طرح تحکیم بنیان خانواده ویژه یزد اجرا می گردد

به گزارش بیباپ، خبرنگاران/یزد طرح ویژه ای با عنوان طرح تحکیم بنیان خانواده با نگاه ارتقای کیفیت زندگی برای یزد در نظر گرفته شد که از سال آینده به صورت پایلوت در این استان اجرا می گردد.

طرح تحکیم بنیان خانواده ویژه یزد اجرا می گردد

از وبلاگ هم نفس دیدن فرمایید.

بهزاد وحیدنیا مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور با اعلام این خبر در نشست آنالیز اجرای طرح آموزش 16 ساعته زندگی خانواده به زوج های در آستانه زندگی مشترک، گفت: در این طرح آموزش لازم به افراد قبل از ازدواج و پنج سال پس از ازدواج ارائه می گردد که هدف از آن کاهش آسیب های اجتماعی خانوادگی است.

وی با بیان این که پارسال افزون بر 800 هزار نفر از سوی سازمان بهزیستی آموزش های ازدواج و خانواده در کشور را فراگرفتند، توضیح داد: همچنین سالانه یک میلیون نفر زوجین در آستانه ازدواج ،آموزش های حین ازدواج را در تعامل با دستگاه های مختلف دریافت می نمایند.

به گزارش خبرنگاران و بنا بر اعلام روابط عمومی بهزیستی، وحیدنیا با اشاره به تماس های گرفته شده با خط 1480 صدای مشاور بهزیستی، گفت: بر اساس آنالیز ها، اختلاف زناشویی بیشترین موارد تماس مربوط به طرح مسائل خانوادگی با صدای مشاور 1480 است.

مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: خط 1480 خدمات مشاوره ای را با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به صورت رایگان به افراد ارائه و در تمام نقاط کشور در دسترس مردم است.

وی بیشترین تماس گیرندگان با این خط را زنان دانست و گفت: زنان تماس گیرنده با خط 1480 موارد متعددی مانند مسائل خانوادگی را طرح و درخواست هدایت دارند.

وحیدنیا از مردم خواست مسائل خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، پیش از ازدواج و مسائل سلامت روان و بالینی خود را با صدای مشاور بهزیستی طرح نمایند.

وی همچنین تعداد مراکز مشاوره تحت پوشش این سازمان را سه هزار و 30 مرکز اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 700

به "طرح تحکیم بنیان خانواده ویژه یزد اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تحکیم بنیان خانواده ویژه یزد اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید