صعود والیبال نشسته ایران به فینال پارالمپیک، بوسنی هم حرفی برای گفتن نداشت

به گزارش بیباپ، تیم والیبال نشسته ایران با فزونی سه بر صفر برابر بوسنی به فینال رقابت های این رشته در شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک رسید.

صعود والیبال نشسته ایران به فینال پارالمپیک، بوسنی هم حرفی برای گفتن نداشت

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران به توکیو، تیم والیبال نشسته ایران که در مرحله گروهی مسابقات این رشته در پارالمپیک 2020 توکیو پیروز شده بود با شکست تیم های آلمان، برزیل و چین جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کند، در این مرحله برابر تیم بوسنی نهاده شد.

داود علی پوریان، رمضان صالحی، سیدمحمد حسین حسینی، صادق بیگدلی، مجید لشکری، محمد نعمتی، مرتضی رمضانی، مرتضی مهرزاد، مهدی بابادی، مهرزاد مهروان و میثم علیپور نفراتی بودند که سرمربی در این ملاقات به تناوب از آنان استفاده کرد. حسین گلستانی با مصدومیت در بازی نخست ادامه رقابت ها را از دست داد.

شاگردان هادی رضایی که در مرحله گروهی حتی یک ست را به حریف واگذار نکرده بودند در این ملاقات حساس با نتیجه سه بر صفر پیروز شدند تیم والیبال نشسته بوسنی را شکست داده و به فینال این بازی ها راه پیدا نمایند.

ایران در ست نخست این ملاقات مقتدرانه و با نتیجه 25 بر 16 بوسنی را از پیش رو برداشت. کوشش بازیکنان تیم والیبال نشسته بوسنی در ست دوم هم نتیجه ای در برنداشت و این ست را با نتیجه مشابه 16 بر 25 به ایران واگذار کردند.

در حالی که انتظار بود تیم بوسنی برای بازگشت به مسابقه کوشش کند اما ملی پوشان ایرانی با یک باز مقتدرانه توانستند این ست را هم با نتیجه 25 بر 17 به خاتمه برسانند تا ایران برای نهمین دوره متوالی به ملاقات نهایی پارالمپیک برسد.

این ملاقات در سالن ماکاهوری شهر توکیو برگزار گردید.

تیم بوسنی که در چند دوره گذشته همیشه در فینال رقابت ها حریف سختی برای ایران بود این تیم در پارالمپیک 2004 آتن و 2012 لندن با شکست ایران به مدال طلا رسیده بود.

دیگر ملاقات این مرحله را تیم های روسیه و برزیل برگزار کردند که تیم روسیه پیروز شد با نتیجه سه بر صفر برزیل را شکست دهد. تیم بوسنی در گروه دوم با تیم های مصر، ژاپن و روسیه همگروه بود.

تیم والیبال نشسته بوسنی در مرحله گروهی از تیم روسیه باخت تا به اسم تیم دوم صعود کند.

ملاقات فینال این دوره از بازی ها روز شنبه (سیزدهم شهریور) بین تیم های روسیه و ایران برگزار خواهد شد. تیم های برزیل و بوسنی ملاقات رده بندی را برگزار خواهند کرد.

تیم ایران والیبال نشسته ایران در هشت دوره حضور در پارالمپیک پیروز به کسب 6 مدال طلا و 2 نقره شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2080

به "صعود والیبال نشسته ایران به فینال پارالمپیک، بوسنی هم حرفی برای گفتن نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود والیبال نشسته ایران به فینال پارالمپیک، بوسنی هم حرفی برای گفتن نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید