علت خالی شدن ناگهانی باتری گوشی و راه چاره آن

به گزارش بیباپ، در این مطلب به تعدادی از موارد خالی کننده باتری گوشی موبایل می پردازیم و راهکار هایی را برای آن ها مطرح می کنیم.

علت خالی شدن ناگهانی باتری گوشی و راه چاره آن

با ما همراه باشید و درباره internetwatchshopping بیشتر بدانید.

به گزارش ، باتری گوشی شما هم اگر زود خالی می گردد راهنمای امروز ما را بخوانید تا بفهمید که اشکال کار از کجاست تا بتوانید آنرا برطرف کنید. در پایان نکات مراقبت از باتری موبایل را هم برایتان آورده ایم. یکی از بدترین نوتیفیکیشن های گوشی ها، نوتیفیکیشن Battery Low است. اپل و سامسونگ، هردو اقدامات مؤثری را دراین رابطه انجام داده اند و گوشی های جدید این دو شرکت، از عمر باتری بالایی بهره می برند. اما همیشه اوضاع بهمین خوبی نیست.

عده ای از تنظیمات-حتی در هنگام عدم استفاده از گجت-می توانند شارژ گوشی رابه سرعت خالی نمایند. در ادامه به تعدادی از این موارد خالی نماینده باتری ها می پردازیم و راهکار هایی را برای آن ها مطرح می کنیم.

بعد از به روزرسانی آیفون، شاید احساس کنید که عمر باتری آیفون شما کاهش یافته است. اگر تابه حال چنین حسی بشما دست داده، پس بدانید که دراین قضیه تنها نیستید. تعداد زیادی از کاربران آیفون اعلام نموده اند که بعد از به روزرسانی، عمر باتری گوشی آن ها کمتر از گذشته شده است. مهم ترین دلیل چنین موضوعی این است که بعد از به روزرسانی، سیستم عامل طبق معمول تنظیمات اپلیکیشن ها و سیستم رابه حالت اولیه برمی گرداند.

بنابر این اگر قبلا برای افزایش عمر باتری تنظیماتی را اعمال نموده اید، بعد از به روزرسانی باید تنظیمات موردنظرتان را دوباره اعمال کنید. شاید در نگاه اول، چنین کار هایی حوصله سربر و غیرضروری بنظر برسند، ولی انجام آن ها تأثیر زیادی در افزایش عمر باتری دارد.

در حین آنالیز تنظیمات، نگاهی هم به اپلیکیشن های پرمصرف بیندازید. اگر فعالیت بخشی از این اپلیکیشن ها عمدتا در پس زمینه سیستم عامل است، می توانید فعالیت آن ها را محدود کنید تا عمر باتری گوشی افزایش پیدا کند. به عنوان مثال اگر نمیخواهید اپلیکیشن مربوط به ایمیل همیشه به طور اتوماتیک شرایط صندوق ورودی شما را آنالیز کند، می توانید آنرا طوری تنظیم کنید که فقط بعد از باز کردن فعال گردد.

  • 10 کاری که از عمر گوشی تان کم می نماید

یکیدیگر از مواردی که تأثیر زیادی در افزایش مصرف باتری دارد، فعال بودن جی پی اس گوشی است؛ زیرا اگر جی پی اس گوشی فعال باشد، گجت موردنظر همیشه مقداری شارژ را برای به دست آوردن مختصات مکانی دقیق مصرف میکند. برای حل این موضوع، توصیه میکنیم که سرویس های موقعیت مکانی را غیبرطرفال کنید یا تنظیمات اپلیکیشن ها را طوری تغییر دهید که فقط در هنگام استفاده ازآن ها، جی پی اس گوشی مورد استفاده قرار گیرد.

شاید همیشه روشن گذاشتن بلوتوث برای اتصال همیشگی به دستبند های سلامتی یا پخش موسیقی از اسپیکر ها موضوع وسوسه برانگیزی باشد، اما انجام چنین کاری موجب سریع تر خالی شدن شارژ باتری می گردد. بهمین خاطر اگر میخواهید عمر باتری گوشی خودرا افزایش دهید، در هر زمان ممکن، بلوتوث آنرا غیبرطرفال کنید.

همچنین بجای استفاده از اینترنت موبایل، تا جاییکه می توانید از اینترنت وای فای بهره ببرید، زیرا چنین کاری موجب صرفه جویی در مصرف باتری میگردد. در نهایت هم باید بگوییم اگر در جایی هستید که سیگنال موبایل ضعیف است یا اصلا وجود ندارد، بهتر است که گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید تا گجت شما به دنبال سیگنال موبایل نگردد و شارژ اضافی مصرف نکند.

مهم ترین قاتل شارژ باتری گوشی ها، روشنایی نمایشگر است. به طور کلی توصیه می کنیم میزان روشنایی نمایشگر گوشی خودرا در بالاترین حد ممکن قرار ندهید. همچنین با بهره گیری از قابلیت تنظیم اتوماتیک روشنایی نمایشگر، نور نمایشگر با توجه به میزان نور محیط اطراف تنظیم میگردد. به غیر از این موارد، باید به حالت low power اشاره کنیم که با فعال کردن آن، روشنایی نمایشگر به طور اتوماتیک کاهش می یابد.

یکیدیگر از مواردی که مصرف شارژ باتری را تسریع می بخشد، روشن شدن مداوم نمایشگر در هنگام دریافت نوتیفیکیشن ها است. بهمین خاطر، نوتیفیکیشن های اپلیکیشن های غیرضروری را غیبرطرفال کنید تا در هنگام دریافت آن ها نمایشگر روشن نگردد ودر نتیجه شارژ باتری بی فایده مصرف نگردد.

زمانی که شما در حال استفاده از گوشی هوشمند خود هستید و ناگهان باتری آن تمام می گردد و دسنگاه شما را در وسط کار خاموش میکند، باتری ها برای شما به نفرت انگیزترین تکنولوژی بشر تبدیل می شوند. اما به هرحال هر حسی که شما نسبت به این تکنولوژی کوچک داشته باشید کارایی بسیار تاثیر گذار و مهم آنرا تغییر نخواهد داد.

شارژ کردن صحیح باتری گوشی موبایل بسیار حائز اهمیت است و قوائد و نکات خاصی دارد. دراین گزارش به آنالیز روش صحیح شارژ باتری موبایل خواهیم پرداخت.

قائده کلی برای شارژ نگه داشتن باتری این است که همیشه آنرا بالای 50 درصد نگه دارید. با شارژ به موقع باتری دستگاه خود، کاری کنید که درصد آن همیشه بالای 50 بماند. هیچگاه نگذارید باتری شما بطور 100 درصد شارژ گردد. برخی از ما اغلب اوقات که کار اضطراری ای با دستگاه خود داریم و می خواهیم آن رابه مدت طولانی استفاده کنیم، شارژ آن رابه 100 درصد میرسانیم، اینکار بسیار اشتباه است و به عمر باتری لطمه میزند.

در نتیجه بهترین حالت این است که شارژ باتری را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید. همچنین به هیچ عنوان اجازه ندهید شارژ آن از 20 درصد پایین تر بیاید، زیرا عملکرد باتری به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

افراد مجرب دراین زمنیه میگویند زمانی میتوانید باتری گوشی خودرا تا 100 درصد شارژ کنید که شارژ آن به 0 درصد رسیده باش. همچنین این افراد توصیه مینمایند که ماهی یک مرتبه این عمل را بر روی گوشی موبایل خود انجام دهید، به این شکل که شارژ آن رابه صفر برسانید و سپس تا 100 درصد شارژ کامل انجام دهید. این عمل مانند بارگزاری مجدد موبایل است و انجام آن فقط یک مرتبه در ماه برای باتری مفید است.

بیشتر گوشی های هوشمند امروزی قابلیتی دارند بر این اساس که وقتی گوشی شما بطور 100 درصد شارژ می گردد، برق را از دستگاه قطع مینمایند و گوشی دیگر بیش ازآن شارژ نمی گردد، در نتیجه اگر گوشی خودتان را شب ها به شارژ بزنید و آنرا رها کنید، خطر بزرگی شما را تهدید نمیکند. اما صاحب نظران توصیه مینمایند

که اجازه ندید گوشی بیش از حد در شارژ بماند، زیرا این عمل باعث افزایش حرارت گوشی می گردد و این شرایط برای باتری های لیتیومی اصلا خوب نیست و باعث کاهش عمر آن ها می گردد.

مادامی که شما از شارژری که خود کارخانه برای شارژ کردن دستگاه در جعبه ارائه داده است استفاده میکنید میتوانید مطمئن باشید که خللی در عملکرد آن ایجاد نمیگردد. حتی زمانی که میخواهید به ناچار از شارژر دیگری بهره ببرید، مطمئن شوید که این شارژر اورجینال شرکتی است

و با دستگاه شما هم خوانی دارد. به هیچ عنوان برای شارژ گوشی موبایل خودتان از شارژر ای ارزان قیمت که در بازار فروخته می گردد استفاده نکنید، زیرا بار ها گزارش آتش دریافت آن گونه شارژر ها در هنگام شارژ مشاهده شده است.

هیچگاه گوشی خودرا آن قدر بی استفاده رها نکنید که شارژ آن در نهایت به صفر برسد و خاموش گردد. بخش هایی از باتری زمانی که به شکل طولانی مدت مورد استفاده قرار نمی گیرد در درصد حدود 5 تا 10 آسیب جدی میبیند و ممکن است از کار بیفتد.

حتی اگر قرار است در طی دوره خاصی از گوشی خود استفاده نکنید سعی کنید شارژ آنرا درحدود 40 یا 50 درصد نگه دارید. زمانی که گوشی شما بدلیل اتمام باتری خاموش گردد و شما به مدت زیادی آن رابه شارژ نزنید و خاموش رها کنید، ممکن است باتری آن دیگر قابلیت شارژ را نداشته باشد و این قابلیت را از دست بدهد.

منبع: پارس ناز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1354

به "علت خالی شدن ناگهانی باتری گوشی و راه چاره آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت خالی شدن ناگهانی باتری گوشی و راه چاره آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید