ظرفیت های کرمان باید به دنیا معرفی گردد

به گزارش بیباپ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان با تاکید بر اینکه این استان دارای هفت اثر ثبت دنیای، 700 اثر ثبت ملی و 7هزار اثر شناخته شده است، گفت: بدون شک استان کرمان در صنعت گردشگری دنیا حرف برای گفتن دارد.

ظرفیت های کرمان باید به دنیا معرفی گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان، فریدون فعالی در حاشیه بازدید سفرا و رایزنان مالی 15 کشور دنیا از بازار بزرگ کرمان و باغ شاهزاده ماهان، اظهار کرد: استان کرمان سرزمین شعر، شور و عرفان و تمدن 7 هزار ساله است که ریشه در تاریخ دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان با بیان اینکه استان کرمان زادگاه مردمی سخت کوش و مهمان نواز است که به گواه تاریخ بر نثار جانشان در برابر مهمان دریغ نکرده اند، اضافه نمود: دیار کریمان مهد مهمان نوازی است که امیدوارم در طول سفر سه روزه سفرا و رایزنان مالی 15 کشور دنیا به استان کرمان آن را به اثبات رسانده باشیم.

فعالی با اشاره به اینکه در حال حاضر صنایع دستی به ویژه فرش ها و گلیم های نفیس کرمانی زینت بخش بسیاری از نمایشگاه ها، موزه ها و کاخ های معروف دنیا است، توضیح داد: استان کرمان با داشتن 7 اثر ثبت دنیای شامل ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، روستای دستکند میمند، پهنه بیابان لوت و قنوات گوهریز جوپار و اکبرآباد و قاسم آباد بم و همچنین 700 اثر ثبت ملی و 7 هزار اثر شناخته شده صندلی ویژه ای در بین استان های تاریخی ایران داشته و در صنعت گردشگری دنیا حرف برای گفتن دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان با تاکید به اینکه از تمامی سفرا و رایزنان مالی برای سفر به استان کرمان دعوت می کنیم، عنوان نمود: امیدواریم بتوانیم در سفر آینده سفرای کشورهای دنیا به استان کرمان مکان های تاریخی و گردشگری بیشتری را معرفی کنیم.

فعالی با بیان اینکه سفر سه روزه سفیران و رایزنان مالی 15 کشور دنیا به استان کرمان دستاوردهای بسیار خوبی برای صنعت گردشگری این خطه داشته است، اضافه نمود: بدون شک استان کرمان ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف گردشگری، صنعتی، معدنی و مالی دارد که باید این ظرفیت ها به دنیایان معرفی گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 609

به "ظرفیت های کرمان باید به دنیا معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های کرمان باید به دنیا معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید