فروش خودروی خورشیدی که هرگز نیازی به شارژ ندارد ، از احتمال وجود بیگانگان در منظومه شمسی تا تشخیص محصولات تقلبی با نانو

به گزارش بیباپ، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

فروش خودروی خورشیدی که هرگز نیازی به شارژ ندارد ، از احتمال وجود بیگانگان در منظومه شمسی تا تشخیص محصولات تقلبی با نانو

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

مقابله با جعل به یاری جوهر های نانویی / بازار از محصولات تقلبی خالی می گردد

به تازگی محققان مقاله ای در نشریه ACS Nano به چاپ رساندند که در آن از گوی های ژانوس برای مقابله با جعل استفاده شده است، گوی های کوچکی که در زیر یک میدان مغناطیسی آغاز به درخشش می نمایند و از آن ها می توان برای مقابله با جعل استفاده کرد. محققان می گویند این ذرات می توانند در جوهر برای برچسب های ضدجعل مفید باشند به طوری که تنها با یک آهنربای معمولی نیز می توان اصالت کالا را تأیید کرد.

فروش خودروی خورشیدی که هرگز احتیاجی به شارژ ندارد / دستاوردی با ساختار آینده گرا

شرکت آپترا (Aptera) این خودروی خورشیدی با ساختار آینده گرا را با مواد بسیار سبک و به گونه ای طراحی نموده که به روش آیرودینامیک کار می نماید و خنک می گردد. فناوری بدون شارژ شرکت اپترا از یک پکیج خورشیدی یکپارچه تشکیل شده که بیش از 65 کیلومتر را در روز و بدون احتیاج به شارژ حرکت می نماید و از این رو وسیله نقلیه را به خودرویی تبدیل می نماید که برای بیشتر رانندگی های روزانه بدون احتیاج به سوخت مناسب است.

طراحی سامانه تحریک سیستم دفاعی گیاهان / کاهش استفاده از آفت کش ها با نانوذرات امکان پذیر است

امروزه یکی از بزرگترین چالش های کشاورزی، استفاده گسترده از کود ها و سموم دفع آفات است. با افزایش تعداد محصولات ممنوع یا خطرناک برای سلامتی انسان و دام، احتیاج به مواد جایگزین بسیار جدی است. یکی از این روش ها، تحریک پاسخ ایمنی گیاهان در برابر حملات پاتوژن است. اسید سیلیسیک، که به طور طبیعی در خاک وجود دارد، می تواند چنین واکنش هایی را در گیاهان ایجاد کند و نانوذرات سیلیس آمورف می توانند این ماده را در مقادیر کم رهاسازی نمایند.

عرضه تجاری ماسک نانویی که از ماسک های N 95 ایمن تر است

مدیسیوو یک شرکت تابعه از کورپوریتیو یونیورس بوده که روی ساخت ماسک صورت حاوی گرافن کار می نماید. این شرکت به تازگی ماسک گرافنی خود را رونمایی نموده است، ماسکی که قادر است 98 درصد از ذرات کووید 19 را فیلتر کند و به یک استاندارد ایمنی جدید از تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) تبدیل گردد.

اسکلت های خارجی روباتیک به راه رفتن نوجوانان یاری می نماید

گروهی از محققان نیوجرسی نشان داده اند که آموزش راه رفتن با استفاده از اسکلت های خارجی روباتیک عملکرد حرکتی را در نوجوانان و جوانان بالغ مبتلا به آسیب مغزی اکتسابی بهبود می بخشد.

سیگنال های رادیویی مرموز خبر از وجود بیگانگان در منظومه شمسی می دهند؟

اخترشناسان که در حال رصد سیگنال های رادیویی از تمدن های بیگانه هستند، سیگنال جالبی را از نزدیکترین سیستم ستارهای به خورشید، پروکسیما قنطورس، کشف نموده اند. محققان هنوز اطلاعات دقیقی از این کشف منتشر ننموده اند، اما طبق اطلاعات منتشر شده تا به امروز این سیگنال پرتویی باریک از امواج رادیویی 980 مگاهرتز است که در آوریل و می 2019 در تلسکوپ پارکز در استرالیا شناسایی شده است. این سیگنال تنها یکبار مشاهده شده و بعد از آن دیگر هرگز دیده نشده است. این فرکانس از آن جهت مهم است که باند امواج رادیویی معمولا فاقد سیگنال های ماهواره های ساخته دست انسان هستند.

چاپ سه بعدی اشیاء با مایع درون شان ممکن شد / ابداعی منحصربه فرد از محققان آلمانی

تیمی از محققان دانشگاه مارتین لوتر آلمان روشی را ابداع نموده اند که با آن در یک مرحله می توان اشیائی چاپ سه بعدی کرد که داخلش مایع قرار می گیرد. آن ها یک سیستم منحصر به فرد را طراحی نموده اند که از دو هد چاپ سه بعدی تشکیل شده و این هد ها به طور همزمان کار می نمایند و یکی از آن ها لایه های متوالی از پلیمر مذاب را برون ریزی یا اکستروژن می نمایدو دیگری قطرات ریز مایع را رسوب می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1545

به "فروش خودروی خورشیدی که هرگز نیازی به شارژ ندارد ، از احتمال وجود بیگانگان در منظومه شمسی تا تشخیص محصولات تقلبی با نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش خودروی خورشیدی که هرگز نیازی به شارژ ندارد ، از احتمال وجود بیگانگان در منظومه شمسی تا تشخیص محصولات تقلبی با نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید