فاز پنجم عملیات تکمیل موزه نسخ خطی بروجرد شروع خواهد شد

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خرم آباد، عطا حسن پور عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: برای ایجاد سومین موزه شهرستان بروجرد فاز پنجم عملیات تکمیل موزه نسخ خطی بروجرد به زودی شروع خواهد شد.

فاز پنجم عملیات تکمیل موزه نسخ خطی بروجرد شروع خواهد شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در این مرحله تکمیل راهروی ضلع جنوبی موزه، زمینه سازی عمرانی، بسترسازی تأسیسات برقی و نورپردازی، تهیه تابلوهای معرفی خوشنویسی و فراوری محتوا و برداشت مجدد از طرح در دستور کار قرار گرفته است.

حسن پور با بیان اینکه برای اجرای و تکمیل این مرحله از عملیات تکمیل موزه نسخ خطی بروجرد پنج میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه می گردد، عنوان نمود: موزه نسخ خطی بروجرد در خانه تاریخی بیرجندی شهر بروجرد راه اندازی خواهد شد و سومین موزه شهرستان بروجرد محسوب می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان، موزه ها را مهم ترین ارکان فرهنگی جامعه و معیار توسعه کشور دانست و گفت: موزه ها تأثیر مهمی در هویت بخشی ملی و تاریخی دارند و در استحکام ریشه های ملی، مذهبی و تاریخی عموم مردم از تأثیرگذاری قابل توجهی برخوردار هستند.

وی گفت: در حال حاضر 12 موزه در سطح لرستان فعال هستند و در صورت تکمیل و راه اندازی موزه نسخ خطی شهرستان بروجرد تعداد موزه های استان به عدد 13 خواهد رسید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 مرداد 1402 بروزرسانی: 3 مرداد 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2572

به "فاز پنجم عملیات تکمیل موزه نسخ خطی بروجرد شروع خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز پنجم عملیات تکمیل موزه نسخ خطی بروجرد شروع خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید