارید، در اینجا مقدماتی در خصوص آنچه باید بدانید، آورده شده است.

کم خوردن این غذاها ممکن است یاری کند

بیشتر تاکتیک های کاهش وزن بر روی مواردی است که باید قطع گردد. غذاهای فرآوری شده از جمله فست فود، غذاهای شیرین مانند آب نبات و نوشیدنی های قندی، محصولات ساخته شده با آرد سفید و شکر، خوراکی های سرشار از سدیم مانند غذاهای نیمه آماده و کنسروی از جمله مواردی هستند که برای کاهش وزن باید کنار گذاشه شوند.

این غذاها می توانند باعث احتباس آب و نفخ شوند و سایز بدن را بیشتر نمایند. آنها همچنین به طور کلی مقدار کالری یا کربوهیدرات بیشتری را در هر وعده به بدن می رسانند که در فرایند کاهش وزن تداخل ایجاد می نماید. علاوه براینکه این غذاها به طور معمول از مواد مغذی و فیبر محروم هستند و تنها باعث احساس سیری کاذب می شوند.

خوردن بیشتر این غذاها نیز هوشمندانه است

سبزیجات غیرنشاسته ای در بالای لیست غذاهای قابل مصرف در هر وعده غذایی قرار دارند. هر فنجان از آنها حدود 25 کالری یا کمتر انرژی دارند و در مقابل مقدار زیادی آب، مواد مغذی و فیبر در خود جای داده اند. شما می توانید روزانه 5 فنجان از انواع سبزیجات را در وعده های خود بگنجانید. این می تواند شامل سبزیجات خام، سبزیجات تفت داده شده یا کبابی باشد. سعی کنید رنگ ها و انواع آنها را با هم مخلوط کنید و طیف وسیعی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان را بدست آورید.

وعده های غذایی خود را با پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم کامل کنید. کربوهیدرات های غنی از مواد مغذی و سبوس دار مانند برنج قهوه ای و کینوا، سبزیجات نشاسته ای (از جمله سیب زمینی و کدو تنبل) و میوه های تازه را نیز از قلم نیاندازید. برای تأمین انرژی خود، حداقل یک فنجان کربوهیدرات خام یا نیم فنجان کربوهیدرات پخته شده در هر وعده غذایی قرار دهید. کنار گذاشتن آنها می تواند منجر به گرسنگی طولانی مدت یا ولع به خوردن گردد.

چه چیزی بنوشیم

لازم نیست قهوه را کنار بگذارید، اما به جای قند، شکر یا خامه، آن را با کمی شیر گیاهی شیرین نشده و دارچین امتحان کنید. آب را تنها نوشیدنی رسمی خود بدانید و اگر دوست ندارید آب ساده بنوشید، آن را با مواد طبیعی مانند مرکبات، نعناع تازه، خیار، زنجبیل یا تکه های میوه فصل طعم دار کنید.

چه کسی نباید کاهش سریع وزن را انجام دهد

قبل از اینکه بخواهید لاغر شوید، رابطه خود را با غذا آنالیز کنید. اگر سابقه بی نظمی در غذا خوردن دارید یا کوشش های قبلی شما برای کاهش وزن منجر به احساس افسردگی، اضطراب، عصبانیت، تنهایی یا احساسات دیگر شده است، از این کار دست بکشید. سلامتی شامل سلامتی جسمی و عاطفی است و اگر تمرکز بر کاهش وزن به سلامت روان شما آسیب برساند، معامله بدی با بدن خود نموده اید. بهتر است در این باره با یک متخصص مشورت کنید.

کاهش سریع وزن: نتیجه نهایی

اگر قصد کاهش وزن دارید، این دو توصیه را جدی بگیرید. نخست اینکه روش های سختگیرانه و شدید به نتایج بهتری منجر نمی شوند. دوم، اگر می خواهید وزن از دست رفته خود را برای همواره حفظ کنید، یک الگوی غذایی مداوم را برای خود انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1461

به "لاغری سریع خوب نیست، مگر اینکه این راه را بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاغری سریع خوب نیست، مگر اینکه این راه را بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید