صندوق رفاه جدول مبالغ وام های دانشجویی را گفت

به گزارش بیباپ، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم جدول مبالغ وام های دانشجویی نیمسال تحصیلی جاری را اعلام نمود.

صندوق رفاه جدول مبالغ وام های دانشجویی را گفت

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، ثبت نام وام های دانشجویی از چهارم آبان ماه شروع شده و تا یکم دی ماه امسال فرآیند ثبت نام ادامه خواهد یافت. دانشجویان دوماه برای ثبت نام وام های دانشجویی فرصت دارند

.در حال حاضر پنج نوع وام شامل وام شهریه، ودیعه مسکن، ضروری، تحصیلی و وام ویژه دکتری به دانشجویان ارائه می گردد که با مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان برای سال تحصیلی نو (1400-1401) مبالغ تمام این وام ها به جز وام ویژه دکتری تا سقف 30 درصد افزایش یافت.

مبلغ وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد در همه مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی گذشته یک میلیون و 500 هزار تومان در هر نیمسال بود که با مصوبه نو به 1ملیون و 950 هزار تومان و برای دانشجویان متأهل (دو برابر دانشجویان مجرد) به 3 میلیون و 900 هزار تومان افزایش یافت.

بعلاوه وام ودیعه مسکن متاهلی که برای همه مقاطع تحصیلی یک بار در طول هر مقطع تحصیلی پرداخت می گردد، در شهر تهران 25 میلیون تومان، در کلان شهرها 20 میلیون تومان و در سایر شهرها 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که این مبالغ نیز با 30 درصد افزایش به ترتیب در تهران به 32 میلیون و 500 هزار تومان و در کلان شهرها به 26 میلیون تومان و در سایر شهرها به 19 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت.

در سال تحصیلی نو وام شهریه برای دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه های مختلف دولتی، پیغام نور، آزاد اسلامی، غیرانتفاعی، و جامع علمی کاربردی در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به مبلغ یک میلیون و 300 هزار تومان، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته 2 میلیون و 600 هزار تومان و دکتری 6 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

بعلاوه وام ویژه دکتری ماهانه یک میلیون تومان در نظر گرفته شده که هر شش ماه یک بار پرداخت می گردد.

جدول مقدار افزایش وام های دانشجویی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2171

به "صندوق رفاه جدول مبالغ وام های دانشجویی را گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق رفاه جدول مبالغ وام های دانشجویی را گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید