غرامت 15 هزار دلاری ایر کانادا به یک زوج فرانسوی

به گزارش بیباپ، شرکت ایر کانادا به دلیل حک نکردن کلمه lift به زبان فرانسوی روی کمربندهای جایگاه هواپیما، به پرداخت جریمه 15 هزار دلاری محکوم شد.

غرامت 15 هزار دلاری ایر کانادا به یک زوج فرانسوی

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

با وجودِ شکایت های روزافزون از سفرهای هوایی، مسافران همچنان برای داشتن پروازی راحت، هزینه می دهند. هرچند اخیراً شکایت یک زوج مسافر در دادگاه منجر به ثروتی هنگفت برای آن ها شده است. در همین هفته جاری، دادگاه فدرال، شرکت ایر کانادا را به دلیل نقض مکرر برابری زبان، به پرداخت بیش از 15 هزار دلار آمریکا (21 هزار دلار کانادا) و ارسال نامه های عذرخواهی به این زوج فرانسوی زبان در اتاوا محکوم کرد.

میشل و لیندا تیبودو در دادخواستی که در سال 2016 علیه این ایرلاین ارائه نموده بودند، به بیش از 22 مورد نقض حقوق زبان اشاره داشتند. آن ها گفتند که کلمه lift (کشیدن ضامن کمربند) روی کمربندهای صندلی هواپیما، فقط به زبان انگلیسی نوشته شده و خبری از ترجمه فرانسوی آن نبوده است. آن ها همچنین شکایت داشتند که ترجمه فرانسوی کلمات خروج و هشدار با حروفی کوچک تر از کلمات انگلیسی نوشته شده بود و همچنین تابلوی اعلان بوردینگ (سوارشدن به هواپیما) با زبان فرانسوی، جزئیات بسیار کمتری نسبت به همان تابلو با زبان انگلیسی داشت. آن ها می گویند:

ایر کانادا به طور سازمان یافته، حقوق زبانی فرانسوی زبان ها را نقض می نماید.

پرونده این زوج فرانسوی به لایحه زبان رسمی کانادا و منشور حقوق و آزادی کانادا مربوط می گردد و به این معنا است که زبان های انگلیسی و فرانسوی در کانادا از صندلی یکسانی برخوردار هستند. میشل تیبودو پس از اعلام نتیجه دادگاه گفت:

همه علامت ها باید ویژگی یکسانی داشته باشند. فکر می کنم که طی چند ماه آینده بتوانیم سوار یکی از هواپیماهای شرکت ایر کانادا شویم و ببینیم که خاتمه کلیه علامت ها به دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی هستند.

این اولین باری نیست که خانواده تیبودو علیه ایر کانادا شکایت نموده اند؛ هرچند در موارد پیشین با توبیخ و عذرخواهی همه چیز فیصله پیدا می کرد. در سال 2009، دادگاه عالی کانادا علیه این زوج حکم داد و با وجودی که آن ها از فقدان خدمات فرانسوی در چندین پرواز بین المللی ایر کانادا شکایت نموده بودند، اما هیچ غرامتی نگرفتند. این زوج فرانسوی همچنین در سال های 2005، 2011 و 2012 نیز شکایت های مشابهی از نقض حقوق زبان فرانسه علیه این ایرلاین نموده بودند. آن ها باتوجه به نتیجه دادگاه اخیر و پرداخت غرامت می گویند که این موضوع باعث دفاع از حقوق زبان و جلوگیری از نقض بیشتر آن می گردد. در همین حال، ایر کانادا نیز گفته است که شاکیان، قانون زبان های کشور را خیلی سختگیرانه تفسیر نموده اند.

طبق اسناد دادگاه، ایر کانادا نسبت به اینکه مجبور باشد، رفتاری کاملاً یکسان در قبال هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی داشته باشد، اعتراض داشته و گفته که حک کردن کلمه lift روی کمربند صندلی هواپیما با تصمیم این شرکت بوده و در دفاع از خود خاطر نشان نموده است که این موضوع همواره هنگام پرواز در یک ویدئوی دوزبانه شرح داده می گردد. هرچند دادگاه فدرال حق را به خانواده تیبودو داده و ایر کانادا را به پرداخت 1500 دلار کانادا برای هر یک از 14 شکایت پیروز آن ها محکوم نموده است. این زوج با وجود اختلافات حقوقی با ایر کانادا قصد دارند همچنان از این شرکت هواپیمایی که بزرگ ترین ایرلاین بین المللی و داخلی کانادا است، استفاده نمایند. میشل می گوید:

ما که نباید ایرلاین خود را تغییر دهیم. این ایرکانادا است که باید مشابه مشتریان انگلیسی زبان، به مشتریان فرانسوی زبان خدمات رسانی کند.

اگر به کانادا سفر می کنید، خبرنگاران فهرست کاملی از جاهای دیدنی کانادا را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 384

به "غرامت 15 هزار دلاری ایر کانادا به یک زوج فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرامت 15 هزار دلاری ایر کانادا به یک زوج فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید