قوانین جدید ضد انحصار چین شرکت های فناوری را هدف گرفتند

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، قانونگذار بازار در چین دستورالعمل ضد انحصار جدیدی منتشر نموده که هدف آن پلتفرم های اینترنتی است. این دستورالعمل محدودیت های پیش روی شرکت های فناوری در چین را سخت تر می نماید.

قوانین جدید ضد انحصار چین شرکت های فناوری را هدف گرفتند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

قوانین جدید در حقیقت نسخه رسمی پیش نویسی هستند که در ماه نوامبر منتشر شد و طی آن مجموعه ای از روش های انحصارگرایانه ای شفاف سازی شد که قانونگذار قصد حذف آنها را دارد.

پیش بینی می گردد دستورالعمل مذکور روی سرویس های اینترنتی عظیم چین از جمله شرکت های تجارت الکترونیک مختلف مانند تابائو (زیر مجموعه علی بابا) یا JD.com تأثیر بگذارد. علاوه بر آن قوانین شامل سرویس های پرداخت مانند علی پی یا وی چت پی نیز می گردد.

اداره دولتی تنظیم بازار چین(SAMR) این قوانین را وضع نموده که طبق آن شرکت ها از بعضی اقدامات منع می شوند؛ مانند اجبار شرکت ها به انتخاب میان شرکت های اینترنتی عظیم در چین. البته چنین روندی از مدت ها قبل در چین رواج داشته است. علاوه بر آن طبق قوانین جدید معین قیمت، محدود کردن فناوری ها و استفاده از اطلاعات و الگوریتم ها برای دستکاری در بازار نیز ممنوع می گردد.

به گفته SAMR این دستورالعمل رفتارهای انحصارگرایانه در پلتفرم های مالی را متوقف و از رقابت سالم در بازار محافظت می نماید.

طی ماه های اخیر چین در مورد شرکت های فناوری خود اقدامات سختگیرانه تری انجام داده است. سال گذشته میلادی قانونگذاران این کشور فرایند عرضه اولیه 37 میلیارد دلاری سهام آنت گروپ (زیر مجموعه علی بابا) در بورس را متوقف کردند و سپس در دسامبر 2020 تحقیقاتی در شرکت مادر آن شروع شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1779

به "قوانین جدید ضد انحصار چین شرکت های فناوری را هدف گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین جدید ضد انحصار چین شرکت های فناوری را هدف گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید